Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: waar koop je house music?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb het probleem dat ik heel veel nummers niet kan vinden, ik vind meestal alles op youtube, maar ik heb bv. veel oude cd's zoals club system en als ik die nummers opzoek om ze volledig te kopen zijn die bij itunes, beatport of ministry of sound onvindbaar.
Ik moet zeggen dat ik op den duur de moed verlies om muziek legaal te downloaden.

enkele simpele voorbeelden: mackenzie - ghost, agharta - city of shambala, collins system - Ohm en nog vele andere.

hopelijk kan iemand mij hier omtrent goede raad geven.

Serge
 

Posted Sat 12 Dec 09 @ 12:43 pm
Ja daar zeg je wat.

Ik ben ook altijd op zoek naar de oude jongens. Mijn ervaring is een lijstje te maken met wat je zoekt en dan lekker op internet zoeken naar plaaten. Alle goede tracks vind je meestal alleen op plaat in zijn geheel. Omdat ze vaak oud zijn is het niet op cd te krijgen. Moet zeggen dat ik het een helle leuke sport vind om ze te vinden. Vaak koop je ze dan voor een Euro of zo. Dan kopen digitaliseren en dan kan je er een cd van branden.
Wat ik ook nog wel eens doe is zoeken op discodogs.com. Daar kan je echt alles vinden met titel en bv platencode. Volgens mij is het zo dat als je dan het nummer gevonden hebt wat je zoekt. Aan kan klikken en zien of ze nog door iemand te koop worden aangeboden.

Mijn advies is lekker het internet en platenzaken af zoeken naar het orgineel op plaat en verzamelen. Hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Ricardo.
 

Posted Sat 12 Dec 09 @ 3:18 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
??????
Je kunt je "oude" cd's toch ook gewoon "rippen" ??!!
Je hebt ze toch in je bezit.
 

Posted Sun 13 Dec 09 @ 1:47 am


Ja dat klopt. maar wat hij bedoeld is dat als je oude mix cd hebt en zijn het vaak gedeeltes van nr. Als je de helle trek wild en het oude house nummers zijn is het moeilijk om het oude helle orgineel te vinden.

Dat is wat ik er uit gehaalt heb te minsten vandaar mijn reactie.

gr. Ric
 

Posted Sun 13 Dec 09 @ 10:09 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Als het probleem is wat Amoravera omschrijft, dan heb je dus inderdaad een probleem, wat je niet 1,2,3 oplost via de betaalsites. Dat wordt dus creatief oplossen.......
Heb je deze nummers niet op vinyl ? Of kun je ze niet "lenen" op vinyl ?
 

Posted Mon 14 Dec 09 @ 11:39 am
Gewoon een platenspeler met usb poort kopen geloof dat de kijkshop ze al voor € 80,= verkoopt en dan lekker winkeltjes, platenbeurzen, en het internet af zoeken naar de platen die je zoekt. Zeker op marktplaats vind je bergen oude platen voor een scheet en 3 knikkers. house platen uit de 80 en 90 jaren worden mega veel aangeboden.
Lekker kopen digitaliseren de beste bij je dj set aan de muur hangen is nog decotarief ook nog. Platen die niet te harden zijn knal je in de tuin als kleiduif met je oude buks stuk of verkoop je gewoon weer.

Dat is toch een beetje de sport van het DJ zijn toch.
 

Posted Tue 15 Dec 09 @ 12:52 pm
dank je voor de posts, het is inderdaad zo dat ik ze heb op mix cd's.
ik dacht inderdaad wel al dat je ze waarschijnlijk op vinyl moet gaan zoeken wat dikwijls nog betere versies zal op leveren.
Ik ben nog niet echt lang bezig met dj'ing. ik heb een numark total control aangeschaft en nu heel onlangs, ik moet het zelf nog opstellen 2 technics platendraaiers en traktor scratch duo, het mixen begint goed te gaan met de nummers die ik inderdaad heb geript van oude cd's en daar het goed gaat wil ik dan ook een stapje verder en dus het muziek gamma uitbreiden.
ik denk dat dat laatste dan op den duur nog het duurste kan worden en daarom probeer ik dingen die simpel zijn op te lossen ook simpel oplossen.
alles bij alles schrik ik me natuurlijk niet af van de zoeksport. en tenslotte verwacht ik niet dat een dj me zomaar eens wat mp3's meegeeft die hij nl wel heeft betaald :) alhoewel ik er hem uiteraard zou willen voor betalen.

Serge
 

Posted Tue 15 Dec 09 @ 2:58 pm
Gelieve wel rekening mee te houden dat je de originele drager ook in je bezit moet hebben als je platen/cd's ript.
Van gekochte nummers kun je bvb de facturen bijhouden. Ik zijn ook al facturen kwijt van anagekochte nummers, da's wel kut.
Ik heb ook een hoop bootlegs en promo's en vooral die laatste zijn moeilijk te bewijzen bij een controle ...
Die extra licentie van Sabam vind ik pure diefstal. Daar doe ik dus ook niet aan mee.

Eigenliijk heb ik buiten de promo's en bootleg alles op cd en vinyl. En ja dat is eingelijk wel kostelijk want losse retro's zijn duur.
Ik heb onlangs enkele collecties opgekocht, gefilterd en de rommeld die ik niet wou terug verkocht.
Zo heb ik voor een redelijke prijs toch een deftige collectie opgebouwd.

Greetz
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 2:51 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Een beetje collectie aanleggen kost héél véél tijd. Ook ik ben al mijn vinyl aan het digitaliseren.
Als dat allemaal af is, heb ik ook echt een mega-collectie.

Succes met zoeken.
 

Posted Sat 23 Jan 10 @ 12:00 pm


(Old topics and forums are automatically closed)