Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video streamen mogelijk?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

Ik heb de vraag of het mogelijk is om video te streamen met VDJ.

Audio en video mixen lukt (uiteraard).
Audiostreamen is me ook gelukt.
Alleen video beelden ontvangen (via deze audio)stream lukt me niet.

Als ik de handleiding in detail lees dan kan ik niet echt 100% concluderen dat videoSTREAM mogelijk is. Nu ga ik twijfelen. Met twijfel wordt versterkt doordat ik ook zie (denk te zien) dat een aantal streamopties voor video beperkter zijn.
Bijvoorbeeld: De optie voor extern video mixen is niet aanwezig. Je kan bijvoorbeeld wel een optie inschakelen om je geluid via een externe mixer weer terug te leiden naar VDJ en dan te streamen (LINE in mogelijkheid). Voor video heb ik deze functionaliteit niet gevonden.

Wie kan me verder helpen?
Alvast bedankt.

VDJ is trouwens een top programma!
Ik word er steeds gelukkiger van haha.

Groet,

Roeland
 

Posted Sun 06 Dec 09 @ 3:57 pm
Het lijkt me logisch dat als je VDJ in een Dual screen mode gebruikt,
je via een Screen Capture Tool de Video door kan streamen naar externe bronnen (bijna) zonder andere hardware.

Normaal gezien kom je dan met 2 streams te zitten, audio en video los.
Je kan namelijk niet 2 verschillende programma's van de zelfde (ASIO) bron laten mee snoepen volgens mij.
Je kunt de rec-out van een externe mixer wel aansluiten op een andere bron/geluidskaart in de pc maar
dan moet de capture tool wel audio recording ondersteunen bij het opnemen van het totaalbeeld.


Dan komt er ook nog bij kijken dat 128Kbps audio makkelijker is weg te streamen dan bijvoorbeeld een 2100Kbps video stream.
Dat zou ik toch minimaal aanraden om een beetje kwaliteit de behouden in je (fullscreen op de client) stream.

Maar wil je het op locatie gaan doen of gewoon thuis? anders kan je altijd nog je beeld draadloos naar een beamer sturen,
veel makkelijker, stabieler en haast geen zichtbaar delay op je schermen.

 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 6:41 pm
wat bedoel je met streamen, broadcasten of gewoon naar een extern apparaat sturen?
 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 4:05 am


(Old topics and forums are automatically closed)