Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Bass/med/high "vast zetten"

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

maulibuHome userMember since 2008
Beste mensen,

Op locatie tref je wel eens versterkers of boxen aan die net even iets meer nodig hebben van het één of het ander. Wat ik mij afvraag is; of er de mogelijkheid is om de bass, med of high en evt. treble en balance vast te zetten, waardoor deze een extra boost bij elk nummer behouden en deze niet direct worden gereset bij het inladen van een ander nummer.

Bedankt voor uw aller hulp.
 

Posted Tue 02 Mar 10 @ 1:30 pm
hoi,

je kan bij opties
eq reset on load uit zetten, bij het laden van een nummer zullen de tonen blijven staan zoals ze stonden.
maar als je versterker of boxen blijvend aangepast moeten worden kan je beter een 24 bands equalizer tussen je versterker hangen

 

Posted Tue 02 Mar 10 @ 1:55 pm
Ik heb in mijn "kistje" dit speultje zitten: http://www.behringer.com/EN/Products/EX3200.aspx
Is de simpele versie van een multiband equalizer. Mocht ik aan een set gekoppeld worden waar ff te weinig punch in zit, kan ik met een paar kleine draaien aan wat knopjes de hele zaak flink oppeppen, zonder meteen alles over de rooie te helpen.
Het voordeel is, dat je geen verstand hoeft te hebben hoe je een set moet EQ-en.
Nou is dit ding niet langer in productie, maar een alternatief moet toch te vinden zijn. (de mijne doen het nog (yep, ik heb er 2) dus ik heb nog niet naar een alternatief gezocht)

[EDIT] Zat toch nog op de site: http://www.behringer.com/EN/Products/SU9920.aspx Adviesprijs in Nederland: €121,-. 100% kans dat het ding dus veel goedkoper in de winkel ligt.
 

Posted Tue 02 Mar 10 @ 2:08 pm
maulibuHome userMember since 2008
@s.waterreus
It works! Bedankt voor de moeite!


@Martin FourS
Wat is jouw ervaring met Behringer? Ben je tevreden over de kwaliteit of zijn er betere merken welke deze equalizers aanbieden?

 

Posted Tue 02 Mar 10 @ 2:09 pm
maulibu wrote :
Wat is jouw ervaring met Behringer? Ben je tevreden over de kwaliteit of zijn er betere merken welke deze equalizers aanbieden?


Ik heb in m'n discoBar 3 Behringer equalizers staan: 2 voor de dansvloer en een kleinere voor de "zone". Ik ben uitermate tevreden over deze EQs. Ze hangen aan een Behringer mengpaneel en het geluid is gewoonweg fantastisch! Ook in m'n discotheek heb ik een Behringer mengpaneel staan, het nieuwe digitale. Ook daar is het geluid enorm verbeterd. Het is eigenlijk niet te geloven wat een nieuw mengpaneel voor goeds aan je overall sound doet.
Vooral de prijs-prestatie combinatie van Behringer is -- volgens mij dan -- niet te verbeteren. Ik zou voor alles wat ik nieuw moet/wil kopen alleen nog maar Behringer nemen, of nou versterkers, speakers en uiteraard mixers. De mixers gaan 3 jaar mee, net zoals een laptop. Nou draaien wij 7 maanden per jaar 24/7 dus mijn spul slijt waarschijnlijk sneller dan dat je alleen maar een weekend draait.

Bob
 

Posted Tue 02 Mar 10 @ 5:21 pm
Ik ben het een heel eind met Bob eens.Af en toe snap je niet hoe ze het kunnen maken voor dat geld.
Maar alle waar naar z'n geld. Ik ben begonnen met een Behringer mengtafel, een 2642. Ik heb altijd gedacht dat dit een wereldtafel was, en zonder vergelijking is dat ook zo. Totdat' ie kapot ging. Omdat ik me toch wat meer tussen de profi's wilde scharen ben ik overgestapt naar een Allen & Heath-tafel, een MixWizard 16:2. Ik had geen tijd om de tafel in te bouwen, dus heb ik hem in z'n kartonnetje meegenomen naar de klus en hem ter plekke aan m'n kist gekabeld. De soundcheck begon met de vocalen en zowel de zangeres als ikke hebben elkaar erg dom aan staan kijken. Het kwaliteitsverschil was echt enorm.
Ik gebruik nu nog een electronische equalizer met analizer van Behringer en de eerder genoemde processors. Ze doen het en zijn erg makkelijk in het gebruik. Daarnaast peppen ze het geluid zodanig op, dat het ingebouwde gebrek waarschijnlijk gecompenseerd wordt. Ik heb geen vergelijk, dus voor mij zijn ze nu goed. Alleen (alle waar naar z'n geld.....) beginnen knopjes te kraken. En dat is wel een Behringerprobleem na een jaar of 3.
Oh, ja: De versterkers (3x EP2500) heb ik ook. Geen enkele klacht na 2 jaar gebruik. Ik heb hiervoor Lab Gruppen gebruikt. Beregoeie versterkers, maar smerig duur (€1800,- voor een versterker tegenover net geen €300,- voor de Behringer in de aanbieding) Laten ze dan maar 4 jaar meegaan, tegenover de 15 jaar die de Lab's hebben gedraaid. Kan ik nog een heleboel Behringers voor kopen...... (En slechte versterkers zijn er niet veel meer) Ik draai zelden op vol vermogen, dus de limieten van de versterkers wordt nooit gehaald. Eventuele problemen door onderbemeten voedingen e.d. komen dus eigenlijk niet voor.
 

Posted Wed 03 Mar 10 @ 4:51 pm


(Old topics and forums are automatically closed)