Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Ny mixer ska inköpas, hjälp!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Tjena!

Ska nu gå över ifrån mk2 till ngn större och mer kraftfullare mixer.

Kollat lite på Numark Total kontroll, Hercules RMX, Numark Omni Controll osv.

Den får väll gå på runt 3000-4000:-. Vilka skulle ni rekommendera och varför?
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 7:02 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Ett tips kan vara att du köper proversionen av vdj så du får stöd för någon av dessa controllers
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 1:46 pm
När ja köpte min mk2:a fick jag med traktor.

Men haft trial-versionen på vdj och gillar vdj mer. Så vill ju köpa en kontroll där kanske vdj medföljer. Någon kontroll mer avancerad än mk2:an, gärna med kill switch för eq:n.

Gillar verkligen xponent men den är lite för dyr, 6,000:- är lite för mycket för tillfället. Kanske en begagnad?
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 2:49 pm
jag har en Hercules RMX som jag kopplar till min MacBook och kör med Virtual DJ. Har bara spelat på mindre lokaler hittills och då kopplat högtalare direkt till RMX:en. Men snart ska jag spela i en större lokal med fler gäster, min fråga är då om jag behöver koppla till en extern förstärkare - dvs om det inte är inbyggda förstärkare i högtalarna? Hur kopplar jag den i så fall?

Tack på förhand.
 

Posted Thu 27 Aug 09 @ 12:47 pm
Jag hade satsat på en Numark DMC2 och en bra vanlig mixer uppgradera CUE LE som följer med DMC2 till 5.2.1 och kör extern mixer. Kräver ett ljudkort med 5.1 i datorn dock. (Men dom kostar inte många öre) Jag köpte min DMC2 en M2 och ett ljudkort för runt 3500. DMC2 är billigare nu såg jag också



På samma sätt som med dom andra högtalarna. Om du skall ha en vanlig förstärkare som driver dom större högtalarna så kopplar du Output 1-2 (Röd och Vit) till antingen AUX in eller CD in på förstärkaren.

Kolla vad du skall använda så är det lättare att hjälpa dig
 

Posted Thu 27 Aug 09 @ 3:03 pm
jag ska också köpa men ska köpa djm 400 , korstar runt 7000 men det är värt det ,
 

Posted Sat 05 Sep 09 @ 4:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)