Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ met een mengpaneel en een dubbele CD speler???

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Hoe het in de titel staat is wel mijn uiteindelijke doel. Ik wil dus mijn mengpaneel aansluiten op de computer en die laten draaien met VDJ. Maar ik wil dus losse CD's gaan draaien, omdat het mega veel tijd kost om alle nummers in de PC te zetten. En zo ben je ook nog een beetje bezig. Dus ik wil graag een dubbele CD speler. Stel je voor dat de linker de speel station is. Dan heb ik op de rechter de koptelefoon aangesloten. Maar hoe zorg ik er voor dat VDJ die CD niet ziet? Het is dus alleen voor de koptelefoon.

Alvast bedankt,
Martin
 

Posted Sat 18 Jul 09 @ 3:19 am
Je sluit je CD speler(s) toch gewoon rechtstreeks aan op je mengpaneel, zonder tussenkomst van je comp of VDJ?
Of zie ik dit verkeerd?

Bob
 

Posted Sat 18 Jul 09 @ 9:13 am
Ja hier volg ik ook niets van. Ten eerste sluit je je computer aan op een mengpaneel en niet andersom: Je computer speelt gewoon muziek af via je mengpaneel.

Als je cds wilt draaien sluit je je cd spelers gewoon aan op je mengpaneel. Ik doe beide: Ik heb een Dateq gpm 8 met 8 ingangen, 2 microfoons, 2 cd spelers, vdj (op 2 kanalen), 2 kanalen reserve (bijvoorbeeld als we een saxofoon speler of zanger op bezoek hebben).
Ewout
 

Posted Sat 18 Jul 09 @ 10:41 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik denk dus ook dat Martin het "andersom" bedoelt.
Ikzelf heb ook een Dateq LPM 7.2 mengpaneel, met daarop aangesloten:
2 kanalen voor draaitafels / 2 kanalen voor mijn "0oude BPM studio computer
2 kanalen voor mijn dubbele Denon 4000 CD speler
1 kanaal voor mijn M-Audio Torq Xponent controller waaraan mijn laptop "hangt" met Virual DJ. Aan mijn laptop hangen 3 externe schijven.
2 kanalen zijn voor microfoons

Ik heb al veel geprobeerd, gezien en gezocht maar heb nog nooit gezien HOE je een mengtafel aansluit op een computer !!!

Succes Martin
 

Posted Wed 22 Jul 09 @ 2:03 am
Ah nog een Dateq gebruiker. Naast 2 keer een gpm 8Ti en een lpm 7.2 heb ik ook een Pioneer djm500. Het is mijn mening, maar ik ben gelukkiger met een Dateq.
Ik heb heel lang geleden bpm studio wel eens gebruikt in een discotheek hier in de buurt, maar ik kon er niet echt aan wennen: Die 2 playlist windows en die onvriendelijke search (mijn mening)
3 externe schijven? Dat betekend ook 3 adapters en een behorlijke kabelbrij, zijn die schijven zo klein, of heb je zoveel files?

tot zover de offtopic

Toch kun je natuurlijk best je mengtafel op je pc aan sluiten. Dit doe ik thuis regelmatig: Ik sluit een draaitafel aan op een van mijn mixers, die ik dan weer aansluit op een van de inputs van een Maya geluidskaart om vinyl om te zetten naar wav files op mijn pc.
Ewout
 

Posted Wed 22 Jul 09 @ 12:46 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Inderdaad 3 harde schijven, veel kabels en heel veel files: MP3's op de ene, videoclips op de andere en karaoke clips op de derde.....
 

Posted Wed 22 Jul 09 @ 2:02 pm
En een TB externe schijf kost 80 euro..
 

Posted Wed 22 Jul 09 @ 2:26 pm


(Old topics and forums are automatically closed)