Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoe moet ik beginnen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

jeufkeHome userMember since 2009
Hallo,

Ik zou graag binnekort willen beginnen met thuis wat te gaan mixen, met zo een console ofzoiets :P
maar ik weet niet welke eigenlijk het makkelijkste is om te gebruiken.. en ik zou ook absoluut niet weten hoe je het allemaal moet aansluiten.
Ik heb wel headphones.. dus ik kan ook voorbeluisteren! Ik heb in mijn computer een 5.1 aansluiting.. dus die kan ik makkelijk aansluiten.
Maar als ik dus nu Vdj gebruik kan ik niet via de boxen 1 tafel beluisteren en via de koptelefoon de andere!?

Hoe werkt dat allemaal?

En wat heb ik eigenlijk allemaal nodig?
- laptop
- de console zelf
- koptelefoon

en dat is het ofzo?!

Groetjes!
 

Posted Sat 20 Jun 09 @ 6:05 am
Om te kunnen voorluisteren heb je altijd 2 geluidskaarten nodig: die in je laptop, via de koptelefoonuitgang, en een externe via een USB uitgang.

Er zijn consoles in de handel die reeds een extra geluidskaart hebben, snuffel maar eens op de website van hercules..
 

Posted Sat 20 Jun 09 @ 8:32 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
bobhofmans wrote :
Om te kunnen voorluisteren heb je altijd 2 geluidskaarten nodig


NOT...
Een 5.1 geluidskaart is voldoende. De Front en de Rear doen dan dienst als 2 aparte kanalen (linker en rechter deck) die je verbindt met een mengpaneel, dan kan je voorbeluisteren via dit mengpaneel.
Je kan het ook zo configureren dat de Front de output is (zoals het staat in VDJ) en de Rear dient om voor te beluisteren maar hiermee heb ik geen ervaring.

 

Posted Mon 22 Jun 09 @ 4:55 am
Ja, okay, ik ga er vanuit dat hij geen mengpaneel heeft.
Hij kan een eenvoudige geluidskaart kopen, b.v. Creative X-Fi-Go voor z'n versterker,
en de ingebouwde voor z'n koptelefoon.
Op die manier heb je niet eens een dure 5.1 nodig, tenminste dacht ik zo.
Ik zou n.l. niet weten of een ingebouwde 5.1. over de nodige ins & outs vervoegd.
 

Posted Mon 22 Jun 09 @ 8:46 am
jeufkeHome userMember since 2009
Ja, klopt heb dus 5.1 en dat werkt dus ook!
maar ik heb dus vnadaag voor de eerste keer gedraaid met vinyls, en nu vind ik dus en dat lijkt me ook zo.. dat met een console het nog Moeilijker is?! want je kan de plaat niet aanvoelen zeg maar...
is dat zo?
 

Posted Mon 22 Jun 09 @ 3:48 pm


(Old topics and forums are automatically closed)