Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Kun je in de settings VDJ ook als CDJ /cdspeler instellen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Kun je in de settings VDJ ook als CDJ /cdspeler instellen?

Ik ben gewend om met CDJ van Pioneer te draaien en die staan bij mij ook altijd in de cd stand en niet in vinyl stand. (het ziijn tenslotte cd spelers)
Als ik VDJ 6.0 geinstalleerd heb , gedraagt het zich als draaitafels.
Hoe kan ik dat veranderen naar cd spelers?

Ik heb rond gekeken maar geen antwoord gevonden.

Groet!
 

Posted Sun 04 Apr 10 @ 1:35 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
als je naar opties gaat,dan kun je het normaal gezien aanpsassen(vinyl of cd stand,gewoon eens op klikken)
 

Posted Sun 04 Apr 10 @ 4:47 pm
wat is eigenlijk het verschil tussen cd instelliging en turntable ?

groeten
 

Posted Mon 05 Apr 10 @ 1:13 pm
Omdat Polyesta z'n vraag ook in het General Discussion-forum heeft gezet (iets anders geformuleerd) snap ik ineens wat'ie bedoelt..........:
Het gaat om het geluid dat je hoort wanneer je je jogwheel gebruikt om vooruit of terug te "spoelen". Wat hij/zij wil is het "skippende" geluid wanneer je op je toets "Fast Forward" drukt op een CD-speler. Polyesta kan de cuepoints niet vinden vanwege het "driedubbel 78-toeren"-geluid bij het doordraaien met het jogwheel.
Sorry, gaat niet. En zoals ook gemeld op het Engelstalige forum: Even registreren met je Serialnummer, graag. Kans is aanwezig dat we straks niet meer zo behulpzaam zijn.
 

Posted Mon 05 Apr 10 @ 4:51 pm
om dan even helemaal volledig te zijn, je kan wel de functie vinyl/cd gebruiken, enkel het reageert niet hetzelfde als bij de cdj's in losstaande setup.
er is in vdj WEL een mogelijkheid om de vynil/cd knop te gebruiken, enkel zal der in vinyl modus een scratch gebuid te horen zijn bij het draaien van het jogwheel, en in cd modus zal het langzaam voor of achteruit gaan.

zoals martin al zei is het zoeken van een cue point, dmv het stotterende geluid in cd modus niet mogelijk in vdj
 

Posted Tue 06 Apr 10 @ 3:26 pm
s.waterreus wrote :
er is in vdj WEL een mogelijkheid om de vynil/cd knop te gebruiken, enkel zal der in vinyl modus een scratch gebuid te horen zijn bij het draaien van het jogwheel, en in cd modus zal het langzaam voor of achteruit gaan.


Op de speler? Heb gezocht en niets gevonden in VDJ.... (Spelers heb ik niet, ben nog van de oude stempel met m'n DMC2 ;-) )
Als het daar wel zit, waar dan?
 

Posted Tue 06 Apr 10 @ 4:19 pm
in vdj is het mapper commando VYNIL_MODE
en dit is het commentaar dat eronder staat:
set the jogwheel in vinyl mode (with scratch), or in cd mode (with pitchbend). 1 is vinyl mode (default), 0 is cd mode.

de functie kan dus wel maar geeft niet hetzelfde effect als bij een losstaande cdj.

doet bij jou de knop wheel mode niet hetzelfde?
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:05 am
Op de skin niet te zien (of m'n ogen nog dicht).
Ik heb (tot dusver) Wheel Mode nooit gebruikt. Blijkbaar is de standaard instelling voor mij voldoende.
Vanavond maar eens aansluiten en gaan rommelen. Eens kijken wat ik nog meer over het hoofd heb gezien.....
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 4:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)