Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Zomaar eens een positief bericht.....

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Wilde het toch even kwijt na alle vragen en mededelingen dat VDJ niet doet wat het moet: Dat doet het wel. Ik ben weer eens erg blij naar huis gegaan (en de klant ook, best belangrijk)
Gisteravond een karaoke-avond (sic) in een Japans restaurant gedaan: even mot met de geluidskaart (heb eens een avond proef gedraaid met een Maya EX-7) die kraakte en geen normaal geluid wilde leveren. PC opnieuw opgestart en probleem weg. (Karaoke niet of nauwelijks latency-gevoelig dus lekker op quality i.p.v. fastest gezet)
Karaoke met MP3 + CDG of video. Wat een verschrikkelijk fijn pakket is het toch om mee te werken. Ik ben in de listings helemaal afgestapt van de nummers die bij de songs horen. Artiest en titel is alles wat ik nodig heb. Even in de zoekbalk kloppen en klaar is ikke. De (zelfbenoemde) presentator was een mega-chaoot die de briefjes nog wel eens in zijn zak hield. Staan de mensen op het podium, moet ik het nummer nog zoeken en laden...... Dankzij die search-functie met een seconde of 5 spelend. (ik zie dan een vriendin van mij nog klooien met haar schijfjes met vette vingers en gevoelige spelers...)

VDJ 6.07 (nog geen tijd gehad of noodzaak gezien om te updaten) op een HP Pavillion DV9680 (Intel Dual Core T2330 1,6 GHz) met 4 GB geheugen, 17" breedbeeld scherm op 1440 x 900, 500 GB externe Maxtor schijf en de externe video via S-VHS doorgelust via een 19" CRT-beveiligingsmonitor (voor de zangers) naar een beamer (van het restaurant). Numark DMC2 als controller.
De Maya (zonder ingang, heeft'ie niet) ingesteld op 3-line mixer (ding heeft 4 stereo uitgangen), geen ASIO (ondersteunt hij niet), preset op Quality, overclock uit. Was een experiment, maar werkte verder perfect. Skin: Black Sheep. Vind ik zelf voor de karaoke een perfecte skin.

Er zijn foto's gemaakt maar niet van de set-up, dus die moet ik je schuldig blijven.
 

Posted Sat 01 May 10 @ 10:16 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Heerlijk toch.
Ik moet zeggen: Het werken met gezipte CDG's + MP3's werkt echt retelekker.
Niks géén geklooi meer met schijven, veel te grote bestanden etc.

Probleem is alleen wel dat cdg's niet voorhanden zijn met Nederlandstalig.
 

Posted Sat 01 May 10 @ 1:05 pm
Nope. voor Nederlandstalig moet je dus ook niet bij mij zijn. Ik heb wel wat, en dat is meestal zelf gemaakt. Er is software waarmee je een orkestband van tekst kan voorzien (wordt het dus een MP3 + CDG). Daar heb ik dan wel wat van maar het ontbreekt me aan zin en tijd om er de nodige te maken. Ach, met een berg Nederlandstalig wordt je vanzelf gevraagd in café's en zo, maar dat wil ik dus helemaal niet. Buiten dat: zoals zovelen is karaoke helemaal mijn dingetje niet. Maar: Moraal van het verhaal: als het moet, dan moet het ook gewoon werken, en dat doet het ;-)
 

Posted Sat 01 May 10 @ 4:20 pm
vdj werkt ook altijd goed,de vragen komen hier vaak van de mensen die 0 verstand van zaken hebben en nog niet eens een speakersetje goed kunnen aansluiten op een geluidskaart maar wel tiesto aspiraties hebben.... en oh ja dat mag natuurlijk niets kosten....en een ahndleiding lezen is te veel moeite


mentale notitie, sarcasme niveau verlagen
 

Posted Sat 01 May 10 @ 4:54 pm
s.waterreus wrote :
mentale notitie, sarcasme niveau verlagen


Nix verlagen, Bas. Ik hou ervan, Martin houdt ervan, we worden de drie sarcastische musiktiers.

