Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: aan de drive-inn dj's (lichtsturing)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Aan alle mobiele dj's , drive inn dj's . Ik vraag me al een tijdje af hoe de meeste hun lichten sturen tijdens een party . Om dat we zo al weinig tijd hebben om nog eens volledig het licht te sturen , en omdat we constant alle stijlen door elkaar mixen zijn de tempo's ook constant verschillend.
Ik doe het nu nog gewoon alles op automatisch en dan via de muziek en dan gewoon zo een dimmerbak ertussen dat ik kan kiezen welke lampen aan moeten , maar dit is niet alles vind ik , kan je nooit mooi over komen .

Heb al eens gekeken naar freestyler dmx .


groeten
 

Posted Mon 23 Aug 10 @ 3:56 pm
dmx controller of software en voorprogrammeren, of een tweede persoon die het licht regelt.
als je een dmx controller zoekt met een line ingang reageert het licht beter op beats dan wanneer je afhankelijk bent van een microfoon.
 

Posted Tue 24 Aug 10 @ 1:45 am
Verstokt Freestyler addict.....
Ik weet niet wanneer je voor het laatst op de site hebt gekeken of de laatste update hebt opgehaald. Freestyler heeft een nieuwe Sound to Light (S2L) module welke aanzienlijk beter zijn werk doet dan de oude DMX400. Als je van te voren in de Fixture setup aangeeft wat moet reageren op de muziek, kun je best leuke effecten bereiken.
ik ben nu aan het experimenteren met DMXControl. Is van oorsprong een Duitse site, maar heeft ook een Engels deel ('t is maar wat je beter ligt.....)
Ze hebben o.a. de mogelijkheid om via een OSC naar MIDI-verbinding een koppeling te maken met VDJ, zodat aansturing vanuit VDJ plaats zou kunnen vinden (ook weer S2L) SBDJ (Scott) is aan het proberen een directe MIDI-verbinding vanuit VDJ naar FreeStyler te realiseren.
De hele discussie is hier te vinden.

Er is voldoende leuk spul en het is blijkbaar nog lang niet klaar!!
 

Posted Tue 24 Aug 10 @ 12:15 pm
bedankt al voor de reactie's ik denk dat ik eens ga over wegen voor die freestyler . En dan genoeg programma's maken dan je zo kan switchen , want als je constant op die knoppen moet drukken ben je daar weer meer mee bezig . Dat is me ook nog niet duidelijk , als je freestyler gebruikt kan je dan ook gewoon programmakes laten afspelen .

Als ik het heb aangeschaft eerst eens van alles uitproberen , voorlopig lampen gewoon op audio zetten en met dimmer , niet geweldig maar ja.


groeten

ps: als er iemand in de buurt van Limburg Belgie woont , en die heeft freestyler of een ander freewire programma , laat me dan iets weten wil gerust 40MIN in auto zitten om wat uitleg te krijgen .

ben beginnend zowel op dj vlak als op dmx en licht . Moet Zaterdag trouwens weer een 30jarige feestje draaien
 

Posted Wed 25 Aug 10 @ 12:30 pm
leonneke wrote :
Als ik het heb aangeschaft eerst eens van alles uitproberen...


Da's dan weer mazzel: Freestyler is gratis. Als je nog geen USB-DMX dongle hebt, zou ik voor de Enntec Pro gaan. Ik weet dat de Velleman makkelijker verkrijgbaar is, maar helemaal jofel is'tie niet (Kan het weten, ik heb hem ook......)
Er is voldoende info op het forum te vinden over het maken van scenes. Ik werk nu op de makkelijke manier: Scanners op een "shape Generator" zodat die draaien met een muisklik, parren op S2L.

