Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hangslotjes bij loop en pitch, wat doen ze eigenlijk????

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoi allemaal,
ik gebruik vdj al een paar jaar, maar ik begon me ineens af te vragen wat die hangslotjes bij loop en bij pitch eigenlijk voor een functie hebben.
aan of uit, ik merk geen verschil.
bedankt
 

Posted Tue 17 Nov 09 @ 4:51 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Wanneer je de lock opzet bij de pitch, dan verandert de toon niet bij wijzigen pitch. Maw je krijgt geen smurfenstem bij verhogen pitch ed.
Dit kan je locken op ieder punt tijdens de pitch. Je kan dan bijvoorbeeld eerst de pitch verhogen zodat je smurfen krijgt, locken, en de pitch weer normaal zetten. Je krijgt dan de muziek te horen op normale snelheid maar met smurfenstemmen.

De lock bij de loop zorgt dat de loop buttons zo werken dat je makkelijker loops gesynchroniseerd met de BPM kan creƫren.

Staat ook uitgelegd in de manual.

mvg,
Peter

 

Posted Wed 18 Nov 09 @ 3:37 am
Dit soort weetjes kun je ook in de manual vinden:
- Ga met de muis over een control, in dit geval het slotje waar je de betekenis voor wilt weten. De naam van de control verschijnt, bijvoorbeeld "Keylock"
- Dan zoek je in de manual naar de term en vind je op pagina 25 alle info.
Ewout
 

Posted Wed 18 Nov 09 @ 2:55 pm
hoi mensen, bedankt voor de reacties,

keylock had ik natuurlijk moeten weten, ik schaam me nu een beetje,

maar die loop lock begrijp ik niet zo goed, als je nummer gesynced is en je maakt een loop veranderd dat toch niets aan het tempo.

en een manual.... waar haal je die vandaan dan??

bedankt
 

Posted Thu 19 Nov 09 @ 3:14 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Thu 19 Nov 09 @ 3:44 am
super,

bedankt
 

Posted Fri 20 Nov 09 @ 7:12 am
De manual wordt ook op je pc gezet als je VDJ installeerd. Dat is handig als je geen internet op de pc gebruikt, die je voor het DJen gebruikt (Geen internet gebruiken op je gig machine is sterk aan te raden).
Start -> Alle programma's-> Virtual DJ -> User guide.
Ewout
 

Posted Fri 20 Nov 09 @ 10:59 am
nou jongens, het is ongelooflijk, ik heb daar werkelijk nog nooit naar gekeken.
ik klik altijd met mijn duffe kop gewoon op het vdj icoon op mijn desktop en verder kom ik eigenlijk niet.
er staan wel handige dingetjes in waarvan ik soms wel eens dacht "dat zou handig zijn". Blijkt het er gewoon in te zitten.
 

Posted Sat 21 Nov 09 @ 9:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)