Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hitzone?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo DJ's!

Ik heb een HEEL groot probleem!:(
Ik zal het uitleggen:
Ik heb alle Hitzone's (1 t/m 54) op mijn portable harddisk staan, allemaal heb ik ze getagd met Tag&Rename..
Het probleem is: VDJ leest de bestanden niet:S, nou ja... hij leest ze wel, alleen de namen niet:S. Dus ik kan ze wel inladen, maar dan weet ik niet welk liedje het is..
En dan het aller raarste is nog wel, dat ik dat probleem alléén bij Hitzone's heb, want alle andere bestanden die ik tag, doen het wel....

Ik heb de Hercules MP3 DJ Control, maar ik denk niet dat het daar aan ligt, ik zeg het maar;)

Latàh;)
DJ Ça Va!
 

Posted Fri 09 Jul 10 @ 5:42 am
Hoi,

Ik denk dat je een stap hebt overgeslagen. VDJ leest de tags wel, maar plaatst ze daarna in een eigen database. Daarvoor moet de tag de volgorde artiest - titel hebben. Die volgorde moet je overigens aangeven in Tag&Rename. (%1 - %2)
Heb je dat gedaan en je laat VDJ voor het eerst verbinding maken met de map waar je nieuwe nummers instaan, dan kun je het beste de map door VDJ laten scannen.
Selecteer de map met de nieuwe nummers in het browserscherm van VDJ (het linker scherm onderin) en klik op de map met je rechter muisknop. Kies nu voor "Add to search database". Om het laden van de nummers te versnellen kun je daarna ook nog de opties "Scan for tags" en "Scan for BPM's" kiezen.
Komen ze nog niet goed in beeld? Dan toch terug naar Tag&Rename en kijken (en vergelijken met de wel goed weergegeven mappen) wat er anders is in je Hitzone-mappen. De weergave van de nummers doet VDJ op basis van de aangeleverde info. Is die niet goed, dan werkt het niet.

Succes,
Martin.
 

Posted Fri 09 Jul 10 @ 7:44 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb al mijn Hitzone CD's op mijn harddisk, "getagd" mt Tag & Rename en totaal géén probleem.
 

Posted Sat 10 Jul 10 @ 4:08 pm
Hoi,

Ik denk dat je een stap hebt overgeslagen. VDJ leest de tags wel, maar plaatst ze daarna in een eigen database. Daarvoor moet de tag de volgorde artiest - titel hebben. Die volgorde moet je overigens aangeven in Tag&Rename. (%1 - %2)
Heb je dat gedaan en je laat VDJ voor het eerst verbinding maken met de map waar je nieuwe nummers instaan, dan kun je het beste de map door VDJ laten scannen.
Selecteer de map met de nieuwe nummers in het browserscherm van VDJ (het linker scherm onderin) en klik op de map met je rechter muisknop. Kies nu voor "Add to search database". Om het laden van de nummers te versnellen kun je daarna ook nog de opties "Scan for tags" en "Scan for BPM's" kiezen.
Komen ze nog niet goed in beeld? Dan toch terug naar Tag&Rename en kijken (en vergelijken met de wel goed weergegeven mappen) wat er anders is in je Hitzone-mappen. De weergave van de nummers doet VDJ op basis van de aangeleverde info. Is die niet goed, dan werkt het niet.

Succes,
Martin.

Hee Martin,

Heel erg bedankt voor het reageren, maar ik snap iets niet... Moet je dat dan in de File Name veranderen? Of ja, wat bedoel je precies? Want de meeste tags hebben bij mij %6 %1 %2..

Camille.
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 12:42 pm
Hoi, Camille,

ik had een antwoord voor je gemaakt van een A4-tje lang, maar dan ben ik te lang inactief en word ik weer van de site geknikkerd. Ik maak de tekst morgen even in extern progje, zodat ik hem hierheen kan kopieren. Ga nu een tukkie doen...... :)
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 6:19 pm
OK, iets later dan gepland.....
Ik heb hier een handleiding gepost van Tag&Rename.
Ik hoop dat je er verder mee komt.

Groet,
Martin.
 

Posted Tue 13 Jul 10 @ 6:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)