Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: welk effectje is dit aub :)?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hoi peeps,kan iemand me zeggen welk effectje dit is aub :)?

http://www.youtube.com/watch?v=xmkdk3JdUfA&feature=related

op 4 minuten en 55 seconden(net voor de vocal begint)

is dit een filter ofzo?(if so,hoe stel je die dan in,want ik kan maar niks maken van die filters...)

indien hetg een filter is,kan ik het effect ook downloaden via vdj?


lesley :)
 

Posted Sun 06 Jun 10 @ 5:14 am
volgens mij is dat het harmonic of sweep filter dat op een pioneer djm 800 zit, door aan een knop boven de fader te draaien kan je de frequentie ervan veranderen.
weet niet welk filter zit zou zijn in vdj, ik gebruik ook een djm en geen software effecten


ik heb het niet geprobeerd, maar misschien heb je hier wat aan

http://www.virtualdj.com/addons/1608/Isolator.html
 

Posted Sun 06 Jun 10 @ 8:59 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
dit komt indd sterk in de buurt...

nu het volgende probleem...

mijn rmx beschikt niet over fx knoppen...
maar is het mogelijk om mijn gain knoppen in te stellen dat ze de effect knoppen worden?
voor active deck dan wel,want als ik nu de key learn functie gebruik dan zijn mijn 2 gain knoppen toegewezen aan het linker deck bijv,maar dan heb ik niets op het rechterdeck...

wat moet ik dan precies typen om dit te mappen?

mvg,lesley
 

Posted Mon 07 Jun 10 @ 8:39 am
dat kan, ik verwijs je even naar deze link voor gedetailleerde uitleg, je moet er namelijk wat handmatig tikwerk voor verrichten.
je kan (waar je ook learn gebruikt) zelf een deck aangeven voor een bepaalde knop

je krijgt dan iets van [deck] [effect] knop, maar je kan het stuk uitleg beter even zelf lezen en gewoon proberen

http://www.virtualdj.com/wiki/VDJscript.html

succes
 

Posted Tue 08 Jun 10 @ 10:24 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
nou,net een uur zitten zoeken en klungelen,en ik krijg het dus niet aan de praat...

als ik bijv mijn linker gain instel(key learn,function>)
dan klik ik op param 1,no problem dus,beweegt de gain de param voor beide decks...

waneer ik echter mijn rechter gain instel op de 2de param beweeg ik nog altijd de 1ste param...

ik heb bijv gain 1 (linker) en gain 2 aangemaakt(rechter) maar dan doen ze helemaal niets meer...

kan er miischien iemand typen wat er zou moeten staan,zodat het voor mij een copy paste verhaaltje word aub?

wat ik dus wil,zonder enige poespas ofzo.

rechtergain> param 1(active deck) linkergain>param 2(ook weer voor active deck)

zodat de gainknoppen als het ware gewoon fx knoppen worden...


mvg,lesley
 

Posted Fri 25 Jun 10 @ 3:35 pm
ik denk dat het nog best lastig wordt, ik heb even gekeken bij de mapper van de nsfx effecten controller, deze heeft ook identieke besturing voor deck 1 en 2, maar beide werken afzonderlijk van elkaar, dit is wat er voor nodig is om dat zo te krijgen:


action_deck 1 ? var_equal "modeA" 0 ? param_greater 50% ? loop_half : loop_double : var_equal "modeA" 1 ? var_equal "FX" 0 ? deck 1 effect slider 2 : deck 1 sampler volume : var_equal "modeA" 2 ? deck 2 effect slider 2 : var_equal "modeA" 3 ? video_fx ? video_fx_slider 1 : video_fx_select : nothing : var_equal "modeB" 0 ? param_greater 50% ? loop_half : loop_double : var_equal "modeB" 1 ? deck 1 effect slider 2 : var_equal "modeB" 2 ? var_equal "FX" 0 ? deck 2 effect slider 2 : deck 2 sampler volume : var_equal "modeB" 3 ? video_fx ? video_fx_slider 1 : video_fx_select : nothing

nu gebeurd hier meer dan enkel maar een effect selecteren, maar toch

ik ga er van de week wel een beetje mee spelen en kijk wat ik er van kan maken, je hoort nog
 

Posted Fri 25 Jun 10 @ 4:45 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
owkay,thanks kerel!

 

Posted Fri 25 Jun 10 @ 4:53 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
reeds opgelost!

bedankt allemaal!


lesley
 

Posted Mon 28 Jun 10 @ 10:32 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
zoals ik al zei,reeds opgelost


gwoon key learn klikken,gain aantikken en dan deze regel erbij zetten

action_deck 1 ? deck active effect slider 1 : deck active effect slider 2

works like a charm(toepasbaar op alle knoppen,hoeft niet per se de gain te zijn.)


mvg,lesley
 

Posted Tue 29 Jun 10 @ 3:25 pm


(Old topics and forums are automatically closed)