Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ + CDJ 400 + Mixer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

VDJ538Home userMember since 2010
Hey ik ben van plan om een Pioneer CDJ 400 te gaan kopen en die dan aan te sluiten op Virtual DJ.
Maar welke Mixer kan ik hier het beste bij kopen.
Want moet die mixer dan ook USB zijn of maakt dat niks uit?
Het belangrijkste is dat als ik bijvoorbeeld mijn volume schuif naar onder haal dat mijn geluid van dat kanaal op VDJ dan ook weg is.
Het liefste wel een mixer die werkt met VDJ. (als dat bestaat)

bedankt
 

Posted Tue 06 Apr 10 @ 6:46 am
hoi

ik heb sinds kort ook 2x cdj 400-k staan en dat werkt super goed met vdj.

het maakt niet uit welke mixer je ertussen hangt, zoek een mixer uit waar je mee kunt werken.
sluit de cdj's zo aan, zoals je het ook zou aansluiten als het losstaand is (dus cdj via rca of coax op mengpaneel)
dan de usb poorten naar je computer, installeer de drivers van de pioneer site (deze werken op 32 bit en op 64 bit, ook windows 7)
start vdj en kies voor de cdj's en een extern mengpaneel, klaar.
je gebruikt je mengpaneel als losstaande unit, dit heeft als voordeel dat je de effecten uit je mengpaneel kunt gebruiken zoals je wilt.
het gedeelte in vdj dat je mengpaneel is werkt dan niet.
koop je een mengpaneel dat ook midi ondersteund zoals de pioneer djm 700 of 800, dan kan je dat ook laten werken, maar dat is naar mijn idee zonde van je mengpaneel.
als je je mix op wilt nemen terwijl je je mengpaneel als losstaande unit gebruikt, moet je de rec uitgang (of andere uitgang) van je mengpaneel via rca terug sturen naar je geluidskaart van je pc, in vdj kan je dan als opnamedevice de geluidskaart kiezen.
als je dit niet doet zal vdj wel opnemen, maar alle handelingen die je met je mengpaneel verricht worden dan niet meegenomen.
ik heb voor een pioneer djm 700 gekozen omdat die (bijna) alles heeft dat de 800 ook heeft, maar 600 euro goedkoper is.
je zou ook kunnen kiezen voor een behringer ddm 4000, die is wat goedkoper en kan ook midi aan (om te proberen) en heeft effecten.
maar je zou ook een simpel mixertje van 40 euro kunnen gebruiken als ej zou willen
laat maar even weten als je er niet uitkomt
 

Posted Tue 06 Apr 10 @ 3:17 pm
VDJ538Home userMember since 2010
Heel erg bedankt, die CDJ's zijn binnenkort in huis met nog een leuke mixer ertussen.
Ik ga mezelf denk ik toch meer richten op het computer DJ zijn.
Lijkt me ook wel heel erg leuk.
tnx :)
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 11:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)