De ratrace is hier begonnen. Hele leuke eerste avond, mensen in een uitstekende en uitgelaten bui.
Morgen, zondag, karaoke in onze 2e kroeg. Speciaal omgebouwd voor dit doeleinde met beamer en groot scherm. (met het WK voetbal in m'n achterhoofd.)
Wij doen dit niet met VDJ noch met "schijfjes".
Vanuit de Filipijnen, waar karaoke populairder is dan bij ons voetbal, een super apparaatje meegenomen, heet "WOW-WOW", met een ingebouwde hard disk met 3.000 songs en allemogelijke foefjes zoals achtergrond kunnen veranderen, echo, verhogen en verlagen van key & tempo, en met wireless connection naar 2 mikes. Je kan ooki je eigen karaoke songs op een SD card zetten en die erin duwen en afspelen.
Het apparaat is tamelijk klein, de helft van een DVD player - zal eens een fotootje maken.
De tests in de discotheek waren heel goed, reisleiders enthousiast, nu eens kijken wat het publiek ervan vindt. Uiteraard alle songs in het Engels en Tagalog (Filipijns). Dat laatste zal hier wel niet veel gezongen worden! Lol.

 

Posted Sat 01 May 10 @ 6:33 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
werk ook met volle tevredenheid met VDJ.

Zowel clips, mp3 of karaoke, maakt niet uit, alles is mogelijk en binnen een paar seconden is ie alweer geladen.

CD+G is er wel degelijk in nederlandstalig, moet je alleen heel goed zoeken op het internet. Zelf alle zing maar mee dvd's omggezet naar enkele track (met alleen geluidsspoor). nu mijn engelstalige dvd collectie nog omzetten.. maar dat komt wel.

 

Posted Sun 02 May 10 @ 4:46 am
Niet helemaal on-topic (maar moet kunnen):
Het Nederlandse spul met MP3 + CDG is bijna altijd zelf gemaakte meuk. Ik heb er ook het een en ander van maar vind de kwaliteit vaak om te janken. Er zitten erbij waarvan de muziek waarschijnlijk van een cassetteband is afgetrokken....... Daarom koop ik mijn Nederlandse muziek bij een site als karaoke-versie.nl (mag dit? Is maar een voorbeeld) en bak er zelf de tekst in. De Zing Maar Mee-DVD's vind ik ook maar zo-zo. Vaak geen koor, sommige banden hebben een hoog Kijkshop-Casio-keyboard-gehalte en de videoclips met VVV-rondleiding door Nederland..... Ach.

En voor wat betreft het 3 sarcastische musictiers-item: Het is het makkelijkst reageren om het zo te doen, en dat is best gevaarlijk. Ik reageer dan ook vaker helemaal niet dan op de beschreven manier. Uiteindelijk lopen we hier niet rond om zoveel mogelijk mensen tegen de schenen te schoppen. Maar kom niet met vragen waarover al 47 topics lopen. Voorbeelden genoeg, Bas kan er over meepraten (Verwijt over luiheid op je Wall, huidige topic met Oli, enz). En wij allemaal met de handleiding, waarbij het topic zelf blijkbaar niet eens gelezen wordt voordat er wordt gereageerd. Ik zal alleen altijd mijn best doen het niet op de man te spelen en maak ik het te bont (is volgens mij nog niet gebeurd) zal ik je altijd mijn excuses aanbieden.
Voor de rest mag het van mij altijd. ik vind de stof er vaak wat leesbaarder van worden en ene stukje humor hoort er gewoon bij.
 

Posted Sun 02 May 10 @ 6:18 am
Martin FourS wrote :
En voor wat betreft het 3 sarcastische musictiers-item..................
Voor de rest mag het van mij altijd. ik vind de stof er vaak wat leesbaarder van worden en ene stukje humor hoort er gewoon bij.


Ik houd wel van een grapje en het maakt er het forum gezelliger en persoonlijker op. Ik zit veel op het Spaanse VDJ forum. Naast goed advies worden er meer grappen gemaakt dan bij ons, en daardoor lijkt het net of je elkaar beter kent.

Gisterenavond voor het eerst karaoke gedraaid met m'n wow-wow wonder player. Het was (beetje tegen alle verwachting in) heel geslaagd.

Ik stop er een fotootje bij van het apparaatje waarop één microfoon ook zichtbaar is. Met de afstandsbediening de gewenste songs intikken en klaar is kees.
Daar naast staat een iPod dok met iPod. Dat was een brilliant idee van Solarius om snel muziek in je zaak te hebben terwijl je nog met upbooten en andere 'ik-ga-open' karweitjes bezig bent.
(Bij ons lopen de mensen al vaak mee naar binnen als we nog bezig zijn open te gaan.)

 

Posted Mon 03 May 10 @ 12:56 pm
Bob jij slijmbal :p

En vdj werkt bij mij ook prima. Ik draai elke week dus ik heb wel een betrouwbaar programma nodig :) VDJ is de laatste 3 jaar toch nooit gecrashed op een fuif ;)

We blijven kwaliteit leveren en idd, de meeste problemen hebben te maken met de gebruiker, niet met de software :)

mvg




 

Posted Mon 10 May 10 @ 11:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)