Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Niet genoeg ruimte?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

HoidaarHome userMember since 2010
Hey,

Ik wil de demo van Virtual DJ downloaden, en dan kom ik bij zo'n installatieprogramma van Wise. Ik kies taal English UK, next next. En dan als ik het wil installeren komt er dit op


Er staat nog genoeg vrije ruimte op mijn c: schijf, dat kan haast het probleem niet zijn? Nog 125 GB zegt mijn pc. Ze spreken daar van een J:-schijf, maar sla me dood, volgens mij heb ik dat helemaal niet
Ik kom bij elke downloadlink op dit probleem. Hoe fix ik dit jongens?

Alvast bedankt
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 4:55 am
Ik begrijp bij God niet waarom je naar een "istallatieprogramma"called Wise gaat. (lekker wijs!)
Als je hierboven bij "download" op "Trial Version" clickt, kun je zonder problemen de trial versie van VDJ 6 downloaden en er voor de volgende 20 dagen van genieten.
Heb ik ook gedaan en de meesten van ons, trouwens (toen we nog jong waren - lol)

Mvg
Bob
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 7:41 am
HA HA HA !! :-D

Lang geleden dat je VDJ geïnstalleerd hebt, Bob?
Wise is een externe installer die door veel meer softwarepakketten wordt gebruikt. De Pro-versie wordt ook door Wise op z'n plek gezet.

Terug naar Hoidaar's probleempje: als je de installatie start, even opletten en lezen voordat je op "next" klikt: Eerst vraagt de installer om de instllatietaal, (deed je goed, Engels is waarschijnlijk het best leesbaar....) daarna komen de bekende waarschuwinfen ("Next") en de licentieregels voorbij (next) en dan geeft de wizard aan waar VDJ wordt geïnstalleerd. Op dat moment kun je met de "Browse"-knop in dat schermpje kiezen waar je VDJ geïnstalleerd wilt hebben. Als je daar verwijst naar C:\Program Files\ (zou de standaard verwijzing moeten zijn) zou alles verder op zijn pootjes terecht moeten komen.

Laat maar horen of het nu wel lukt.

Groet,
Martin.
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 8:05 am
Martin FourS wrote :
Wise is een externe installer die door veel meer softwarepakketten wordt gebruikt. De Pro-versie wordt ook door Wise op z'n plek gezet.........Groet,Martin.


Oooooooooops. Sorry but......... daar had ik dan nog nooit van gehoord.
Ik heb dan ook de trial version én m'n eerste VDJ-Pro gewoon "onwijs" downgeloaded.


Lachen,
Bob
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 2:48 pm
Hoi, Bob,

even voor de duidelijkheid (ik zie dat ik me wat ongelukkig uitdrukte): Downloaden heeft niets met Wise te maken. Het gaat alleen om het installeren. Je zult het wel zien als je je nieuwe laptop hebt aangeschaft: Zodra je je gedownloade bestand dubbelklikt, start het Wise-installatieprogramma, die de diverse bestanden op de juiste plek op de harde schijf zet en het register aanpast. Ook jouw downloads worden door de Wise-installer geïnstalleerd. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al beschikbaar is?
 

Posted Sun 14 Feb 10 @ 10:55 am
HoidaarHome userMember since 2010
HA HA HA !! :-D

Lang geleden dat je VDJ geïnstalleerd hebt, Bob?
Wise is een externe installer die door veel meer softwarepakketten wordt gebruikt. De Pro-versie wordt ook door Wise op z'n plek gezet.

Terug naar Hoidaar's probleempje: als je de installatie start, even opletten en lezen voordat je op "next" klikt: Eerst vraagt de installer om de instllatietaal, (deed je goed, Engels is waarschijnlijk het best leesbaar....) daarna komen de bekende waarschuwinfen ("Next") en de licentieregels voorbij (next) en dan geeft de wizard aan waar VDJ wordt geïnstalleerd. Op dat moment kun je met de "Browse"-knop in dat schermpje kiezen waar je VDJ geïnstalleerd wilt hebben. Als je daar verwijst naar C:\Program Files\ (zou de standaard verwijzing moeten zijn) zou alles verder op zijn pootjes terecht moeten komen.

Laat maar horen of het nu wel lukt.

Groet,
Martin.

Ik kies gewoon voor de C-schijf hoor?
 

Posted Sun 14 Feb 10 @ 1:43 pm
Hoidaar wrote :
Ze spreken daar van een J:-schijf, maar sla me dood, volgens mij heb ik dat helemaal niet


OK, maar wat doet deze kreet dan in je verhaal? Waar spreken ze dan over een "J-schijf"?
Je bent overigens helmaal niet verplicht om op je C-schijf te installeren. Ik zou haast zeggen: probeer een andere. Al is het alleen maar om het een en ander uit te sluiten.

 

Posted Sun 14 Feb 10 @ 8:51 pm
HoidaarHome userMember since 2010
Omdat die foutmelding zegt dat er niet genoeg ruimte op mijn J: schijf staat, terwijl ik de C: schijf had aangeduid. En ik vind ook helemaal geen J:schijf terug in mijn computer.
 

Posted Mon 15 Feb 10 @ 4:13 am
de wise installer pakt bestanden uit in een temp. map voordat de installatie begint,
mogelijk heeft jouw pc wel degelijk een j partitie die verborgen is en waar de tijdelijke bestanden op worden gezet.
die kan vol zijn.
zorg dat je zeker weet dat j niet bestaat, ook niet als usb stick ofzo,( kijk bij drive beheer onder administratieve tools in control panel)
download het bestand opnieuw en probeer dat te installeren,
controleer op virussen
zet eventuele virusscanners uit (nod 32 v2 geeft problemen met de installatie van vdj, mogelijk andere scanners ook)
zet je virtuele geheugen uit

succes
 

Posted Mon 15 Feb 10 @ 7:08 am
Kleine aanvulling: Hoewel ik niet zeker weet of Wise dat ook doet, maken sommige installers tijdelijk een virtuele harde schijf aan in je systeem. Als Wise dat ook doet, kunnen systeembeperkingen ervoor zorgen dat die te klein wordt aangemaakt (iets dat ik weliswaar nooit tegen het lijf ben gelopen.) 125 GB moet echter meer dan genoeg zijn om dat op te vangen. Idd Waterreus z'n raad maar eens volgen.
Houd je ons op de hoogte wat resultaat geeft?
 

Posted Mon 15 Feb 10 @ 11:36 am
matti98PRO InfinityMember since 2008
probeer hem te downloaden naar een aparte schijf bv usb stik of externe harde schijf



gr matti
 

Posted Mon 15 Feb 10 @ 12:56 pm


(Old topics and forums are automatically closed)