Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem met nieuwe driver (The controller has not been detected)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

RetrohHome userMember since 2008
Hey guys,

Ik heb een probleem met de laatste driver van Hercules.
Ik heb de DJ Console MK2 en Windows Vista Home Premium 32.
Samen met Virtual DJ 3.4.1 (zat in het pakket met de Console)

Ik had 2009_HDJS_3 geinstalleerd en ik wil updaten naar de nieuwe 2009_HDJS_4.

Ik deed het op de volgende manier.

1) Eerst de-installeer ik de oude driver.

2) Reboot.

3) Installeer de nieuwe driver (als administrator en Firewall/Antivirus uitgeschakeld)

4) Dan vraagt de installatie om de console aan te sluiten (hier is het waar ik denk dat het fout gaat en ik niet precies weet wat ik moet doen)
Ik sluit hem aan en Windows zegt dat er 'nieuwe hardware' gevonden is (Pop up) en begint dan automatisch drivers te zoeken en
installeren.
Ik klik op 'Volgende' bij het installatieproces van Hercules en de driver installeert in luttele seconden en is voltooid, maar Windows is dan
nog bezig met installeren. (Ik klik op de Pop up en laat Windows doen)
Wanneer dat klaar is, wordt het geluid inderdaad geproduceerd via de Hercules console (staat ook zo aangeduid onder 'Audioapparaten'
bij Geluid)

Maar wanneer ik dan reboot of een paar dagen later de console aansluit op mijn pc, heb ik vodden.
De console lijkt aangesloten (volgens het CPL)
Maar wanneer ik VDJ probeer op te starten, krijg ik de melding 'The controller has not been detected. Plug it in and start again'
En als ik dan kijk onder 'Audioapparaten' bij Geluid, staat de Hercules DJ Console nergens.

Dus ik vermoed dat er steeds iets fout gaat bij de installatie van de driver.
Bij de vorige drivers heb ik dat probleem nooit gehad.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen ?
Ik word er echt 'Bonkers' van.
 

Posted Tue 20 Apr 10 @ 4:33 pm
het valt me op dat het iedere keer fout gaat bij vista en de hercules drivers. hier staan al diverse onderwerpen over.

waarom installeer je trouwens eerst oude drivers om ze vervolgens te overschrijven door nieuwe, dat is niet logisch.

als je meteen begint met enkel de nieuwe drivers zijn er veel minder problemen.

zorg ook dat na de installatie steeds dezelfde usb poort wordt gebruikt
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 2:32 am
RetrohHome userMember since 2008
Ik heb gemerkt dat er veel onderwerpen bestaan rond problemen bij de installatie op Vista, maar ik heb tot nu toe nog geen enkel topic gevonden waarmee ik mijn probleem kan verhelpen.

Ik heb de drivers van 2009_HDJS_3 geinstalleerd toen die uit waren via de ts.hercules.com.
Sinds september vorig jaar ofzo.

Sedert een paar dagen geleden heb ik maar gemerkt dat er al een update uit was naar 2009_HDJS_4.

Dus ik dacht nieuwer = beter, en ik wou updaten...
Maar dat blijkt nu niet zo te zijn.

Ik gebruik steeds dezelfde USB-poort.
Ik hanteerde gewoon dezelfde manier als toen ik van 2.CMK.2007 naar 2009_HDJS_3 update

Greetz
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 6:34 am
RetrohHome userMember since 2008
Voorlopig ben ik terug overgeschakeld naar 2009_HDJS_3 (Package 3)
En alles lijkt prima nu.
Als alles goed blijft, denk ik dat ik het bij deze driver ga houden.

Op hoop van zege.
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 8:07 am
ik las op het engelstalige forum wel iets over een nieuwe firmware in driver 4 waardoor de hercules niet meer werd herkend als
hercules maar als standaard audio device.
hierdoor zou vdj hem niet meer herkennen, of in ieder geval niet goed.
het handmatig updaten van de standaard audio driver, via apparaatbeheer zou dit dan weer kunnen herstellen naar hercules audio driver waardoor de herkenning ook weer goed gaat.
ik heb dit zelf niet getest,maar slechts gelezen.
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 9:25 am
RetrohHome userMember since 2008
ik las op het engelstalige forum wel iets over een nieuwe firmware in driver 4 waardoor de hercules niet meer werd herkend als
hercules maar als standaard audio device.
hierdoor zou vdj hem niet meer herkennen, of in ieder geval niet goed.
het handmatig updaten van de standaard audio driver, via apparaatbeheer zou dit dan weer kunnen herstellen naar hercules audio driver waardoor de herkenning ook weer goed gaat.
ik heb dit zelf niet getest,maar slechts gelezen.

Dit zou inderdaad zeer goed mogelijk zijn, want ik ben terug op driver 3 en daar heb ik geen problemen mee.

Ik ga het bij driver 3 laten, denk ik. Zolang het werkt, is het goed voor mij :-)

Bedankt voor de antwoorden, maatje.

Greetz Stephen
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 9:42 am


(Old topics and forums are automatically closed)