Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Continue beatloop mixen met decks op verschillend beat tempo

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik wil voor een bedrijfshappening 6 stukken uit disco classics mixen waarop eigen tekst wordt ingezongen. Beattempo varieert tussen 90 en 130 BPM. Ik kan de fragmenten naar elkaar toe pitchen maar helemaal gelijk pitchen is niet meer om aan te horen. Wat ik nu wil is hier een beat onder door laten lopen (mee opnemen) om er een vloeiend geheel van te maken al of niet met tempo/pitch verschil. Heb al geprobeert met beat sample maar dat werkt niet goed: zowel niet in synchronisatie als in crossfade. Wie heeft er suggesties of tips? Thnx grt Roger
 

Posted Thu 05 Nov 09 @ 3:50 pm
ik denk dat het mixen niet gaat werken als je nummers hebt die zo ver uiteen lopen qua bpm. Dus geleidelijk mixen zal niet lukken. Dan kan je beter cutten. Dit betekend dat je bruut mixt, en het spelende nummer afzet en het andere erin gooit. Is misschien niet echt hoogstaand mixen, maar het werkt wel. Of als er een brake is = rustig momentje in het liedje, het ene uitfaden en het andere infaden. En als dat allemaal niet werkt kan je ook gewoon backspinnen ;)

Disco is een genre dat niet echt mixvriendelijk is. Van drumcomputers was er toen nog geen sprake. Dus zit je met een variƫrende bpm.

Creatief zijn is de boodschap !
 

Posted Fri 06 Nov 09 @ 7:57 am
@Solarius: Dank vor de suggesties. Beats liggen inderdaad (te) ver uit elkaar. Stel dat ik nu een set fragmenten zou hebben die wel dicht genoeg bijelkaar liggen. Wat is dan de truc om voor een bepaalde periode (bijvoorbeeld 20 nummers of 20 fragmenten) die aan-een te zetten met een continious beat (loop) of iets dergelijks? Grt Roger
 

Posted Sat 14 Nov 09 @ 7:06 am


(Old topics and forums are automatically closed)