Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [VDJ Kopen] Aantal vragen over...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goede avond allemaal,

Om te beginnen zal ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Carlo en ben nu 6 jaar te vinden in het nachtleven als dj.
Ik heb in januari een setje bestaand uit 2x DN-S3700 en de DN-X1500 aangeschaft.
Nu ben ik via de Denon site hier terecht gekomen, omdat het geen wat ik heb goed zou moeten werken met VDJ
Na VDJ geƫvolueerd te hebben ga ik het (denk ik) toch besluiten om te kopen.
Alleen heb ik een paar vragen die me moeten helpen met mijn besluit.


ik heb deze 10.2 inch monitor met 1024x768 als resolutie liggen.
(Hmm Geen BB? :( Dan maar zo)
http://www.beetronics.nl/shop/img/products/12/groot/g2.jpg

Is er een skin te verkrijgen of te customizen zodat de database en bepaalde informatie van de decks toch duidelijk te zien is op het kleine display?
Zelf dacht ik aan zoiets ongeveer:
http://static.tz.nl/f/g/35672_ff99185a.jpg


Hoe stabiel is het op welke hardware, ik kan namelijk niet veroorloven als het uit valt.


Zijn mijn CD spelers hot-swappable in Virtual dj?
Daarmee bedoel ik:
Als ik VDJ opstart met de decks in MIDI modus en een track afspeel via deck A,
Kan ik dan mijn B deck even snel overschakelen naar CD modus en
later weer terug naar de MIDI modus zonder dat het afspelen van deck A belemmerd word?

Ik vind het namelijk vervelend als de 2 spelers allebei gedurende sessie vast zitten aan de software.

en de laatste vragen gaan over netsearch

Is dat een abbonement dienst om muziek snel even een track die ik niet heb te downloaden?
Zo ja wat kost dat en hoe legaal, correct en compleet is de database met tracks daar achter?


Het zijn een hoop vragen, maar ik vind 300 euro wel veel en
er zijn geen mensen in mijn omgeving waaraan ik deze vragen kan stellen.



Met vriendelijke groet,
Dj Carlo-H

 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 4:35 pm
Sorry voor de dubbelpost,

Op de Specificaties heb ik het juiste antwoord gevonden:

*The recommended configuration to mix video is:

* Dual Core 2 GhZ CPU
* ATI or nVidia video card w/256Mb of Dedicated DDR3 memory (dual output capable)
* 2048 MB RAM



Op netsearch, maar een deel:

*Because the technicality of the mix is only half of DJing, VirtualDJ 6 puts a strong focus on the other half: playing the right track at the
*right moment.

*Two new features are there to bring you the tools to make the best musical selection. NetSearch is one of these new tools. Whenever you
*are looking for a song but don't have it, NetSearch will automatically crawl the Internet to try to find the song you're looking for. You can
*then instantly stream the song or video directly off the Internet. You will never again have to turn down a request because you don't
*have it, or be frustrated because you can't find a file.

*If you don't have an Internet connection where you are DJing, do not worry. You can search all the tracks you need at home where you
*have a connection, and cache all the songs on your local or external hard drive, then play them offline from your club.

*The songs browsed by NetSearch are files which are freely available on the Internet, as found on promotional websites and free catalogs.
*That includes several millions of songs, mainstream music as well as underground tracks or specific remixes. Atomix Productions is also
*working with selected content providers to keep NetSearch catalog as extensive as possible.


Wat is dan de kwaliteit die je mag verwachten, en is het legaal want, per slot van rekening rust er wel een copyright op het gros van de tracks.
 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 6:51 pm
hoi carlo,
de standaards skin is is je gewenste resolutie beschikbaar, je kan dan ook kiezen uit 3 verschillende layouts, waarbij de scratch variant er ongeveer zo uit ziet zoals je op het plaatje aangeeft. als je eenmaal een geregistreed gebruiker bent kan je een hele berg met skins downloaden van deze site of zelf een tool downloaden om zelf skins te maken.

stabilitiet is afhankelijk van je hardware en OS dat je gebruikt. de combinatie van hercules producten met vista zorgt vaak voor (installatie) problemen. Ik zelf gebruik 2 cdj's in windows 7 64 bit en heb nog nooit een vastloper gehad, ook met mijn vorige controllers (ns7,rmx) heb ik nooit crashes gehad. vdj is een stabiel programma.
je computer is snel genoeg om audio te mixen, maar voor video zou je problemen kunnen krijgen in de vorm van haperen of niet soepele beelden.

je kan "live" switchen tussen cd mode en midi mode, op het ene deck draait een speler via vdj, het andere deck kan spelen vanaf een cd,na afloop van het nummer switch je terug naar midi en kan je weer vdj gebruiken. (aan/uit zetten of ontkoppelen kan niet, dan valt je geluid weg omdat je eigenlijk de geluidskaart uitzet) dus hot swappen niet, midi/cd wel.

netsearch is een manier om liedjes te zoeken waar om gevraagd wordt en die je niet bij je hebt, het is een gratis service die bij de aanschaf van vdj zit. het is legaal omdat er alleen wordt gezocht in databases met promotie doeleinde, dus nummers die gratis weggegeven worden.
tevens download je het nummer niet, maar je streamt het tijdens het adspelen, daar zit naar mijn idee wel het grote gevaar. want als je netwerkverbinding wegvalt of stottert, valt het stil. netsearch werkt niet altijd even goed en de zoekresultaten vallen tegen (vind ik).
ik zou mijn mp3 collectie niet thuis laten om op netsearch te vertrouwen.


succes



 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 2:17 am
je kan "live" switchen tussen cd mode en midi mode, op het ene deck draait een speler via vdj, het andere deck kan spelen vanaf een cd,na afloop van het nummer switch je terug naar midi en kan je weer vdj gebruiken. (aan/uit zetten of ontkoppelen kan niet, dan valt je geluid weg omdat je eigenlijk de geluidskaart uitzet) dus hot swappen niet, midi/cd wel.

