Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: MENU OP COMPUTER EN BEELD (clips) OP TV (PLEASE)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

zoals er staat,heb ik hier echt hulp bij nodig.
heb al een boel geprobeerd en gezocht op het forum (vast niet goed genoeg?)

het zit zo.

heb de vdj pro en de computer staat achter de bar.

nu wil ik foto's en clips op de lcd tv in full screen afspelen ,maar alles wat ik doe achter de bar , zie je ook op het groote scherm.
hoe moet dit? heb (zij hebben) de pro versie 6.0 geloof ik.

hulp zou ik heeeel fijn vinden

AVB: justyna
 

Posted Thu 10 Dec 09 @ 12:40 pm
Daar is -- zover ik weet -- geen gemakkelijke oplossing voor.
Ik zelf heb een apart video kanaal naar m'n TVs en beamer: een DVD-player waar een tekenfilm oploopt. Als ik zelf iets te doen heb op m'n scherm, schakel ik over naar die DVD, knutsel op m'n laptop en als die goed loopt, ga ik weer terug naar VDJ.
Het is omslachtig maarals je dat niet doet, zien de mensen altijd wat jij ook op je scherm ziet. Is ook meer of minder logisch.
William, hoe heb jij dit eigenlijk opgelost?
 

Posted Fri 11 Dec 09 @ 1:23 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
RTFM :
TV Output – Select the monitor that will display the video master output.
NOTE: Only Monitors which are part of the windows desktop can be selected. If the monitor is not in
the list, Open Windows’ display settings and activate the ‘Extend desktop on this monitor’ for the
desired monitor.


Je grafische kaart moet dus 2 monitors kunnen aansturen.
Dat stel je in op 1. een scherm waar je op werkt, 2. een scherm die je output weergeeft.
 

Posted Fri 11 Dec 09 @ 3:46 am
NA lang zoekenwerkt het bij toch perfect hoor niemand ziet wat ik aan het doen ben op men pc ze zien alleen de output dus de bovenste video . links en rechts kan ik mee werken , en ik werk via vga aansluiting van laptop naar beamer . Soms als het voor vrienden is men samsung tv maar daar is men vriendin niet zo happy mee . Nu heb ik alles zo ingesteld :

Let op dit werkt alleen met VGA aansluiting denk ik , (ik ga het straks nog eens uittesten maar denk dat dit wel klopt)
sluit uw vga apparatuur aan .

dus voor dat virtual dj opstart , druk je op rechtermuisknop (bij het bureablad) dan ga je naar eigenschappen , dan krijg je een venster met thema's en veiligheidsscherm enzo daar moet je dan meestal het laatste aanklikken namelijk instellingen .

Dan zie je 2 tv schermen nummer 1 is uw laptop (pc) nummer 2 is nog grijs en op achtergrond en dat word je projectie scherm of lcd (outpt)
nu klik je rechtermuis knop op nummer 2 en klik je gekoppeld aan , dat wil zeggen dat je output ook werkt (soms werkt dit ook met sneltoetsen )

Nu moet je nog de juiste resolutie instellen voor output 2 en dan toepassen klikken en ok
dan start ik soms men laptop opnieuw op en controleer of alle instellingen zijn blijven staan .

Dan start ik vdj op en ga naar de instellingen daar rechtsboven in de hoek , dan klik ik op video .

dan kun je onder activate normaal je 2de videokaart dus output 2 aanklikken 'ik heb ook maar 1 videokaart maar die splits de outputs .
dan moet je normaal enkel krigen wat je op je output scherm het grootste scherm laat zien word ook weergegeven .

groeten hopelijk werkt het
 

Posted Fri 11 Dec 09 @ 7:47 am
:-) Ik me gek zitten verzinnen hoe ik dit kon omschrijven zonder er een roman van te maken. Goed gedaan, Pepeis!!

Aanvulling op dit verhaal: Zorg in de Windows displayinstellingen dat je output naar het LCD-scherm een goede resolutie meekrijgt (die kan je instellen, ondanks dat je een TV als 2e monitor instelt) Kies daarna in VDJ / videoinstellingen dat je het vinkje aanzet bij "hardwareinstellingen" gebruiken. Dit zorgt ervoor dat je TV fullscreen gaat in plaats van "windowed", oftewel een klein videovenstertje op je grote TV.
Met deze instellingen zou het goed moeten gaan.

(@Leonneke: dat was tegelijk...... :-))
 

Posted Fri 11 Dec 09 @ 7:53 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Jeetje mina, wat wordt het allemaal moeilijk omschreven......

Eigenlijk is het heel simpel, ik zal het zo makkelijk mogelijk toelichten.

Als je werkt met een PC: Je PC MOET een grafische kaart hebben met 2 uitgangen (zodat je dus 2 monitoren kunt aansluiten). Op de ene uitgang sluit je je monitor aan die je achter de bar hebt staan, op de ander sluit je bv. een beamer aan (of een TV scherm met een VGA aansluiting). Dat kan dus alleen maar met een VGA kabel.

Als je werkt met een laptop: Je laptop heeft altijd een uitgang waaraan je een tweede scherm of beamer kunt "koppelen". Het aansluiten verloopt net zo als bij de PC hierboven beschreven.

Je laptop of PC zal een tweede "scherm" waarschijnlijk zelf wel herkennen, maar weet niet of hij deze moet "klonen" (moet kopieren) of dit scherm moet zien als een "uitgebreid bureaublad" !!!! Dit moet jij dus zelf instellen.
Dit doe je via bv. Configuratiescherm en dan beeldinstellingen, maar de preciese weg verschilt in elke windows versie......
Stel je instelling zo in dat het eerste scherm het "hoofdscherm" is en het tweede scherm/TV/beamer "een uitgebreid bureaublad" wordt.
Controleer dit door binnen beeldinstellingen te klikken op beeldscherm indentificeren; Je hoofdscherm krijgt nu een nummer 1, je "uitbreiding" een 2.

Wanneer dit alles klopt open je VDJ, klikt op "configuratie", gaat naar tabblad "video" en selecteert bij TV Output de grafische kaart van je PC of laptop (kies hier dus niet voor WINDOW).
Voila........

Op je PC/Laptop kun je vanalles doen wat anderen niet hoeven te zien, op je scherm/TV/Beamer krijg je alles te zien wat jij "uitstuurt" zoals je videoclips.
 

Posted Mon 14 Dec 09 @ 12:02 pm
het is gelukt hoor mensen :-)
heel veel dank voor de reacties !!!!!!!!

( had mijn videokaart niet goed in gesteld.......en je kan dan gewoon in het vdj menu de tv selecteren)
 

Posted Wed 16 Dec 09 @ 1:57 am
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Ongelukkige vraag misschien : heb je je al geregistreerd als professional gebruiker ?
 

Posted Thu 17 Dec 09 @ 8:37 am
Ik vrees dat we er weer eens ingetrapt zijn en ons hebben laten meeslepen door het enthousiasme om iets ingewikkeld leuk uit te leggen.
Volgende keer gewoon geen antwoord geven.
 

Posted Fri 18 Dec 09 @ 2:47 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat ben ik weer aan het pitten..........
Sorry mensen.
 

Posted Tue 22 Dec 09 @ 5:37 am


(Old topics and forums are automatically closed)