Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: CDJ400 + Mixerbord

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DolkisPRO InfinityMember since 2008
Ska fixa 2 st CDJ400 då jag har tröttnar STENHÅRT på min tråkiga mixer som är kass...

Men vill veta lite saker utöver dom 2...

Vill ju kunna mixa så vad för mixerbord går det att ändra volym, high, mid, low på? även döda någon av dessa.
har letat men hittar inge vettigt svar på min fråga :s
 

Posted Tue 20 Apr 10 @ 3:21 pm
Numark har vettiga priser och dom fungerar riktigt bra. Men förstår inte riktigt din fråga. Skall du ha den så du dödar eq:n i VDJ eller bara på ljudet ut från mixern? För om du vill sköta reglagen i VDJ så måste du ha en MIDI mixer och då börjar det kosta.

Jag använder denna. Inga kill switchar på EQ:n men det fungerar bra ändå
http://www.thomann.de/se/numark_m_2.htm

Sen finns denna Stanton (Har använt stanton innan och dom är också bra)
http://www.thomann.de/se/stanton_m_212.htm

och denna från American Audio som jag inte har erfarenhet av men där finns killswitchar
http://www.thomann.de/se/american_audio_qd5.htm
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 1:15 am
DolkisPRO InfinityMember since 2008
OKey ne nu förstår jag hur allt funkar tror jag iaf, Ljudet kommer ut o komprimerat till mixerbordet och där ändrar man med hur det ska gå, en midi mixer har jag redan men den suger och vill inte köra med midimixer, ska minst ha DJM 400 om inte 800'an för ska nämligen köra med 4a mixers senare troligen, lättare att mixa då =)

Så man kan säga att man mixar osv exakt som vanligt fast ljudet går via datorn och inte på CD skivor, och VDJ spelar enbart upp låtar och man använder inte VDJ's funktioner? =)
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 7:20 am
Jag kör med Numark M2 och Numark DMC2 kontroller, ljudet går ut från ett 5.1 ljudkort in i mixern (Framkanalen till Deck A och bakkanalen till Deck B). DMC2 använder jag för att styra VDJ. (Dock inga volymer utan bara val av låtar effecter osv.) ljudet sköter jag med mixern

Behöver du 4 kanaler så är ju inga av mixerna jag rekomenderade något att ha. Då får du söka dig till clubmixers och dom är generellt dyrare.
 

Posted Wed 21 Apr 10 @ 8:37 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Hej Dolkis,
Jag tror du kommer att bli jättenöjd med cdj 400:or och en djm 800 mixer.
Med 400 spelarna så kan du styra spelarna + lite extra som effekter mm. genom midistyrning i Vdjprogrammet.
Själv så tycker jag att det räcker gott och väl med 2 kanaler att spela med så tänk efter innan du köper 800:a mixern (själv har jag min 800:a till salu i nyskick ;-)

Mvh,
Freppa
 

Posted Fri 07 May 10 @ 11:47 pm
kirrenPRO InfinityMember since 2009
Jag kör med 2 x cdj400 och 1 djm-400 i deras anpassade case. Jag är supernöjd, det är lätt att mappa upp funktioner i vdj till spelarna och mixern har det nödvändigaste plus de viktigaste effekterna. En sak till jag gillar med spelarna är att det går attt köra cd och usb-minnen utan krångel bara ett knapptryck så byter man. Extra skönt att ha som backup om datorn dör, eller för att kunna spela lite önskeskivor gästerna tar med sig (typ bröllop).
 

Posted Mon 24 May 10 @ 1:12 pm


(Old topics and forums are automatically closed)