Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: RMX of Steel Control?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een antwoord op mijn vraag welke ik het beste kan nemen: de RMX of de Steel Control.
Ik heb zelf een laptop Toshiba A300D. Een vriend van mij heeft de Steel Control op een normale PC maar die zat al met het probleem dat hij niet kon luisteren of een liedje mooi kon overgaan in z'n koptelefoon maar dat kwam gelijk al in z'n boxen(hij hoorde dus t zelfde in z'n koptelefoon als wat er uit z'n boxen kwam). Dat vind ik echt niks en daarom ben ik met deze topic begonnen.

Nu ben ik bang dat als ik de Control Steel neem voor op me laptop, dat ik ook hetzelfde hoor in me koptelefoon als wat er in me boxen uitkomt, wat dus niet leuk werkt op feestjes waar je moet draaien.

Ik zag dat de RMX een speciale ingang had voor een koptelefoon, maar moet je op de RMX de boksen los aansluiten(dus achter op de RMX in de plugs) of kan je t geluid via de USB naar je laptop ook uit de boxen laten komen, als je laptop aangesloten zit met een jackplug?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het beantwoorden.

Alvast Bedankt!
 

Posted Fri 07 May 10 @ 7:45 am
in princiepe zijn de steel control en de rmx gelijk,
het enige verschil is dat de rmx een ingebouwde 4 kanaals geluidskaart heeft.
je hebt een 4 kanaalsgeluidskaart nodig om geluid te horen uit zowel je speakers als uit je koptelefoon.

heb je dus al een (goede) 4 kanaalsgeluidskaart dan zou je kunnen volstaan met de steel.
heb je die niet dan is de rmx een goede optie.
de rmx is ook iets handiger aansluiten omdat je al je apparatuur in de rmx stopt, bij de steel moet dat achterin je pc.
 

Posted Fri 07 May 10 @ 8:24 am
Hartstikke Bedankt voor de snelle reactie al! Ben ik je erg dankbaar om.

Okee nou een laptop heeft tog meeestal alleen 1 kanaal of klopt dit niet?

Dat vind ik dus wel wat jammer want dan moet ik dus alle stekkers van me 5.1 geluidsinstalatie in de RMX stoppen? Dat kan niet gewoon via USB van de RMX die naar me laptop gaat? Want ik heb zo'n jackplug in me laptop en die heeft alle boxen bij elkaar. En dat vind ik wel zo makkelijk.

 

Posted Fri 07 May 10 @ 8:49 am
nee, je kan niet alle uitgangen van je 5.1 set in je rmx stoppen,
5.1 is voor films en tv, dit is dj apparatuur en dus gewoon stereo.

de meeste laptops hebben inderdaad maar 1 uitgang, je zal dan dus of voor de rmx moeten gaan of een externe 4 kanaals geluidskaart moeten kopen.


hier zie je hoe je het moet aansluiten, in vdj geef je dan aan bij geluidskaart dat je een rmx hebt, en bij de outputs zet je dan speakers 1/2, koptelefoon 3/4

je zal dus inderdaad de stekker van de voorspeakers moeten gaan verwisselen als je de rmx wilt gebruiken.
een andere optie is om voor de rmx een eigen speakersetje aan te schaffen.

bij de steel kan je dus je computerboxen gebruiken zonder dat je iets hoeft om te pluggen, maar je zal hem nooit kunnen gebruiken op een laptop met maar 1 uitgang

 

Posted Sat 08 May 10 @ 6:02 am
Okee hartstikke bedankt!
Dan weet ik nu voor welke ik kies, de RMX.

Ik wil je egt bedankten zonder jou hulp was ik nog maanden aan t twijfelen en had ik waarschijnlijk de verkeerde gekozen haha.

Doe maar slotje op deze topic, want betere uitleg kan je niet krijgen!
 

Posted Sat 08 May 10 @ 7:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)