Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark NDX400 Tabletop Scratch MP3/CD Player With USB - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

vinc, ik snap de reactie van martin wel, je vraagstellig is wazig en je haalt termen door elkaar waardoor we niet snappen wat je bedoelt.
dit forum is om je te helpen met de problemen die je hebt. je vragen kloppen niet maar ik ga toch proberen wat uitleg te geven.

om vdj te kunnen aansturen heb je ,timecode even buiten beschouwing gelaten, een apparaat nodig dat kan communiceren met vdj.
de taal die dat apparaat gebruikt om te kunnen communiceren heet midi of hid.
midi is een oude taal die maar 1 richting op gaat. HID is een moderner protocol dat beide richtingen op gaat. deze taal wordt gesproken via de usb poort die op je controller zit.

consoles zijn apparaten die zowel een mixeer als decks aan boord hebben zoals de mk4.
controllers zijn losse decks zoals de cdj 900 die je nog moet aansluiten op een externe mixer.
consoles of controllers zonder dispaly gebruiken vaak het midi protocol. controllers die een display hebben waarbij de tekst van het nummer in beeld komt dat van vdj komt gebruiken HID.

als jij wat zegt dan duurt het even voordat degene tegen wie je het hebt het hoort, hoe groter de afstand is, hoe langer het duurt.
ditzelfde gebeurd bij je mk4, als jij op een knop drukt, bijvoorbeeld play, dan zegt de mk4 tegen vdj PLAY. het duurt even voordat vdj dit hoort. deze vertraging noemen we latency. afhankelijk van de kwaliteit van de hardware, de drivers, windows en vdj, kan deze latency verschillen.
de latency kan je in vdj instellen, hoe lager hoe beter. maar sommige apparaten zijn minder goed van kwaliteit en gaan geluidsstoringen geven als de latency te laag is. het gevolg is dan kraken, ploppen haperingen en al dat soort dingen.
je moet dus een middenweg zoeken tussen snelheid en geluidskwaliteit. bij dure apparaten si dat vaak goed geregeld, bij minder duere apparaten vaak wat minder. dit is bij jou dus het geval bij wat jij noemt "het slecht reageren van je knoppen"
je kan dus in vdj de latency proberen aan te passen naar beneden. hoe je dit doet is al heel vaak omschreven en kan je vinden op dit forum.

het numark deck heeft geen usb poort, ondersteunt geen midi of HID en kan dus niet praten met vdj, je kan hem dus enkel als losstaande speler gebruiken. je hebt daarom dus ook NOOIT last van latency.

als je vdj wilt gebruiken met een los deck, dan zal je een andere moeten gaan aanschaffen. je zal tevens een pro versie nodig hebben omdat de LE versie geen losse controllers ondersteund.

ik hoop dat je nu wat wijzer bent geworden. zoek eens termen als midi, hid latency en dat soort dingen op op google en investeer wat tijd, dingen zullen dan snel een stuk duidelijker worden.

succes
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 7:41 am
Ik Ben inderdaad wat wijzer geworden.
Maar van die knoppen bedoel ik ng iets anders, maar laat maar zitten.
Kan er mij iemand een forum of info over de mixtrack pro geven, die vind ik ook niet slecht.
Ik heb een forum gevonden, maar mijn vraag paste er niet bij.

Alvast bedankt,

PS: is bax-shop een goede winkel? Of kent er iemand nog een winkel?
Graag rond antwerpen, of in Nederland.
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 11:31 am
We blijven het proberen.... ;)
DJ VINCC wrote :
Maar van die knoppen bedoel ik ng iets anders, maar laat maar zitten.

Toch proberen goed uit te leggen. Als je dit bij een controller hebt gehad, is de kans groot dat je dit bij een andere controller ook hebt. Zoals ik eerder zei, ligt dit waarschijnlijk aan een PC die teveel moet doen zodat hij minder goed naar de USB-poort "kijkt".
DJ VINCC wrote :
Kan er mij iemand een forum of info over de mixtrack pro geven, die vind ik ook niet slecht.
Ik heb een forum gevonden, maar mijn vraag paste er niet bij.

Numark had een forum. Dat is al 2 jaar dicht. Ze roepen al een tijdje dat ze bezig zijn met verbeteringen en dat het binnenkort weer open gaat. Maar dat roepen ze dus al 2 jaar.
Ik weet niet hoe je Engels is. Op het General Discussion-forum (Het bovenste forum als je hier op de site komt) lopen er al wat discussies over dit apparaat.
DJ VINCC wrote :
PS: is bax-shop een goede winkel? Of kent er iemand nog een winkel?
Graag rond antwerpen, of in Nederland.

Met Bax hebben een aantal gebruikers hier op het forum goede ervaringen. Andere Nederlandse winkels met een webwinkel zijn Feedback (Rotterdam), RJ-shop en New-Line. De laatste 2 zijn wel wat duurder.
Er zijn voldoende Belgische gebruikers die je tips kunnen geven over winkels rond Antwerpen. Is misschien het beste. Je kunt beter een apparaat van dichtbij zien, voelen en bekijken. Misschien zelfs laten demonstreren.
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 11:54 am
Mijn Engels is niet zo goed, ik bn ng maar 12 jaar(misschien had ik dit beter niet gezegd.
Ik zit dus ook volop in examens, na de examens zal ik er wel werk van maken.
mijn probleem is dus dat ik niet overveel geld heb en dus bv de mixtrack pro ofzo te kope, maar is die eigenlijk wel goed?

MVG,
Vincc
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 1:34 pm
misschien is het verstandig als je je eerst eens laat voorlichten door een winkel waar al die apparaten staan en waar je ze kan proberen.

bax is een goede winkel en heeft veel staan. vlak bij antwerpen.

succes ermee

 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 2:10 pm


(Old topics and forums are automatically closed)