Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 6.04 op de Mac

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djldbPRO InfinityMember since 2009
Toen ik VDJ aanschafte dacht ik i.c.m. met DN-HC4500 het ideale systeem gevonden te hebben om met videoclips/karaoke te gaan werken. DVD-tjes rippen op de harddisc opslaan en nooit meer klooien met losse dvd's. Na een lange tijd en heel wat updatetjes verder, wordt het allemaal wel steeds beter. Na de laatste update (6.04) blijkt de video aardige stappen voorwaarts te maken. De monden lopen weer aardig synchroon met het geluid. Maar het geluid van de .mov en de mp4 bestanden worden nu zo hard ingestuurd dat het enigzins vervormd (overstuurt) klinkt. En dat is weer wat nieuws. het ene wordt opgelost en het andere verschijnt. Op de Mac is het niet mogelijk om maar iets in te stellen wat betreft volume met de Denon HC 4500. Ik denk dat ik maar weer ga wachten en hopen dat dit bij de volgende update is opgelost. Of heeft iemand hier ook last van gehad en een oplossing bedacht?

Thanks, ldb
 

Posted Sun 13 Dec 09 @ 1:49 pm
djgaitPRO InfinityMember since 2007
Het enige probleem met geluid van Video bij mij is dat de filpjes door de ripper overstuurd zijn overgezet. Heel soms gooit de autogain roet in het eten bij VDJ.

Ik denk dat het weinig met de uitvoer van de Denon te maken heeft (heb nu ook een HC-4500). De volumes kun je overigens instellen in het Audio/MIDI configuratie menu van de Mac (in Hulpprogamma's). Tik maar eens in in Spotlight. Icoontje met de Piano.

Greetz,

Gerrit

 

Posted Tue 15 Dec 09 @ 5:09 am
djldbPRO InfinityMember since 2009
Bedankt voor je reactie Gerrit.
De autogain is inderdaad 'de' boosdoener bij sommigen video's. Ook ik heb een nieuwe ripper gebruikt die het volume op het randje zet. (4media dvd ripper ultimate) Ik kan bij het hulpprogramma audio/midi geen volume instellen. andere geluidskaarten wel, behalve bij de Denon. VDJ draait nu redelijk op een paar hakkeltjes van de video na maar ik denk dat dat een geheugen probleempje is (macbook pro met 2 gig geheugen). De audio loopt wel goed. Verder gebruik ik een harddisc met firewire 800. Met welk bestandsformaat is het beste om met de mac te rippen, .mov of.mp4 of anders?

groeten, ldb
 

Posted Wed 16 Dec 09 @ 11:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)