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 25 Aug 10 @ 1:53 pm
Hey en de sunlite dmx512 ook niks (65euro)

En de freestyler heb ik al afgehaald gister eens mee zitten spelen , maar het lukt niet echt geweldig . De scanneer winner 1 krijg ik niet aan het rond draaien off-line wel hé als ik vierkant aan klikt blijft die punt gewoon links boven in dat kadertje staan .

ps : werk je op feestjes dan met 2 laptops 1 voor vdj en 1 voor freestyler (zo ja loopt dat goed?) weer een usb ingang nodig dan .
of best aan te raden voor 2de laptop te gebuiken . Ik heb er 2 dus dat is geen probleem

groeten
 

Posted Wed 25 Aug 10 @ 5:03 pm
leonneke wrote :
Ik vraag me al een tijdje af hoe de meeste hun lichten sturen tijdens een party .


Ik heb in de laatste 2 jaren bij bax-shop een groot aantal moonflowers en par-56's gekocht. Die die op de dansvloer gericht staan, gaan gewoon op "stand-alone", automatisch dus via de ingebouwde microfoon.
Zo had jij dat tot nu toe ook, begrijp ik.
Ik zou gewoon bij dat systeem blijven totdat je de boel goed onder de knie hebt en tevreden bent.
Met 2 comps slepen is ook niet alles, hoewel je het grote voordeel hebt een back-up te hebben voor als er met je vdj-laptop iets mis gaat.
 

Posted Wed 25 Aug 10 @ 8:25 pm
@Leon: Dat probleem kan aan van alles liggen. Is lastig beoordelen zo. Sunlite Dongle geselecteerd? Goede fixture ingeladen? Kanalen goed ingesteld? Winner eerst geselecteerd voordat je de shapegenerator opende?

Ik werk idd met 2 laptops.Is ook de handigste methode, omdat je anders continue met Alt+Tab tussen de programma's moet schakelen. Ook kun je bv niet het licht en je muziek tegelijk instarten, omdat je dan eerst van scherm moet wisselen. Verder kan ik de licht-PC nu evt aan een LJ geven. Werk je op 1 PC wordt dat ook lastig. Tot slot ben ik geen fan van USB-hubs. De HP waar VDJ op draait heeft alle 4 de USB-poorten vol: Controller DMC-2, externe schijf en 2x USB-audio interface in m'n mixer. Vanaf de mixer de record-uitgang aan de audio-in op de lichtPC voor Sound 2 Light, klaar!

@Bob: de 2 laptops zitten tijdens transport in een PC-koffer. Daar passen ze beiden in, incl. adapters, kabels, USB-interface, externe schijf, enz. Lastig is het dus niet. Als backup heb ik een Numark D2 Director (ook een wereldding, google maar eens. Werkt prettiger dan z'n Denon-tegenhanger) dus de lichtPC is dedicated.

Toekomst: Flightcase met Numark CM200USB, D2 Director, DMC2, wisselframe voor de externe schijf en een plateau waar de laptop op staat. Deksel eraf, audio-out aan de versterker en spanning erop. Ben alleen nog aan het verzinnen hoe ik dat compact houd.
2e Flightcase met LichtPC en dongle. DMX inprikken en spanning erop. Da's minder moeilijk.
 

Posted Thu 26 Aug 10 @ 6:08 am
Hey
@martin : ik heb nog geen dongle , en een kamerraad doet belichtingen op festivals en rade me ook aan de entec te nemen , beetje duurder maar beter zei hij (hij heeft ze alle 3 gehad) . Ik ga bij hem eens in de leer als ik tijd heb.

@bob : natuurlijk ga ik nog een tijdje door met alles op stand alone en dezelfde lampen verbinden met elkaar met dmx (master en slave) .
en dan gewoon de schakelbak ertussen en dan aan en uit zetten .

Als ik de kabel heb ga ik thuis oefenen en alles goed bekijken hoe het werkt .

Maar ik wou gewoon eens weten hoe de meeste mobile en drive-inn dj's hun belichting regelen


groeten
 

Posted Fri 27 Aug 10 @ 6:39 am
hey,

ik gebruik lumidesk voor mijn drie rgb spots
 

Posted Tue 15 Mar 11 @ 2:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)