Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem bij het opstarten van VD.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hellow iedereen hier,

Ik heb een probleem met het opstarten van Virtual DJ.
Ik gebruik het samen met de Hercules Remix en het is nog maar net nieuw allemaal. Het raare is dat het 2 weken zonder problemen gewerkt heeft.

Als ik op het icoon van VDJ klik krijg ik hetvolgende bericht:

''The controller has not been detected. Please plug in the controller and start Virtual DJ again.''

Ik klik vervolgens op ''OK''
Derna krijg ik onmiddellijk een andere boodschap en veranderd de resolutie van mijn scherm naar een lagere resolutie:

''Warning. The skin you want to use has a higher resolution than your screen''.

Even kort samengevat:
Ik heb Virtual DJ versie 5.0 en ondertussen al geupgrade naar versie 5.2
Ik heb Virtual DJ + de drivers al zeker 10x opnieuw geinstalleerd en zeer nauw hun aanwijzigingen gevolgd.
Windows geeft ook aan dat de Remix console correct werkt. Ik ben ook al gaan kijken in de skin folder van Virtual dj maar hier staat niets in. Ik gebruikte de gewone standaard skin.
Ik vermoed dat het probleem ergens zit met de resolutie instellingen maar ondanks mijn vele speur- en zoekwerk krijg ik het niet gefixt. Ik ben niet zo'n computercrack eigenlijk.
Ik ben hier nu al enkele avonden mee bezig geweest maar de moed begint een beetje te zakken,hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.
Alvast bedankt!

Greetz,

Tom.
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 1:26 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Het ziet er naar uit dat er even twee dingen mis gaan. Om dat helder te krijgen dien je antwoord te geven op de volgende vragen:
Heb je je controller aangesloten op een andere USB poort ?
Heb je de drivers voor je controller geinstalleerd ?
Welke resolutie instelling gebruik je normaal voor je scherm ?

Ikzelf heb ook wel eens een controllerprobleem gehad, doordat ik de controller had aangesloten op een andere USB poort. Ook heb ik melding van de resolutie gehad. Mijn beeldscherm stond niet goed ingesteld en dan krijg je problemen wanneer je een skin gebruikt met een hogere resolutie.
Dit probleem is opgelost in de laatste twee versies van VDJ (hoger dan 5.2)
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 8:29 am


(Old topics and forums are automatically closed)