Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [NIEUW] VirtualDJ 6.1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste vrienden

Er is een nieuwe versie te downloaden in het download Center voor alle PRO & Basic users. De trial version zal beschikbaar zijn binnen een paar dagen.

Het grote verschil met 6.0.8 is de netsearch functie. De oude netsearch zal niet meer werken door licentie redenen. Nu werken we samen met Grooveshark. Voor €8,59/maand krijg je toegang tot meer dan 8 miljoen liedjes in goede kwaliteit van VirtualDJ.

We hebben gekozen om te werken met Grooveshark omdat de muziek van een goede kwaliteit is en ze een groot aanbod hebben. Voor elk nummer dat gespeeld wordt krijgen de artiesten ook een bijdrage.

Meer informatie over de nieuwe 'membership' vindt u hier.
http://www.virtualdj.com/products/membership.html

Buiten de netsearch update zijn er nog een paar controller updates en fixes. Historiek
 

Posted Thu 20 May 10 @ 10:10 am
oke goed, hoe is gaat het met deze betaalde gedownloade nummers vervolgens? kan ik deze bijv op een externe harde schijf zetten of werken deze allen in combinatie met VDJ?
Moet ik na verllop van tijd de nummers weer "updaten" zoals nu het geval was bij netsearch?

 

Posted Thu 20 May 10 @ 12:10 pm
het even op grooveshark gekeken, hoe zit het met de videoclips? daar gebruikte ik juist netsearch voor.
 

Posted Thu 20 May 10 @ 12:17 pm
Vwb je eerste vraag: Staat in de link naar het VirtualDJ-item die Solarius heeft gepost:

You pay only $9.99 per month, and for this price, you can download and play ANY song you want, from the millions available, without limits, as long as your subscription is active.

En je tweede: Op dit moment is er nog niets te vinden op de GrooveShark-site over video. Men belooft echter wel veel upgrades en updates, maar die lijken voorlopig samen te hangen met Flash.

Anyhow: Ik sla de update over. Ik gebruik NetSearch niet en mijn controller is niet buggy.
 

Posted Thu 20 May 10 @ 12:28 pm
de site van grooveshark lijkt als 2 druppels water op limewire,ik hoop alleen niet dat ze hun muziek uit de zelfde bronnen halen,anders gaan we een hoop virussen downloaden.
 

Posted Fri 21 May 10 @ 2:29 am
in dit soort zaken heb ik geen intresse ik vindt dit een ??????? zaak en niet kunnen.
Ik koop liever mijn cd's om ze dan te rippen en schuim ook de rommelmarkten af om koopjes te kunnen doen
Sorry beste vrienden maar dit is mij mening
Beleefde groetjes aan iedereen
 

Posted Sat 22 May 10 @ 2:07 pm
discorobinson wrote :
in dit soort zaken heb ik geen intresse ik vindt dit een ??????? zaak en niet kunnen.

Die opmerking begrijp ik niet. Met de update wordt je de mogelijk geboden gebruik te maken van een betaalde dienst om vooraf of tijdens je gig muziek op te halen die je (misschien) niet hebt. Sommige (beginnende) DJ's hebben hier zeker profijt bij. Wil je het niet gebruiken, dan hoeft dat ook niet. De update stroomlijnt NetSearch alleen, zodat het goed werkt met GrooveShark. Als je er geen interesse in hebt, gebruik je het niet. Het wordt je dus niet door de strot geduwd.
Daarnaast is Atomix de deal aangegaan met GrooveShark om op een legale manier muziek aan te bieden. De vorige versie maakte gebruik van "vrije" aanbieders, zoals o.a. YouTube. Daar heeft echter het merendeel van de aanbieders geen rechten afgedragen voor de muziek- en videoclips. Daartegen is dus terecht weerstand gekomen.

discorobinson wrote :
Ik koop liever mijn cd's om ze dan te rippen en schuim ook de rommelmarkten af om koopjes te kunnen doen

Hoort bij de "hobby" en daarin geef ik je ook gelijk. Daarnaast bepaal je met zelf rippen volledig de kwaliteit van je nummers en kun je het zo gek maken als je zelf wilt.

