Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules DJ Console aansluiten op Dynacord

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

padre61Home userMember since 2009
Mijn DJ Console Hercules MK2 is aangesloten op mijn laptop en dit werkt goed. Nu wil ik eens proberen omdat via een Dynacord Powermate 1000 te doen. Heeft iemand enig idee welke aansluiting ik moet gebruiken voor mijn Console op de Dynacord. Zie bijgevoegde afbeelding van de Dynacord http://www.dynacord.com/downloads/powermate1000_picture2.jpg

M.vr.gr.
Michel
 

Posted Thu 06 May 10 @ 6:53 am
Hoi, Michel,

is niet te ingewikkeld: De kanalen 7/8, 9/10, 11/12 en 13/14 zijn stereo kanalen. Sluit je kaart aan op de Line in-aansluitingen (6,3 mm jack) en klaar is Kobus. Uiteraard heb je wel een verloop nodig van tulp naar Jack, maar dat mag duidelijk zijn.

Succes.
Martin.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 7:17 am
padre61Home userMember since 2009
Hoi Martin,
Bedankt. Dus bv. kanaal 7/8 gebruiken zou moeten werken, dat is mooi.
Hoezo heb ik verloop tulp/jack nodig? Of bedoel je misschien dat ik de output 1/2 jack op de console moet gebruiken en vervolgens de verloop tulp/jack in de kanaal 7/8 van de dynacord.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 7:33 am
De console heeft geen Jack maar tulpaansluitingen. Zoals je zelf wel weet zitten er van die koptelefoonaansluitingen (dat zijn dus de Jacks) op je Dynacord (Line In-aansluitingen op de stereo kanalen) Aangezien de meeste kabels met tulp (heet officieel Cinch) aan de andere kant dezelfde aansluitingen hebben, zei ik dus dat je waarschijnlijk verloopjes nodig had. Heb je al een kabel met tulp aan de ene en jack aan de andere, dan hoeft dat natuurlijk niet.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 8:35 am
padre61Home userMember since 2009
De Hercules Console MK2 heeft ook twee Jack aansluitingen (Output 1/2 en Output 3/4. Maar ook tulp, normaal gesproken gebruik ik de kabel met twee tulp aan de ene kant en een jack aan de andere kant. Maar na nogmaals je verhaal gelezen te hebben is het mij duidelijk. Ik ga vanavond even testen. Nogmaals dank voor je hulp.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 10:27 am
Heb ik dan gemist. Maar zoals je het nu uitlegt moet het goed komen.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 4:32 pm


(Old topics and forums are automatically closed)