Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wat heb ik nodig?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

jensdp1Home userMember since 2010
Ik ga mij een DJ Control MP3 e2 kopen.
Ik heb nu een Acer Aspire 7715 met 2 USB aansluitingen, Microfoon, Koptelefoon aansluiting.
Heb nog geen geluidskaart.

Kan iemand me zeggen wat ik allemaal nodig heb om te beginnen.
Enkel voor het geluid.
Programma's, geluidskaart,...
 

Posted Mon 26 Jul 10 @ 11:00 am
Hoi,

ik zou toch overwegen een stapje hoger te gaan en bijvoorbeeld de MK4 aan te schaffen. Deze is redelijk gelijk aan de E2 maar heeft al een geluidskaart aan boord. Dat spaart je de aanschaf van een extra kaart uit (Bij Bax in Goes €87,- duurder dan de E2, dus dat is de prijs van een goede geluidskaart) en de moeite van het installeren van diverse drivers van verschillende apparaten.
Kun je het hebben, dan zou je ook naar de RMX kunnen kijken.
Daarnaast krijg je de Console-versie van VDJ erbij, welke je eventueel tegen een gereduceerd tarief weer kunt upgraden naar de Pro-versie hier op de site.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 27 Jul 10 @ 7:56 am
Ik ga volledig akkoord met Martin.

Als je spaart (zoals ik sinds vandaag doe), kan je op vrij korte tijd (zelfs als student, ikzelf ben 20 jaar en student) een DJ Console (GEEN controller, anders kan je geen koptelefoon of andere zaken aansluiten, een console is ook veel makkelijker te integreren met een pc/laptop) en een koptelefoon aanschaffen.
Heb eens gekeken en, met nog twee extra audiokabels erbij, kom ik momenteel rond de €320 bij Bax (je kan de kortingsbon TOPRADIO gebruiken om 5% te krijgen op totaalbedrag en verzending is gratis). Daarvoor heb ik de DJ Console MK4 geselecteerd en een Pioneer HDJ-1000. Als je budget iets groter is kan je opteren voor de RMX, maar in vergelijking wat hij meer heeft/kan dan de MK4 vind ik het niet waard om rond de €100 extra uit te geven.

Conclusie: mijn tip, om enkel goede set-up te hebben qua geluid: Hercules DJ Console MK 4 en Pioneer HDJ-1000.
 

Posted Tue 27 Jul 10 @ 2:55 pm


(Old topics and forums are automatically closed)