Uiteraard staat het je vrij je mening te geven en ik denk dat niemand zich aangevallen voelt. Ik vond alleen dat ik de keuze van VDJ moest verdedigen, omdat ik denk dat ze helemaal geen slechte deal hebben gemaakt. Dat ik met de muziek die ik normaal gesproken draai de dienst niet gebruik is dan ook mijn keuze. Ik zit overigens met mijn muziek meestal in de 70-, 80- en 90er jaren, en toen was ik actief als DJ met ouderwets vinyl. Ik heb mijn collectie daarom best compleet.

Algemeen advies: Bezoek de site van GrooveShark eens. Het is een soort interactieve internetradio, waarmee je zelf je playlist samen kunt stellen. (Dit dus even helemaal buiten VDJ om) Ik vind de kwaliteit van de muziek helemaal niet slecht.
 

Posted Sat 22 May 10 @ 7:04 pm
arniejjPRO InfinityMember since 2008
Hoi,

Weet iemand waarom je niet met PayPal voor het premium membership kunt betalen? Je kan dit namelijk wel als je een licentie aanschaft van VDJ Pro.

Alvast bedankt voor het antwoord :)
 

Posted Fri 28 May 10 @ 10:58 am
Niet ieder bedrijf stelt zichzelf voor iedere betalingsmogelijkheid beschikbaar.
Afgezien van Visa en Master zijn er betaalorganisaties zoals PayPal en Click n' Buy. Die laatste 2 worden ook nog eens extra duur omdat ze van beide kanten commissies opstreken. Aan de andere kant hebben bedrijven die PayPal etc gebruiken meer zekerheid dat de klant de boel niet terug draait. Het geen bij Visa wel kan.

Aangezien Visa goedkoper en praktischer is, zijn er niog steeds veel bedrijven die uitsluitend met credit card werken.
 

Posted Fri 28 May 10 @ 1:07 pm
Hoe zit het met opzegtermijn en dat soort dingen? zijn er nog ergens voorwaarde te vinden voor de grooveshark dienst?

of wat meer info over de dienst, ik vind persoonlijk het stukje over grooveshark op de site erg kort.
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 8:03 am
Ik heb een demo gedownload om te kijken of het wel lekker liep met mijn mac en hercules RMX.
Maar helaas worden niet alle buttons goed geconfigureerd.
In de oude versie en de meegeleverde versie worden de onderste 2 knoppen van de vrij te configureerbare knoppen goed gezet.
2x effect namelijk. En das weggevallen in 6.1
Deze zijn met de learn functie ook niet goed te zetten.
 

Posted Thu 22 Jul 10 @ 2:41 am
Heb je de LE-versie eerst verwijderd? Er lopen (vooral op het Engelstalige forum) wat topics over de problemen die kunnen ontstaan als je de demo over de gelimiteerde (oude) versie heen zet.
 

Posted Thu 22 Jul 10 @ 6:10 am
Helaas kan ik dat niet meer testen, aangezien de demo verlopen is.
Mijn mac had het begeven (defecte videokaart) en hierdoor is de tijd verlopen.
Dus terug naar de LE versie
 

Posted Thu 22 Jul 10 @ 12:48 pm
Da's vervelend. Daar kunnen we helaas niets meer aan veranderen. Laat het je toch niet tegenhouden om aanschaf van de Pro-versie te overwegen. In een eerdere post ( Deze dus ) bleek het wel degelijk mogelijk om via de auto-learn-functie functies aan te passen op de RMX.

Succes met je keuze,
Martin.
 

Posted Thu 22 Jul 10 @ 5:10 pm
Nou binnenkort doe ik een nieuwe installatie op de mac, dus ik zal even kijken.
Nu zie ik dat 6.1.1 het beter doet
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 5:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)