Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Krakend geluid met een recording?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

He daar,

Sinds een maand ben ik aan het stoeien met de Hercules mp3 e2. Ben er zeer tevreden over. Echter wanneer ik een set opgenomen heb en het dan terug luister, dan hoor ik een krakend geluid ( alsof er een bass-overload is). Dit is niet aanwezig tijdens het draaien. Heb ook de Master en Bass terug gezet maar dat haalde niets uit. Wie weet of heeft een suggestie wat dit probleem zou kunnen op lossen?
 

Posted Tue 18 May 10 @ 2:14 pm
kijk even bijde sound settings in wondows zelf onder config. daar heb je onder de kop recording een uitslaande meter, als deze continue in de max staat dan kan je de level lager zetten.

anders kan het zijn dat dat je in vdj onder config-performance de schuif moet zetten in de richting van fastest. hierdoor wordt je geluidskaart minder belast


succes
 

Posted Wed 19 May 10 @ 3:10 am
He daar,

Bedankt voor je reactie!
Wanneer ik gewoon muziek luister via mijn pc bv in wmp, dan heb ik zuiver geluid en kan ik zeker 90% belasten voordat het gaat vervormen.
Pc staat aangesloten op een hifi systeem.
Wanneer ik muziek luister via vdj dan kraakt het al ook wanneer ik 50% belast.
Ik heb gekeken in config van vdj maar daar kan ik niets veranderen. ( ben een limited edition user ) weet niet of dat er mee te maken heeft.
Enige wat ik kan veranderen is input en output en welke ik als master wil gebruiken.

O en hoe kan ik mijn gain aanpassen zodat ik mijn schuif helemaal open kan zetten zonder dat hij in het rood komt te staan.

Heb je nog tips!

Thxs Martijn.

 

Posted Wed 19 May 10 @ 1:44 pm
hoi,
ik ging er even vanuit dat je een limited v5 had, maar dat is blijkbaar niet zo.
ik begrijp dus dat je je schuiven al niet helemaal open kunt zetten omdat het geluid gaat vervormen voordat de schuif helemaal open staat.
komt dat vervormen omdat het volume gewoonweg te hard staat of klinkt het zo terwijl volume normaal is.
gain aanpassen is (bij mij) een knop op de mixer, die kan je ook terugvinden in de skin van vdj, maar ik durf niet te zeggen of dat ook zo is in de jouwe.
als je ergens een optiemenu hebt, zou je kunnen kijken of je de optie autogain hebt, dit zorgt ervoor dat het eerste nummer niet overbelast wordt en de andere nummers worden aangepast zodat ze ook niet overbelast raken en hetzelfde volume hebben als het andere deck.
in princiepe moeten de schuiven zonder probleem opengezet kunnen worden.
 

Posted Thu 20 May 10 @ 2:09 am
He daar,

Ik heb inmiddels Hercules support online een mail gestuurd en kreeg een link toe gestuurd www.asio4all.com om een driver te downloaden.
Zoals het er nu uit ziet werkt het goed. Moest wel iets andere veranderingen aan brengen dan dat zij hadden omdat dit programma werkt met 1 geluidskaart 4.1 en niet zoals ik had met 2 geluids kaarten.
Maarja dat werkt niet dus dan maar toch zoals hun gezegd hebben dan maar met 1 kaart( ook goed).

Wat betreft het Gain verhaal volgens Hcls zou dit euvel nu opgelost moeten zijn en kan ik alle schuiven openzetten zonder te vervormen, mits ik mijn hifi te hard zet natuurijk.

Dus onthou dit goed voor je mede gebruikers.

Ik wil je ook nog complimenteren voor je inzet voor ons mede gebruikers, kzie dat je nogal actief bezig bent op de forums.
Thumbs up voor jou mag ook wel eens gezegd worden, niet?

Heb dit ook prive naar je gestuurd maar wil onze mede forumgasten niet onthouden van deze info waar zij wellicht wat aan hebben.

Groeten en fijne avond/dag.

Em-vi-di-us

Martijn v d S.
 

Posted Fri 21 May 10 @ 1:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)