Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: probleem met mixen van house platen waarbij de bpm van beide verschillend is.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

tumpHome userMember since 2007
Goedendag,

Ik gebruik mijn MK2 en vitrual dj (console versie) voor het mixen van house tracks.
Als ik 2 tracks mix die beide hetzelfde standaard bpm hebben (bijvoorbeeld beide tracks zijn op 125 geproduceerd) en ik mix ze op 125bpm gaat alles goed soepel.

Echter!!!
Mix ik één plaat met een standaard bpm van 124 met een plaat van bijvoorbeeld 127 op een snelheid van 124bpm, dan hoor je dat de mix niet soepel gaat. Op de 4e maat zit één plaat er bijvoorbeeld steeds iets naast.
Hierdoor ben ik genoodzaakt een set te doen van alleen maar tracks die dezelfde standaard bpm hebben. Dat beperkt me dus behoorlijk in mijn platenkeuze.

Hoe kan ik dit verhelpen?? Ligt het aan mijn versie van virtual DJ (moet ik hiervoor de pro versie kopen?), is het beter op de hercules remix te kopen (misschien ligt de oorzaak in de geluidskaart die in het apparaat zit?) of is dit niet te verhelpen.

Ik draai nu al een lange tijd zo, maar vind het hoe langer hoe vervelender worden.
 

Posted Tue 16 Jun 09 @ 8:49 am
theboxHome userMember since 2008
Ik heb ook de dj console mk2 en gebruik altijd de auto beat knop om de platen op dezelfde aantal beats over te schakelen.
Wel gebruik ik virtual dj pro inplaats van die erbij zat. Zelf denk ik dat dit niet uit maakt en dat deze knop ook werkt bij de versie die jij gebruik. Soms als de auto beat knop het niet helemaal precies aanpast, probeer ik met de jog wheel of met de pitch de beats ongeveer gelijk te zetten.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Tue 16 Jun 09 @ 9:39 am
tumpHome userMember since 2007
yo dennis,

dat beatlocken is net het probleem. juist dan pakt hij hem niet goed. Up- en downpitchen heeft niet veel effect. De mix gaat gewoon niet soepel. Vooral bij deephouse tracks is het essentieel dat het echt naadloos gelijkt loopt en dat doet het gewoon niet. Behalve dus als ik 2 tracks mix die beide op hetzelfde bpm geproduceerd zijn.
 

Posted Tue 16 Jun 09 @ 11:42 am
theboxHome userMember since 2008
Oke dan is het inderdaad best vreemd ja. Zelf mix ik ook veel house en deephouse en dat gaat bijna allemaal naadloos via de auto beat. Dan denk ik dat het aan de virtual dj ligt. Tenminste...niet dat het geen goede versie is maar dan denk ik dat de pro versie preciezer is. Hier zie je dan ook duidelijk op dat de beats precies gelijk staan enz. Op de versie die erbij zit zie je dat niet zo heel goed als ik het me goed kan herineren.
Zeker weten doe ik het niet hoor over die verschillende versies, maar dit is het eerste waar ik dan aan denk aangezien we allebij de mk2 hebben.

Gr Dj Dennis
 

Posted Tue 16 Jun 09 @ 1:41 pm
tumpHome userMember since 2007
precies. als het niet aan de mixer ligt. bedoel, remix of niet, jij krijgt het blijkbaar wel strak. kan je anders een linkje doen van een setje van je? hoeft niet een uur te zijn ofzo, maar waarin je bijvoorbeeld een plaat die op 124bpm is geproduceerd, mixt met een track van 128 bpm. of iets dergelijks.
 

Posted Tue 16 Jun 09 @ 2:24 pm


(Old topics and forums are automatically closed)