Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: fiscaal onderzoek tegen Atomix...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Gezien Atomix btw aanrekent in the USA en niet doorstort naar Belgie is mij verzekerd dat er een fiscaal onderzoek komt. Ik betaalde 21% btw aan Atomix maar ze storten dit niet door aan Belgie met als resultaat dat ik hier weer btw moest betalen over het aankoopbedrag plus btw, dus btw op btw... Waar is Ewout???
 

Posted Wed 02 Sep 09 @ 4:51 pm
Ik weet niet hoe je VDJ dan besteld hebt, maar VDJ is een frans bedrijf. Dus BTW betalen in de USA lijkt me sterk. Ik heb VDJ gewoon hier op de site gekocht. Daar zat toen het Franse tarief voor BTW overheen.
Als je iets in de USA koopt en het is voor Europa, dan zit er geen BTW op. De BTW moet je dan samen met de invoerrechten aan de douane betalen. Heb je wel het goede land aangevinkt bij de bestelling.
Ewout
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 10:13 am
Ja Ewout ik heb wel degelijk het goede land aangeklikt toen ik bestelde. Het pakje met de cd en waarschijnlijk manual heb ik geweigerd omdat ik nog eens aan de postbode 90.02 euro moest betalen voor ontvangst. Het pakje kwam uit the USA via de luchthaven van NY. Ik betaalde dus daar 21% btw en uiteraard de kosten van de cd. Daarbovenop -dus op het betaalde bedrag inclusief btw- moest ik hier weer btw en de gebruikeleijke invoerrechten betalen. Twee keer btw betalen kan nooit en zeker geen btw op btw. Na een ticket heb ik alles maar gelaten zoals het is, pakje geweigerd en heb dus eigenlijk gewoon btw betaald zoals in Belgie. Materiele levering heeft ook weinig zin eigenlijk. De procedures van Atomix zijn zo goed dat je echt geen cd konstant bij de hand moet hebben. Ik heb dan ook laten weten dat wat mij betreft dit voorvalletje gesloten is en ze er weer een zeer tevreden geebruiker bij hebben. Ik zit nog met een aantal vragen Ewout maar zal ze proberen in het forum te doseren :-) Sympathieke groet, Lou.
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 4:10 pm
Ok, ik heb het ff nagezocht. Het is een frans bedrijf, maar de boxed version wordt in de USA gemaakt en via de vestiging die ze daar hebben verscheept. Wel raar dan dat ze in de USA BTW heffen voor artikelen buiten de vs. Misschien een foutje op de website of in het afhandelings systeem.
Ik heb ook alleen de download versie. Deze heb ik gewoon in mijn backup procedure ziten, dus heb ik altijd een kopie voor als de website het niet doet oid. Ik denk dat ik zo bijna alle versies nog wel heb vanaf versie 1.0 ;-)
Groet Ewout
ps, voor die vragen: Graag 1 topic per vraag of onderwerp.
 

Posted Fri 04 Sep 09 @ 10:30 am
Welk bedrag heb je betaald bij je bestelling? Als dat $329 is geweest heb je geen BTW betaald, in de VS word de sales tax ALTIJD achteraf berekend en is nooit inbegrepen in de vermelde prijs.

Je betaald dan invoerrechten, BTW over $329 plus de invoerrechten en daarnaast nog afhandelingskosten Ik denk dat dat zomaar in de buurt van die 90 euro kan komen
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 4:19 am
Alleen de BTW is al 63 dollar, invoerrechten en handling kosten weet ik niet, maar je zit inderdaad zo op 90 euro.
Als ze inderdaad 2 keer BTW zouden berekenen voor europese landen zou het forum helemaal bol staan van de meldingen hierover, ik heb er nog geen een gezien. Dus verwarring zou hier best de oorzaak kunnen zijn.
Ewout
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 5:41 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat had ik dus ook.
Vrolijk VDJ besteld (als pakket) en USD 329,- betaald.
Op het postkantoor kwam daar nog lekker 63,- EURO bij.
Daar was ik niet zo blij mee.....
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 10:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)