Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Plotseling alphabetische playlist!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Het gebeurt ons (zowel mij als m'n vrouw) wel eens dat door een waarschijnlijk ongewilde/onhandige click de hele playlist plotseling alphabetisch staat.
Het nummer dat op dat moment draait staat dan plotseling ergens onderaan of middenin, daar waar z'n alphabetische plaats is.
Voor dj's zoals wij, die ook cuba libres maken en mensen moeten begroeten en dus uitsluitend op automix draaien, is dit een ongelovelijk disaster. Je moet de hele *** playlist clearen en een nieuwe maken. En daar is eigenlijk geen tijd voor.
Ewout, Solarius, is er een manier om die alphabetische katastrophe te disablen?
Bedankt,
Bob
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 9:25 am
Het kan heel moeilijk of heel makkelijk:
Moeilijk: Haal de sorterings knoppen weg uit de skin. Op deze manier kun je nooit meer (per ongeluk) sorteren.
Makkelijk: Er zijn verschillende kolommen. Als je bijvoorbeeld op de kolom titel klikt wordt er gesorteerd op titel. Zo ook op artiest etc. Je kunt echter ook op de kolm klikken boven het diskje (in manual wordt dit icon key genoemd: de cd / plaat die aangeeft of het nummer erbij past en of het een video of karaoke nummer betreft). Dan wordt de oorspronkelijke sortering hersteld.
Ewout
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 12:35 pm
Superstom wrote :
Er zijn verschillende kolommen. Als je bijvoorbeeld op de kolom titel klikt wordt er gesorteerd op titel. Zo ook op artiest etc. Ewout


Ewout, dit is in de browserlist (? juiste naam?), die in het midden, en het kunnen sorteren is uiteraard juist handig.
Ik heb het over de playlist rechts daarnaast, de muziek die op dat moment draait.
Anyway, als ik daar op de icon key click, wordt de oorspronkelijke playlist hersteld?

Btw: "live" uitproberen wordt moeilijk, daar we er tot nu toe nog niet zijn achtergekomen wat we verkeerd deden toen er plotseling een alphabeta-lijst onstond. Ik zou thuis wat moeten rommelen en kijken hoe ik die a/b list krijg en dan herstellen.
Lol en bedankt.
Bob.

 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 1:08 pm
Dit werkt zowel in de browser als in de playlist. Boven de "diskjes" in de header zit een klein kolommetje (dus links naast de title kolom header) als je daarop klikt wordt de oorspronkelijke sortering hersteld.
Ewout
 

Posted Mon 13 Jul 09 @ 1:56 pm
Ewout, bedankt, je bent een life saver. Heb het net thuis geprobeerd en het lukt prima!
(Natuurlijk had ik inmiddels al ontdekt waar onze fout zat, dat de playlist alphabetisch verschijnt. Hetzelfde als de browser te sorteren maar op dat idee waren we niet gekomen omdat je een playlist natuurlijk nooit sorteert en we dus nooit bewust op titels hadden geclickt.)
Anyway, weer een stapje verder on the long road of Virtual DJ.
Bob
 

Posted Mon 13 Jul 09 @ 9:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)