Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: dj console RMX vs Virtual DJ 5 vs extra effecten

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Vandaag heb ik mij een hercules dj console RMX aangeschaft. Bij deze console werd Virtual DJ 5 geleverd.

Ik vroeg me af of er een manier bestaat om extra effecten te downloaden en toe te voegen. (bv ECHO, ...)

Kan iemand mij verderhelpen?


Dan nog een tweede vraagje:

Bestaat er een mogelijkheid om via deze console (RMX-versie) te werken met virtual DJ 6 PRO? Zoja, hoe koppel ik deze effecten aan mijn console-buttons?


Hopelijk kunnen jullie mij verderhelpen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Bart
 

Posted Sat 03 Jul 10 @ 10:20 am
als je je versie van vdj registreert in je profiel, kan je afhankelijk van je versie effecten downloaden en gebruiken. effecten installeer je door er
simpelweg op te dubbelklikken.

en ja je kan de rmx ook gebruiken met vdj 6, je krijgt korting als je bij de aanschaf je serienummer van je huidige versie doorgeeft op de site en dat kan behoorlijk oplopen.
je kan met de auto learn funcite in de mapper sectie onder config effecten toevoegen aan een knop
 

Posted Sat 03 Jul 10 @ 11:12 am
@ S Waterreus: ik heb getracht om het echo effect (na download) te installeren. (op virtual dj 5)

Helaas werkt dit niet. Effect wordt niet toegevoegd aan andere effecten.

Is dit een vaak voorkomend probleem? Zoja, hoe kan ik dit oplossen?


Ik heb ook gezien dat je via de website een upgrade kan doen naar versie 6. Hiermee zou ik wel kunnen beschikken over het echo-effect. ;-)

Weet jij toevallig of de upgrade kan worden betaald via gewone bankkaart (via pc-banking) of kan dit enkel via kredietkaart? (bv: visa)

Alvast bedankt!

Groeten,
Bart
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 4:02 am
hoi bart,

jouw versie is een gelimiteerde versie van de oude vdj 5 pro,
het niet kunnen installeren van de effecten kan 1 van die limieten zijn, in de vergelijkingstabel van de verschillende versie staat wel achter effecten "limited". dus het zou goed mogelijk zijn dat je geen extra effecten kan installeren.

de upgrade naar vdj 6 pro kan ook gedaan worden door een internationale overschrijving, in nederland een sepa overboeking genoemd.
door gebruik te maken van deze sepa overschrijving komen er geen extra kosten bij voor het overschrijven naar het buitenland.
ik heb dit zelf ook op deze manier gedaan. vanwege de upgrade van le naar pro krijg je ook een hoge korting op de pro versie.
na de betaling duurde het ongeveer 8 werkdagen voor ik via de mail een download link kreeg en een serienummer.
vul dit serienummer in bij je profiel en je hebt toegang tot je download van de pro in de downloadsectie.
ik heb nog geen moment spijt gehad van de upgrade, ook al lijkt het toch een dure uitgave.
mocht je nog twijfelen, kan je de pro versie ook 20 dagen proberen door de trial te downloaden.
wel eerst v 5 uninstallen en dan v6 er op zetten, niet eroverheen zetten.

succes
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 5:17 am
@ Waterreus: Thx voor de snelle feedback!

Greetz
Bart
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 5:46 am
@ S. Waterreus of andere members: ik heb nog een paar vraagjes. Hopelijk weten jullie hier ook een antwoord op:


Momentel heb ik Virtual DJ 5, dewelke standaard werd geleverd met de DJConsole RMX.

Kostprijs van een upgrade naar de PRO versie = $149 of 124,39 € volgens de website

Since you already own DJConsole RMX, you are entitled to a $150 (125.23 €) discount
So you can upgrade to VirtualDJ Pro for only $149 (124.39 €).

Klopt deze prijs? Beschik ik na de upgrade over VDJ 6 PRO? Of is dit VDJ 5 PRO?


Hoe kan ik de effecten van VDJ 6 koppelen aan mijn effectenknoppen op de console? (bij VDJ 5 is dit simpel, helaas is de werking van versie 6 anders)


Bestaat er ook een ongelimiteerde versie van VDJ 5? (zodat ik wel extra effecten kan toevoegen)
Zoja, wat is de kostprijs hiervan?


Groeten,
Bart
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 7:27 am
Bart Dewalheyns wrote :
Klopt deze prijs? Beschik ik na de upgrade over VDJ 6 PRO? Of is dit VDJ 5 PRO?
Hoe kan ik de effecten van VDJ 6 koppelen aan mijn effectenknoppen op de console? (bij VDJ 5 is dit simpel, helaas is de werking van versie 6 anders)
Bestaat er ook een ongelimiteerde versie van VDJ 5? (zodat ik wel extra effecten kan toevoegen)
Zoja, wat is de kostprijs hiervan?

Groeten,
Bart


Bart, de prijs klopt. na het downloaden heb je de laatste versie van VDJ, op het moment 6.1.
Als je liever met 5 werkt, moet je - ná het officieel downloaden van 6.1 - een mailtje sturen naar het support team dat ze voor jou ook VDJ 5 opengooien.
Dan heb je de keuze uit beide programma's zonder meerkosten.
Of dat zin heeft, is een 2e.
Echter, als jij zegt dat je RMX console-effectenknoppen het op 5 wel doen en op 6 niet, zal het wel zo zijn. Alleen vraag ik me af hóe je dát weet!?
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 8:49 am
Daarnet de trial versie 6.1 geïnstalleerd ... en na een beetje zoeken heb ik de effecten (inclusief echo) kunnen koppelen aan de buttons van de console. (via config menu)

Probleem is dus opgelost! :-)

 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 3:19 pm
ik heb al best een tijdje mijn hercules console rmx,
aleen nu ben ik mijn cd kwijt dus kan ik virtual dj niet meer instaleren, ik heb nog wel mijn serial nummer,
dus weet iemand mischien hoe ik virtual dj kan downloaden zonder weer te moeten betalen?
mvg.
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 8:06 am
registreer je versie van vdj op deze site. als je dat hebt gedaan kan je de versie die bij je serinummer hoort downloaden in de donloadsectie nadat je bent ingelogd
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 9:00 am
ben echt helemaal pist off heb een virtual dj setje gekocht 2 e hands heeft die er geen serial nummer bij heb er zels de originele cd rom bij en de hardware een mixertje en kan er niks mee en kan nergens de serialkey vinden dus kan die zo de klikko in zelfs in de handleiding niks te vinden en vitual dj geeft niks vrij en bedankt.
 

Posted Thu 12 Jul 12 @ 11:33 am
En nu ff weer diep adem nemen ;-))
 

Posted Thu 12 Jul 12 @ 11:44 am
Precies..... ;)

En dan vraag je of er een mogelijkheid is om het nummer te achterhalen, en dan zeggen we: Kijk >>hier<< eens.

Da's overigens geen garantie dat je jouw versie hier kunt registreren. Als de vorige eigenaar dat al heeft gedaan lukt het geen 2e keer.
En daarmee mis je de (flinke) korting die je had gekregen als je de LE-versie zou upgraden naar Pro.
Da's niet om te stangen, maar (zoals vrijwel elk softwarepakket) een licentie is nu eenmaal niet overdraagbaar.
 

Posted Thu 12 Jul 12 @ 12:07 pm


(Old topics and forums are automatically closed)