Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nummers van songs niet goed achter elkaar en andere vragen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ga volgende week een popquiz houden en heb mijn hercules rmx en virtual dj nodig eigenlijk alleen vanwege het feit dat ik dan ook een microfoon kan gebruiken naast het afspelen van muziek fragmenten en video filmpjes. Normaal doe ik dat vrij eenvoudig met de windows media player maar dat kan dus niet in combi met een microfoon.

Na een aantal uren zoeken op het internet en de forums, heb ik nog steeds de volgende vragen:


- Ik wil in mijn playlist scherm een bepaalde volgorde van de nummers aanhouden. Dit probeer ik door er een getal voor te zetten. Maar die suffe computer zet nummer 10 achter nummer 1. Dus ik krijg bijvoorbeeld de volgende volgorde van mijn liedjes: 1, 10, 11, 12,13,14,15, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Het liefst zet ik een playlist van 15 fragmenten aan die ik niet steeds hoef in te laden in de decks.

- Ik wil af en toe video fragmenten laten zien met een beamer. Ik heb al door dat ik dan met twee schermen op mijn laptop moet gaan werken en dan iets (een filmpje) naar het tweede scherm moet schuiven. Alleen de vraag is hoe krijg ik een video schermpje van Virtual dj groter?

- Ik heb geen toegang tot configuratie instellingen ondanks dat ik een gloednieuwe rmx met software heb gekocht (dec 2008). Zelfs als ik de 20 days trial knop nu net geprobeerd kreeg ik de melding dat ik deze al gebruikt had. Ik weet van niets.
Zijn er mensen die dit herkennen en een andere oplossing hebben bedacht om bij de configuratie en wat meer mogelijkheden te kunnen komen?

Ik heb nu officieel de versie 5.5.2 van Virtual Dj bij mijn Hercules RMX en overweeg in ieder geval de trial versie 6 binnenkort eens te proberen.
 

Posted Sun 20 Sep 09 @ 1:27 pm
Beukelnoot wrote :
.......................die suffe computer zet nummer 10 achter nummer 1. Dus ik krijg bijvoorbeeld de volgende volgorde van mijn liedjes: 1, 10, 11, 12,13,14,15, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.


Dit los je redelijk gemakkelijk op door een nul vóór de nummers 1 t/m 9 te zetten.
Dus 01 02 03 04 enz.
Je hebt geen suffe computer, je hebt een logische computer!

mvg
Bob

 

Posted Sun 20 Sep 09 @ 7:59 pm
Beukelnoot wrote :
Alleen de vraag is hoe krijg ik een video schermpje van Virtual dj groter?


Ik heb VDJ 6.0.2 en trek het beeld gewoon met de muis groter. Ik weet niet of dit mogelijk is met jouw uitgeklede versie.
Pas op: wat jij op je scherm ziet, ziet de gast ook. M.a.w. als je gaat "rommelen" op je VDJ scherm, clips uitzoeken en klaarzetten enzovoort, kunnen je gasten mee genieten.
Dit is te omzeilen door een 2e TV kanaal waar je dan een DVD laat open terwijl je "knutselt" (ik heb dan Tom & Jerry erin), maar het wordt redelijk gecompliceerd.
Mvg
Bob

 

Posted Mon 21 Sep 09 @ 6:04 am


(Old topics and forums are automatically closed)