Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Koptelefoon + Speakers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb pas een nieuwe laptop: nu heb ik op mijn laptop 2 koptelefoon aansluitingen en 1 microfoon aansluiting
ik wil nu een van die 2 aansluitingen op mijn speakers en 1 op mijn koptelefoon
alleen lukt het mij niet om dit in te stellen
ik heb deze laptop: HP X16 1260ED met windows vista home premium 64-bit

Groet,
Sander
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 4:03 am
heejz dit probleem heb ik dus ook!
als ik mijn hercules mp3 control gebruik en wil voorluisteren,en dan mijn koptelefoon in plug is de muziek weg!
ben benieuwd naar de oplossing!

groetjes bjorn
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 12:18 pm
ja als je je koptelefoon inplugt gaan je speakers van je laptop uit, maar ik heb 2 outputs en dan wil ik 1 op externe speakers en 1 op mijn koptelefoon, alleen krijg ik dit niet ingesteld
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 1:08 pm
Kijk even goed in de manual van je laptop. Vaak zijn er wel 2 uitgangen, maar is dit niet een multi channel (4.1 of betere) geluidskaart. Geef anders even het type nummer van die laptop

Als je speakers uitgaan als je je hoofdtelefoon inplugt, dan zitten die zeker op hetzelfde kanaal. Lees even de speciale hercules dj console topic. Samenvatting: Om voor te beluisteren dien je een 4.1 geluidskaart of beter te hebben.
Ewout
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 2:43 pm
hallo

ik heb een vraag

ik heb een 2 kanaals geluids kaart in mijn laptop
als ik een usb geluidskaart erbij koop kan ik dan voor beluisteren dat de speakers ook nog geluid blijven geven???

DJ (W)(B)
 

Posted Thu 20 Aug 09 @ 4:00 pm
het type nummer van mijn laptop had ik hierboven al vermeld

ik heb het volgende gedaan, ik heb onafhankelijke dual koptelefoon als standaard ingesteld,
dan kies ik bij virtual dj 2 outputs op 1 kaart en dan als stuurprogramma ook dual koptelefoon

je kan dan 3 opties selecteren
front+rear
rear+front
front+center

maar ze werken alle 3 niet

hoe zou ik het dan moeten instellen
het programma van mijn geluidskaart is IDT Audio
 

Posted Tue 25 Aug 09 @ 12:57 pm
Ik heb ven op de HP site gekeken. Volgens die site heeft de laptop 2 hoofdtelefoon uitgangen en een soundblaster pro compatible geluidskaart. Oftewel op beide uitgangen staat hetzelfde signaal (al dan niet met aparte volume regeling), want het is geen 4.x geluidskaart. Dat gaat dus niet werken.
Ewout
 

Posted Tue 25 Aug 09 @ 3:35 pm
ok, ik dacht dat het wel ging maargoed dan maar opzoek naar een externe 5.1 kaart ofso
 

Posted Wed 26 Aug 09 @ 2:53 am
is het wel mogelijk om via hdmi het geluid naar de speakers te sturen, zijn daar speciale adapters voor of hoe werkt dat?
 

Posted Wed 26 Aug 09 @ 4:46 am
De output in de hdmi wordt door Windows niet gezien als geluidskaart, dus kan je deze ook niet gebruiken in VDJ.
Ewout
 

Posted Wed 26 Aug 09 @ 2:47 pm
hoi,

mogelijk gebruikt windows maar 1 van de 2 uitgangen,

ga naar control panel/sound. kilk op de geluidskaart uitgang die je wilt gebruiken en klik dan op
set as default.
beide uitgangen gelijk gebruiken zal waarschijnlijk niet gaan.
 

Posted Sat 29 Aug 09 @ 6:49 am
VanaartHome userMember since 2009
hallo

ik zit met een heel groot probleem
mijn laptop heeft maar een uitgang en die gebruik ik voor de versterker
en ik wil ook voor beluisteren
en als ik de koptelefoon er in doet krijg ik alleen in de koptelefoon
oh ja ik heb een dj console mp3 van hercules
weet iemand raad
 

Posted Fri 30 Oct 09 @ 10:50 am


(Old topics and forums are automatically closed)