Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: zoekfunctie in virtual dj werkt niet zoals het hoort

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

theboxHome userMember since 2008
hallo allemaal,

ik zit met het volgende probleem: eerst had ik virtual dj pro 5 op mijn vaste computer staan waar ik op draaide en mixte. de zoekfunctie werkte toen ook gewoon goed want als ik een nummer of artiest intypte kreeg ik hem gelijk te zien en kon ik hem gelijk draaien. daarvoor maakte het niet uit in welke map ik zat want hij doorzocht gewoon heel m'n pc. nu heb ik een laptop aangeschaft waar ik virtual dj heb opgezet en waar ik voortaan op wil mixen. alles werkt perfect ook met m'n console erbij. alleen als ik in de zoekbalk een titel of artiest typ waarvan ik weet dat die op m'n laptop staat, krijg ik hem meestal niet te zien. dit vind ik erg vervelend want ik wil gewoon snel kunnen zien of ik hem wel of niet op m'n laptop heb als ik op een feest sta te draaien. tevens heb ik naast de zoekbalk een vinkje gezet bij artiest en titel, dus je zou toch zeggen dat hij daar op zoekt, maar vaak (ook als ik een hele album heb van een artiest) zegt hij dat hij niks kan vinden. weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen?

groeten, dj dennis
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 2:24 am
In de 3.4 versie dien je dan in de browser "Global Database" oid te selecteren (weet niet meer precies, dat is al zolang geleden), dan zoek je door je hele pc. Kijk even in de handleiding voor de exacte term.
Vind je dit onhandig kun je met korting upgraden naar de pro versie van VDJ 6.
Ewout
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 8:12 am
theboxHome userMember since 2008
ik werk op pro 5.0, normaal zoekt hij wel door heel de pc (tenminste dit heb ik begrepen). daarom vind ik het ook zo raar dat hij niet alles zoekt in de pro. moet ik hier misschien ook die instelling zo zetten?

groeten, dj dennis
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 12:42 pm
thebox wrote :
ik werk op pro 5.0..........


Dat zal dan wel een gekraakte versie zijn en, zoals in verschillende topics al is beschreven:
een illegale versie is niet echt je-van-hét. Vaak zit er een virus in en ik lees net van Ewout en Solarius dat je er je speakers mee kunt opblazen!
Dat is heel wat erger dan een search enigine die het gekraakt niet goed doet.
Mvg

 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 8:24 pm
theboxHome userMember since 2008
Sorry hoor, maar ik werk met een legaale versie van de pro 5. Ik ben (zoals ik wel eens eerder heb gezegd) mijn serienummer kwijtgeraakt, dit komt waarschijnlijk omdat ik toen niet echt doorhad dat dit forum wel eens erg handig kan zijn, daarvoor heb ik m'n serienummer ingevoerd in virtual dj en verder heb ik niet meer naar dat nummer omgekeken. totdat ik bij dit forum kwam, heb overal gezocht naar dat nummer alleen kan ik het nergens meer vinden.

ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben en mij toch nog willen en kunnen helpen.

groeten, dj dennis
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 6:01 am
thebox wrote :
........ ik werk met een legaale versie van de pro 5.............


Dan moet je een e-ticket sturen naar support, die zullen je ongetwijfed helpen.
Dan kan je meteen updaten naar 6.

Verder is het "kwijtraken" van je serial number niet zo handig.
VDJ Pro blijft n.l. je hele leven bij je, maar je PCs en laptops niet.
Dus je moet af en toe VDJ nieuw installeren en je serial invullen.
Datzelfde geldt bij updaten.
Datzelfde geldt voor een eventuele 2e computer.
Ik zou maar gauw achter dat nummer aangaan as ik jou was.

Mvg
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 6:22 am
theboxHome userMember since 2008
Oke bedankt voor de tip.

Dan ga ik nog maar eens zoeken want dit is inderdaad niet handig nee.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 7:29 am
het zoeken lukt in 6 toch ook nog niet perfect , kan ik iets aan men instellingen doen . hier een vb ik weet dat liedje love is gone op men externe hdd staat onder de map dj map en dan house-techno . Maar jullie zeggen dan alles wat je intypt hij zoekt dus ga ik bv op enkel men externe hdd staan vind hij hem niet dan ga ik na de mijn dj-map , vind hij hem nog niet , dan ga ik alle mapjes af die in men dj-map staan dat zijn er zo een 16tal tot dat ik aan de map techno-house kom en dan vind hij hem, maar dat duurt zeker 20min eeer dat ik zo een leidje heb gevonden . Maar nu ik in die map geweest ben en daarna een nr van die map zoek vind hij dat wel meteen . Dus zou ik eigenlijk al de mapjes een moeten openen , voor het gemakkelijk zoeken ?

Maar dat is toch ook geen werken hé als je nieuwe nr's hebt laat ik die zo checken

Maar het helpt het zoeken niet iemand tips zit hier al een hele tijd achter te zoeken , het is zelfs al zover gekomen dat ik het zoeken nog niet vertrouw .

Gister vroeg iemand een nr aan en ik wist dat dat ergens erop stond maar vdj vond hem niet , dus ik na windows muziek zoeken enzo vond windows het en wist ik in welke map hij stond . MAAR DIT IS GEEN OPLOSSING . plus ook nog grote kans dat men laptop weer blijft hangen , en dat allemaal opgelost

 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 1:58 pm
Heb je de mapen of schijf toegevoegd aan de search database?
Ewout
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 3:01 pm
Ik heb totaal geen moeilijkheden met zoeken en met een harddisk van 250 giga lijkt me een externe HD ook niet nodig. (voorlopig)
Ewout, gewoon uit nieuwsgierigheid: moet je idd een externe HD handmatig aan je database toevoegen? gaat dat niet automatisch?
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 9:08 pm
ewout , wat bedoel je juist ? waar moet ik die toevoegen , ik check men hdd wel bijna altijd als ik vdj start , maar ergens toevoegen snap ik niet .
Groeten
 

Posted Thu 06 Aug 09 @ 6:49 am
Ja je dient iedere schijf of een (hoofd) map op je schijf toe te voegen aan de search database. Klik rechts op de schijf of folder in de browser en kies "Add to search DB". Het gaat ook automatisch, maar pas als je een map voor de eerste keer opent (mits de instelling Search database op het browser tab in config op "Add automatically staat"), ik weet niet hoeveel mappen jullie hebben, maar bij mij zou dat wel een tijdje duren. Ik kies er dus voor om het handmatig te doen. Ik herhaal dit als ik veel toegevoegd of verplaatst heb.
nb: Deze info is natuurlijk ook beschikbaar in de manual.
Ewout
 

Posted Thu 06 Aug 09 @ 2:57 pm
MAN MAN bedankt ewout , waarschijnlijk heb ik dan 2X over deze handleiding gelezen heb het toch ook speciaal opgezocht , nu werkt inderdaad het zoeken prima

thx
 

Posted Fri 07 Aug 09 @ 6:57 am


(Old topics and forums are automatically closed)