Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ met één Denon DN-S1200

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ben van plan om een Denon DN-S1200 aan te schaffen en deze te gebruiken als MIDI-controller.
Inmiddels heb ik ergens gelezen dat je met één S1200 allebei de decks in VDJ kunt bedienen want je kunt tussen de decks switchen met de EJECT-knop, klopt dat?

Maar hoe zit het met de geluidskaart? Kan dat ook met maar één S1200, en zo ja, verdeeld de ASIO dan het geluid over 2 kanalen op je mixer of heb je daar dan nog een extra geluidskaart voor nodig?


Alvast hartelijk bedankt voor de informatie!
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 2:08 am
bij mijn cdj 400 werkt dat ook zo, door op eject te drukken shakel je over naar het andere virtuele deck.
gezien het een functie van vdj is kan je dit met meerdere apparaten zo doen.
bij de cdj 400 is dit het commando achter de eject knop invert_controllers & refresh_controller 'CDJ400'

bij de denon staat er standaard een andere functie toegewezen aan de eject knop namelijk
holding 1000ms ? play ? nothing : unload : action_deck 1 ? deck 2 select & refresh_controller 'S1200' & show_text "Selected:|Deck 2" 1000ms : deck 1 select & refresh_controller 'S1200' & show_text "Selected:|Deck 1" 1000ms

als je dit leest lijkt het erop dat er inderdaad wordt overgeschakeld naar het andere deck

dit kan ook met maar 1 apparaat. of het echt handig is?????
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 2:30 am
Dat is dan een kwestie van de midi mapper aanpassen lijkt me.

Maar mijn vraag gaat er vooral om of de geluidskaart van één DN-S1200 voldoende is of dat je er dan nog een extra geluidskaart bij nodig hebt.

TNX!
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:19 am
1 is genoeg, met ander woorden, met 1 deck kan je 2 vdj decks besturen
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:35 am
Besturen wel maar hoe zit het dan met het geluid?
Kun je dat ook splitten zodat je deck 1 op kanaal 1 van je mixer, en deck 2 op kanaal 2 van je mixer kunt horen?
Hoe zou je dat dan aan moeten sluiten want volgens mij heeft het apparaat maar één RCA-uitgang, toch?

 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:51 am
vdj gebruikt maar 1 geluidskaart, al sluit je 10 s1200's aan, de rest is enkel aansturing.
aansluiten gaat door usb naar pc,klaar.
en speakers op de uitgang van je interne geluidskaart of rca van sl1200
je zult de interne mixer van vdj moeten gebruiken. via een extern paneel gaat het niet omdat die alleen kan switchen tussen 2 "echte" decks.
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 6:05 am
Ok, sorry dat ik blijf vragen maar ik neem aan dat ik dan de koptelefoon in de laptop moet pluggen, toch?

Je verhaal klinkt logisch dat je dan de interne mixer van VDJ moet gebruiken, maar dat gaat dan alleen met de muis neem ik aan want bv. nog een Hercules controller erbij aansluiten voor de interne mixer zal conflicten geven met de S1200, of niet?
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 6:51 am
hmm, even denken,
een conflict niet, maar je kan (denk Ik) kiezen voor of de hercules controller of de denon. misschien kan het beide als je een asio driver gebruikt, maar dat zal een kwestie van testen zijn.
en ja je interne mixer zal ja dan waarschijnlijk alleen met je muis kunnen besturen.
de koptelefoon gaat dan inderdaad in de laptop.
echt lekker mixen gaat het niet worden trouwens, heel veel handelingen voor weinig resultaat.
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 10:44 am
Klopt!
Dus volgens mij kunnen wij dan nu wel de conclusie trekken dat het met één DN-S1200 of CDJ-400 theoretisch wel zou kunnen maar het een alles behalve ideale setup is.

Dan worden het waarschijnlijk toch twee S1200's dus als iemand er toevallig nog een heeft staan...?


Bedankt voor het meedenken ;-)
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 11:39 am
marktplaats staat er vol mee :)

succes
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 12:05 pm


(Old topics and forums are automatically closed)