Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Een "tool" om een lange MP3 set snel in stukken te knippen in Wav Format

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

weet iemand misschien of er een "TOOL" is om een groot MP3 ( bijvoorbeeld de opname van je set van een aantal uren ) bestand snel "op te knippen" in wav formaat zodat je een set van meerdere uren kunt branden voor een caf'e eigenaar die geen MP3 kan afspelen. Dus een avond van 5 uur branden op 4 CD's in Wav (of zo). Ik denk dat wel meer DJ's dit probleem meemaken....dus laten we nadenken over een snelle oplossing!
 

Posted Sat 29 Aug 09 @ 9:19 pm
Je draait je set in vdj, neemt deze op in wav-formaat en dan gebruik je een programma als audacity of magix mp3 maker (deze laatste is wel betalend, maar is naar mijn mening krachtiger en gemakkelijker om te gebruiken dan audacity).
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 2:59 am
Dat begrijp ik. Ik kan de set ook in zijn geheel als wav. opnemen, maar dan kost het "in stukken knippen" me net zo veel tijd als de set heeft geduurd. Je moet later de opgenomen set weer afspelen en nogmaals in stukken opnemen. Waar het mij om gaat is of je niet automatisch - of zo - de grote opname in stukken van ongeveer 70 minuten kan indelen.
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 6:08 am
je kan dat doen door de opname te starten met de installing 'split in multiple files' en dan kan je kiezen voor al dan niet automatisch. Je moet dan wel af en toe eens kijken en (indien niet automatisch) je mix knippen als je op ongeveeer 70 minuten zit. Met automatisch wordt er wel bedoeld dat hij knipt van zodra je de horizontale crossfader (dus de 'main' crossfader) verschuift tot volledig links of volledig rechts).
En wat betreft de tijd dat je bezig bent met knippen met een extern programma, als ik je probleem goed begrijp wil je op ongeveer 70 minuten knippen, dus spoel je gewoon even door tot 70 minuten, zoek je een mooi plaatsje en knip, bij magix mp3 maker kan je dat zelfs direct al op een of emerdere cd'tjes branden.
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 6:36 am
hoi,

ik gebruik altijd nero wave editor, dat zit standaard bij het nero cd/dvd brand pakket.
het werkt heel simpel en je kan er ook audio mee converteren naar heel veel formaten en kwaliteitdsverschillen.
succes
 

Posted Tue 01 Sep 09 @ 2:18 pm
 

Posted Fri 04 Sep 09 @ 4:16 am
BexorHome userMember since 2009
Met wavelab kan je auto-splitten in willekeurige tijdsintervallen maar is ook niet gratis.
Met Nero Wave Editor neem ik de meeste van m'n setjes op maar je kan hier niet mee autosplitten.

grtz
 

Posted Mon 07 Sep 09 @ 7:23 am
misschein offtopic , maar waarom neem je je setjes niet gewoon op met de record functie in vdj??
 

Posted Wed 23 Sep 09 @ 4:36 am


(Old topics and forums are automatically closed)