Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Snabb fråga om vdj cuepoints! Snabbt!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Tjena!

Vet ju att cue pointsen sparas på min data och finns kvar i vdj varje gång ja drar in låten. Men, hur blir det om ja tar med dem på ett usb minne till polarn som också har vdj. Kommer mina cue points komma upp i hans data med eller kommer ja få göra om dem?

Behöver veta per omgående.
 

Posted Sun 16 Aug 09 @ 5:47 am
Cue punkterna ligger i databasen och sparars inte på själva låten. Så nej du kan inte ta en låt på datorn med cue punkt och sedan dra in den i en annan dator.
 

Posted Sun 16 Aug 09 @ 4:27 pm
Satan ;<
 

Posted Sun 16 Aug 09 @ 4:47 pm
c4rashyHome userMember since 2009
ajaj. Använder du vdj utan licens?? :P
 

Posted Thu 20 Aug 09 @ 11:46 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
OM du kopierar låtarna genom ditt Vdj program från din interna hdd till ditt externa usb minne så gör Vdj en databas fil på ditt usb minne där du har alla cuepoints mm.

Det betyder att om din kompis har Vdj så måste han starta det och sedan kopiera filerna från ditt usb till sin interna hdd, så får han dina cue inställningar på dina låtar.

Det bästa är att ha Varsin Extern hdd så kan man plugga in båda och flytta/kopiera filer med alla cues och settings på, så gör jag när jag kör backup på mina 2 externa hdd (jag kör alltså bara från extern hdd).

Hoppas ni har förstått allt jag beskrev ;-)

/Freppa
 

Posted Sun 23 Aug 09 @ 4:20 am
Hur menar du på första biten? Att kopiera låtarna från vdj till ett usb minne? Finns det någon vdj mapp i min interna hårddisk med låtarna i eller hur menar du? Är inte så jävla high på just sånt. :P
 

Posted Sat 29 Aug 09 @ 3:50 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Precis som jag säger så har din interna hdd en databas fil som du spar alla cuepunkter, datainformation m.m.

Om du nu kopierar filer från din interna hdd så kommer dessutom informationen från den databasen att kopiera sig till den hdd/usbsticka som du klistrar in filerna i..

OBS ! Du måste kopiera filerna Genom VDJ OBS !

Du kollar enkelt med att du öppnar ex usbstickan du har lagt dina filer på..där hittar du en databas fil som har kopierats, eller så provkör du filerna genom VDJ..
 

Posted Mon 31 Aug 09 @ 8:08 am
Det fattar jag, mest att jag blir förvirrad hur ja ska kopiera dem från vdj. Det går ju inte direkt att dra låtarna från vdj programmet över till en usb etc. Eller har jag missat nått där?
 

Posted Mon 31 Aug 09 @ 10:14 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Först så vill jag påpeka att du gärna skulle få registrera dig, då jag inte gärna hjälper folk som INTE är Köpare/Brukare av Programvaran !!

Men nu till ditt problem:

Högerklicka på låten du vill kopiera precis som med alla filer på en dator...därefter så ser du ett fönster med flera alternativ, gå till File Operations - Copy To och du får välja vart du vill lägga kopian, till din externa hdd eller usb sticka.
När du kopierat filen genom Vdj nu så skall du nu få en ny databas fil dit du kopierat den.

 

Posted Tue 01 Sep 09 @ 12:13 am


(Old topics and forums are automatically closed)