Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mapper ???

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Kan iemand me uitleggen wat een "mapper" is en wat ik ermee kan ??!!
Ik ben bij de Downloads - Plugins - Tools & Drivers namelijk een Mapper tegengekomen van mijn controller (M-Audio XPonent) en begrijp nu niet goed wat dan het verschil is met een Skin.
 

Posted Tue 01 Sep 09 @ 3:36 pm
een skin is gewoon het uitzicht van VDJ. Je hebt verschillende soorten die je kan downloaden via de site bij plugins.

Een mapper is een bestandje dat bij een controller hoort. Dit bestandje bevat info over welke knoppen op de controller overeenstemmen met die binnen virtualdj. Dus een soort van mapje (kaart) voor vdj om de juiste knoppen te vinden die op je controller staan. Bv: ik druk op play op mijn controller, dan wil ik ook dat de playknop binnen virtualdj wordt geactiveerd. Daar dient dan de mapper voor.

er zijn mensen die mappers maken voor de controllers en deze dan delen bij de plugins op de site. Deze kan je dan downloaden en dan hoef je zelf geen mapper te maken.
 

Posted Wed 02 Sep 09 @ 1:24 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Kijk da's nog eens een heldere uitleg.
Nu is het zo dat wanneer ik (op mijn controller op play druk, de fader bedien e.d.) dit ook gebeurt op mijn scherm.

WAT is dan de meerwaarde van de mapper ?
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 2:47 am
dat je de knoppen op de controller zelf kunt toewijzen aan de actie die jij wilt. bijvoorbeeld kan je instellen dat als je op play drukt op je controller de muziek stopt (natuurlijk iets wat geen enkele normale dj zou doen, maar in theorie is het mogelijk).
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 3:23 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Da's ook duidelijk.
Nou heb ik begrepen dat Versie 6, al een groot aantal "mappers" standaard heeft. Met andere woorden: Dan hoef ik géén aparte mapper van mijn M-Audio XPonent controller te downloaden en te installeren.
Dit maak ik althans op uit de info die te lezen valt onder "What's new in 6"

New controller support:
By default, VirtualDJ comes preinstalled with an impressive list of over 40 different USB controllers, already fully mapped and ready to be used plug-and-play.






 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 4:18 am
normaal gezien zal vdj 6.0 de xponent direct zien en de juiste mapper er voor configureren.
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 7:01 am
Wat is mijn dj-leven toch makkelijk.......................lol
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 9:17 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat geloof ik meteen......
Wanneer ik (hopelijk ooit) alle mogelijkheden ken, een goed werkend systeem heb (het is nog niet helemaal perfect) dan wordt het mijneook makkelijk. Tenminste......
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 9:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)