Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: deck 1 speakers deck 2 koptelefoon??

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


Beste,

ik zit met een probleem.
Ik heb een hercules dj control mp3 e2 gekocht,
alles goed en wel.
Maar het probleem is dat mijn geluidskaart op mijn pc maar 3 uitgangen heeft:
een blauwe,roze en zwarte.
Normaal zou dit niet kunnen lukken,
is er echt geen manier om via die 3 uitgangen het geluid uit deck 1 af te spelen met mijn speakers? (buiten een externe geluidskaart kopen)
En mijn 2de vraag,kan ik mijn geluid uit deck afspelen met mijn gewoone speakers op mijn laptop zelf?

Zou er aub iemand kunnen antwoorden op deze vragen

grtz ruben ;)

 

Posted Sat 12 Jun 10 @ 4:43 pm
de blauwe is een line in , de roze is een microfoon ingang en de zwarte is een uitgang.
om het geluid van je koptelefoon te scheiden van de speakers heb je een tweede geluidskaart nodig.
je kan dan de koptelefoon instellen op de ene geluidskaart en de speakers op de andere.

voor je tweede vraag: zou moeten kunnen, je moet dan bij de instellingen voor geluidskaart kiezen voor de driver van die kaart.

de interne laptopspeakers staat (waarschijnlijk) wel gekoppeld aan de zwarte uitgang, met andfere woorden, die zijn hetzelfde en dus niet geschikt om geluid uit die speakers te laten komen terwijl je de koptelefoon op de zwarte pug aansluit.
 

Posted Sat 12 Jun 10 @ 6:03 pm
dus ik moet zowiezo een externe geluidskaart kopen?

en trouwens al bedankt ;)!

 

Posted Sun 13 Jun 10 @ 1:45 pm
klopt,
elke uitgang, dus speakers/koptelefoon heeft zijn eigen kanaal nodig op een geluidskaart, hebt je maar 1 uitgangskanaal op je geluidskaart, dan heb je een tweede geluidskaart nodig. in vdj stel je dan in 2 geluidskaarten en dan stel je in welke geluidskaart je gebruikt voor welke uitgang.


nb, het kan wel met 1 kaart maar dan wordt je geluid mono.
 

Posted Sun 13 Jun 10 @ 3:30 pm
en als ik dan die tweede geluidkaart heb,
hoe moet ik dat dan instellen dat het geluid uit mijn speakers van mijn pc zelf komt?

 

Posted Fri 18 Jun 10 @ 9:25 am


uiteraard met de drivers voor je eigenlgeluidskaart waarbij de 1e kaart je speakers zijn en de 2e je headphone, wil je dat andersom dan moet je dat in het middelste veld (outputs) omkeren
 

Posted Fri 18 Jun 10 @ 9:30 am
 

Posted Wed 30 Jun 10 @ 6:39 pm
in princiepe voldoet elke geluidskaart, geluidskawaliteit buiten beschouwing gelaten
 

Posted Thu 01 Jul 10 @ 1:51 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Thu 01 Jul 10 @ 6:26 am
Hé. Post is niet geplaatst........
Klopt. Had ik ook gemeld. De Hama Media Hub is een "verlengkabel" om de aansluitingen van de geluidskaart van de achterzijde van de PC naar voren te kunnen brengen. Meer niet.
 

Posted Thu 01 Jul 10 @ 7:01 am
 

Posted Thu 01 Jul 10 @ 6:48 pm
ja dat is een geluidskaart, let er wel op dat er drivers voor zijn die je ook in de toekomst misschien nog nodig hebt (64bit)
 

Posted Fri 02 Jul 10 @ 11:29 am
en wat wil dat dan precies zeggen ;)?
ik ben nogal dom!
en alvast merci voor de hulp
 

Posted Sat 03 Jul 10 @ 5:30 pm
laat maar ik weet het al ;)
 

Posted Wed 07 Jul 10 @ 4:02 am


(Old topics and forums are automatically closed)