---------------------

Thx voor de snelle reply, S.waterreus.


het bovenstaande is mij nog niet gelukt of ik begrijp het verkeerd.

Als ik in VDj nu een track draai en men andere deck naar cd modus omschakel, koppelt de denon zich helemaal los,
de hardware word dan ook niet meer gezien door Windows.
Als ik het weer naar midi overschakel dan herkend windhoos opnieuw een Denon en gaat het OS er wel mee verder, maar VDJ niet.
Het display doet dan alleen het midi logo weergeven en pc linked.
't Lijkt dus alsof die geluidskaart in de denon aan de midi modus gekoppeld zit.

Als ik dan een andere geluidskaart probeer, (een maya44) om als uitvoer bron te gebruiken zodat
de sound kaart wel gewoon zou blijven werken dan ziet vdj mijn decks niet als midi controller.
Dan zou alleen de midi maar hoeven swappen en dat moet toch mogelijk zijn?

Verder vind ik het echt een goed product en ben serieus aan het overwegen om het aan te schaffen.
(wel pas aan het einde van de maand, ivm de dure aankoop van de set zelf :P en omdat er dan ook meteen een PC bij moet die dat aankan)



Begrijp ik goed dat je tijd code Cd's gebruikt?
Want dan zou ik inderdaad even die CD eruit kunnen halen en een andere afspelen, maar dan heb ik niet de midi functionaliteit die ik graag wil behouden.



netsearch mag ik dus niet vergelijken met download systemen als DJ-matic, dit heb ik nu namelijk als achtergrond muziek PC,



En ja video mixen, Ik weet het niet, is het verstandig om i.i.g een zwaarder Systeem te kopen dat het kan als het nodig is of niet?
Ik heb namelijk begrepen hier op het forum dat het nagenoeg het zelfde werkt als de bekende MP3tjes.
En hoe kom ik legaal aan de videoclips met goede kwaliteit, (zoals hitzone bijv, in het verleden een DVD erbij had).
Want daar ben ik helemaal niet in thuis.


Aangezien de proefperiode bijna verloopt zal ik de pc eens even opnieuw installeren met de trial ook opnieuw want als dit wel kan wil ik dit natuurlijk eerst even uitproberen. mag dit?
 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 5:46 am
he carlo,

dat de denon de geluidskaart uitschakeld als je van midi naar cd gaat is erg vervelend, dit beperkt je dan inderdaad tot vdj of losse componenten, ik gebruik zelf 2 cdj 400's (geen timecode). deze kunnen dmv een drukknop live schakelen tussen vdj of usb/cd zonder dat dit problemen geeft, maar de geluidskaarten worden dan ook niet uitgezet. dit is dan helaas een beperking van de denon en niet van vdj maar is wel jammer. naar mijn idee zou denon dit firmware matig moeten kunnen aanpassen. ik las net dat dit op het traktor forum ook een punt van kritiek op deze speler is.

als djmatic net zo iets is als alcas, dan is netsearch inderdaad anders. alcas heeft daadwerkelijk een eigen hdd met nummers.

netsearch is meer napster, alleen in plaats van downloaden wordt de muziek alleen gecashed, je luistert dus terwijl het binnenkomt. net als you tube filmpjes. valt halverwege het nummer je netwerk weg, dan is ook je nummer gestopt in een error.
ook blijkt het zo te zijn dat in sommige landen de isp het gebruik van dit soort muziek streams blokkeert, ook al is het legaal (zie eula)

video mixen werkt hetzelfde als mp3 mixen, je ziet er alleen beeld bij, verder kan je nog wat extra effecten gebruiken om het beeld van deck a naar b te verplaatsen.
je hebt voor video mixen een relatief zwaar systeem nodig, zeker als je werkt met apparatuur met een draaiend plateau.
enkel het draaien van dit plateua zorgt al voor de nodige cpu belasting. in de 6.08 versie (laatste) zou dit verminderd zijn, maar ik heb geen ns7 meer dus ik kan het niet testen.

 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 7:48 am
Oke,

Ik heb Denon een mailtje gestuurd met de vraag over dat 'midi-naar-cd-modus-en-weer-terug' support in virtual dj.
De DN-S3700 verbreekt dus de verbinding bij het switchen waardoor Virtual DJ niet meer met de hardware verbonden is.

Das jammer, ik ga eens kijken of dat mogelijk te maken is.
Verder ga ik VDJ nog eens proberen je kunt er echt leuke dingen mee :D

Grt...
 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 5:07 pm
let wel, het is geen probleem tussen vdj en denon,
je hebt hetzelfde probleem met ieder ander software pakket.
denon zou het moeten oplossen door niet de geluidskaart uit te schakelen, maar enkel de midi functionaliteit.
 

Posted Thu 29 Apr 10 @ 3:13 am


(Old topics and forums are automatically closed)