Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wat is het verschil tussen de verschillende soorten VDJ's?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb sinds een dag of 3 een nieuwe hobby, namelijk, je raad het: VDJ.
Als mijn vragen al beantwoord zijn in een vorig forum mijn excuses, ik heb al flink ver terug gebladerd maar ik kon het niet vinden.
Ik overweeg om VDJ aan te schaffen, maar ik heb eerst een vraagje: wat krijg je allemaal als je VDJ koopt, en wat krijg je als je opwardeerd tot Pro? Bijvoorbeeld de levenslange service en updates: is dat voorbehouden voor de Pro gebruikers of krijg je dat zowieso? Het wordt mij niet helemaal duidelijk op de site zelf. En het (gratis) downloaden van dingen als skins, samples en effects, is dat ook alleen voor Pro?
En ik las zelfs iets over een Home Edition, wat is dat dan?
U moet overigens weten dat ik maar een student ben, en ik VDJ dus niet écht nodig heb. Een aanschaf van VDJ kost me m'n halve bankrekening zeg maar. In tegenstelling tot velen hier, die ook beroepsmatig DJ zijn. En ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar kent misschien iemand iets vergelijkbaars wat minder geld kost... Dan kan ik later, ('als ik groot ben', grapje,) als ik wat bedrevener ben in het mixen en/of ik wat kapitaalkrachtiger ben, altijd VDJ nog kopen. Of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Robert
 

Posted Thu 05 Nov 09 @ 7:49 am
Hoi, Robert,

sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse bezitter van VDJ Pro en heb voor die tijd de meeste opties wel bekeken.
Ffies alles op een rijtje:

- VDJ Home is niet te koop. Je krijgt dit product bij een aantal geluidskaarten en DJ-consoles (Hercules) om ermee aan de slag te kunnen. Hoe de ondersteuning daarvan is kan ik je niet zeggen. Ik heb wel gezien dat er hier op het forum een aantal "limited Users" zijn die zich hebben aangemeld met hun VDJ, maar of zij recht hebben op updates, dat mag een ander zeggen. De Home-versie mist een fors aantal functies die de Pro-versie wel heeft. Ik heb helaas geen Home-versie liggen of ooit gebruikt, dus welke ontbreken: Aanvulling gevraagd......
Je kunt, als je gaat kijken voor een console o.i.d. ook even in de gaten houden welke softwarepakketten in de bundel zitten. Vergelijkbaar is Numark Cue (wat feitelijk ook VDJ is alleen met een Numark skin) Goede goedkopere software is er eigenlijk niet. Je zou eens kunnen kijken naar PCDJ dat in 3 verschillende versies (Blue, Red en Gold?) verkrijgbaar is, waarbij de prijzen oplopen. Start is rond €80,-)

- VDJ Home kan later geupgrade worden naar Pro. Voor info daarover kun je op de Buy-knop boven in dit scherm klikken. Daar staat een "vanaf'-prijs, dus wat de kosten zijn bij de home-versie die je evt bij een product hebt gekregen, hangt waarschijnlijk af van het versienummer van de home-versie. (Je kunt daar overigens je registratiecode van je home-versie intikken en op Verder klikken. Er wordt dan een prijs getoond die de upgrade moet gaan kosten.)

- De Pro versie geeft recht op volledige ondersteuning (zo niet, ben ik verkeerd geïnformeerd......) Als gebruiker krijg je een eigen Downloadcenter waar je aangeschafte product (mocht je dat ooit kwijt raken) altijd beschikbaar is. Updates zullen daar bij gezet worden zodra ze beschikbaar zijn. Ook wordt daar de serial Key van je aangeschafte product geplaatst zodat je bij herinstallatie alleen even in hoeft te loggen om je nummer terug te vinden (mocht je dit niet ergens bewaard hebben)

Verder zou ik je haast aanraden niet te lang te wachten met de aanschaf van de Pro-versie. Vanwege de historisch lage koers van de dollar (waarin de verkoopprijs van VDJ wordt bepaald) betaal je nu nog maar €212,-. En da's leuk winkelen.....

Tot zover. Mocht ik er ergens naast zitten, dan hoor ik dat graag van de anderen.

Groeten en succes met je hobby!!

Martin.

Oh, ja: Vergeten: de Pro-versie is uitsluitend via de site te bestellen. Je hebt daarvoor een creditcard (neh) of een paypalaccount nodig. Er zijn (helaas) geen dealers.
 

Posted Sun 15 Nov 09 @ 7:19 am
hoi robert,

zoals hierboven al werd vermeld, is vdj nu kopen relatief goedkoop, dus alleen al voor die rede zou ik niet wachten.
Numark cue is wel gewoon in de winkel te koop bij bijvoorbeeld bax, maar kost ook 300 euro. je hoeft dan geen geld over te maken en hopen dat het goed komt.
je hoeft trouwens niet persee een credit card of pay pal te hebben je kan ook een overboeking maken, let wel dat de bank dan een klein bedrag in rekening kan brengen voor de transactiekosten, dit kan je nagaan bij je bank.
De limited versies komen bij consoles van bijvoorbeeld hercules, afhankelijk van de console kan de korting op de upgrade naar de pro versie verschillen.
wat de werking betreft is de pro verise niet anders dan de 20 dagen trial versie.
misschien kan je via marktplaats een goedkope console kopen met serie nummer en dat gebruiken voor je korting.
koop je dus een console voor zeg 50 euro, en je korting is 100 euro op vdj, ben je leuk bezig.
zo heb ik maar 109 euro betaald voor de upgrade naar pro

maar wat voor een console gebruik je nu, want ik zou eerlijk gezegd geen geld uitgeven aan vdj pro als je geen console hebt om het aan te sturen. als je vdj bestuurd met je keyboard en muis doe je jezelf het en programma tekort.
verder moet je goed nagaan of de console die je evt wilt hebben wel vdj ondersteund, de numark ns7 bijvoorbeeld werk nu ook pas net (goed) op vdj.

Vdj is verder wel een super programma en naar mijn mening zeker het aanschaffen waard, ook al ben je een huis tuin en keuken dj.
je kan het jezelf in vdj zo moeilijk en makkelijk maken als je maar wilt waardoor zelfs een beginner iets kan mixen wat redelijk tot goed klinkt.
succes ermee
 

Posted Mon 16 Nov 09 @ 4:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)