Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: heb ik eigenlijk een externe geluidskaart nodig?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey ik heb alles van men laptop af gegooid en alleen maar vdj en de programma's die ik nodig heb erop gezet . Nu draait alles goed cpu tegen 15% . Maar ik zit elke dag op wat forums te lezen en daar lees ik dat er veel met externe geluidskaart gebruiken zoals maya 44 audio8 enzo . Maar men vraag eigenlijk voor wat gebruiken ze die juist (de kwaliteit ofzo) ik zelf heb laptop naar men mk2 en zo naar de versterker .

Zelfs een dj die ik ken draait wel met traktor en timecode via mac , maar zij hebben 2 externe geluidskaarten en nog iets midi . Maar wat doet dat bij mij of mogelijkheden als ik ook een externe geluidskaart koop

Groeten
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 4:54 pm
Sja, ik heb geen flauw dee hoe een MKII in elkaar zit, maar ik dacht dat die Hercules dingen op zich al een geluidskaart waren.
Maar goed, even mijn kommentaar in het algemeen:
ik heb op alle 4 laptops die ik voor m'n werk nodig heb, externe geluidskaarten zitten. Allen zijn Creative X-Fi soundblasters, wel 3 onderscheidelijke modellen, 2 via USB en één via de "express kaart slot".
Nou, de hoofdreden dat ik die dingen heb is niet direct de verbetering van het geluid (hoewel dat heel goed merkbaar is, vooral bij de express card), maar om van dat irritante uitstekende stekkertje voor je koptelefoon af te zijn, dat bijna altijd aan de voorkant zit (behalve bij die 8-inch mini's, daar zitten ze aan de zijkant) en waar je dus al drukwerkende dj het eerste tegenaan stoot.
Maar als jij dus je Hercules via USB aan je laptop aanlsuit, heeft dit Bob-Hofmans-systeem geen zin.

mvg
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 8:13 pm
Een MKII heeft een ingebouwde 2.1 (of zoiets- geluidskaart. Het is volstrekt zinloos (lijkt me) om nog een externe geluidskaart aan te schaffen, terwijl je sowieso ook al eentje in je laptop zelf hebt zitten).
 

Posted Tue 04 Aug 09 @ 2:35 am
Of je een externe geluidskaart nodig hebt hangt een beetje af van je situatie: Ik draai met een laptop. Hier zit 1 stereo uitgang op. Daar heb ik dus niets aan, dus gebruik ik de (externe) geluidskaart in mijn Denon conroller. Soms gebruik ik tijdcode, op de Denon controller zitten geen ingangen, dus gebruik ik hiervoor een Maya usb.
Je kunt de dj console gewoon gebruiken. Ik zou echter nooit een console direct op mijn versterkers aansluiten. Ik wil wel controle houden en dat heb je dan niet meer. Dat is echter hoe ik erover denk.

Daarnaast zit er in de Hercules console een goedkope geluidskaart (ruisbak) met vrij slechter drivers. de geluiskwaliteit haalt het dus niet bij een Denon, een maya of andere (semi) professionele kaart. Dus een andere externe geluidskaart gebruiken omwille van geluidskwaliteit is een optie.
Ewout
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 2:52 pm
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Ik heb vier jaar ieder weekend gedraaid met de Hercules, eerst MK1 toen MK2...

Sinds kort heb ik de Native Instruments Audio 4 DJ en ik moet zeggen dat de Hercules hiermee verschrikkelijk slecht klinkt... Na verloop van tijd wordt het signaal minder en slechter (i.i.g. voor mij)

Geen slecht woord over de controllermogelijkheden van de MK-2, maar de geluidskwaliteit is minder dan een professionele kaart


Joop
 

Posted Thu 27 Aug 09 @ 5:41 pm
wat is eigenlijk het verschil tussen de maya44 en de esi GigaPort HD Usb Audio Interface. kwa mogelijkheden
 

Posted Fri 28 Aug 09 @ 9:43 am
Als je dan een multi channel geluidskaart koopt krijg je de sampler ook op een apart kanaal en kun je die ook voorafluisteren en het volume apart regelen.
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 8:15 am


(Old topics and forums are automatically closed)