Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Skin probleem! Wie kan me helpen mijn skin om te bouwen naar VDJ6.0

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo!

Ik heb her en der verschillende posts geplaatst op het forum van VDJ, maar geen bevredigend antwoord gekregen. Het enige wat ik te horen krijg is dat mijn skin te oud is voor VDJ6 en dat ie omgebouwd moet worden naar v6.

Wie kan mij daarmee helpen? Het gaat om de TASCAM skin waarvan het jogwheel niet meer werkt als pitchbend. Deze functie is cruciaal voor mij.

Hier staat natuurlijk wat tegenover. Wie kan me uit de brand helpen?
 

Posted Fri 12 Jun 09 @ 11:19 am
Je kan nu in 6.0 ipv de jogwheel te gebruiken om te benden, de bovenste horizontale waveform gebruiken.

Als je een nummer wil benden kies je eerste diegene die je wil aanpassen. A of B. Als je dat gedaan hebt, kan je met de muis door mee te gaan met de wave-form het nummer versnellen (naar links) en vertragen door met je muis naar rechts te slepen.

mvg

 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 3:07 pm
Dit benden in de waveform kon al in VDJ 3 of 4 ;-) Ik vind dit alleen niet nauwkeurig, ik heb liever een bend knopje of jog shuttle, liefst nog op een controller.
Ewout
 

Posted Sun 14 Jun 09 @ 4:19 am
het probleem bij zo'n vragen is dat ik nooit de muis + toetsenbord gebruik. Dus dat benden met de waveform was voor mij ook helemaal nieuw gisteren :p

Je kan altijd een sneltoets maken voor te benden. Ik dacht dat dat standaard pijltje links en pijltje rechts is.

 

Posted Sun 14 Jun 09 @ 11:58 am
Ooit zei Ewout tegen me, "Je vraagt omdat je wat wilt leren. Dus vragen is nooit dom."

Hier komt-ie dan: Wat is in vredesnaam 'benden'?

Mvg
Bob
 

Posted Sun 14 Jun 09 @ 1:11 pm
Letterlijk betekent het buigen. En als ik mij niet vergis wil dit zeggen dat je het tempo eventjes versnelt door op een knopje te drukken (al dan niet op je controller dan wel in de skin zelf), zonder dat de werkelijke bpm verandert. Zo kan je dus ook even een geluidseffectje creƫren of als je niet de beats kan laten autosynchroniseren en ze staan nie 100% gelijk dan kan je door te 'benden' je beats toch gelijk krijgen.
 

Posted Sun 14 Jun 09 @ 2:01 pm
Aha, bedankt, schedelridder.
 

Posted Mon 15 Jun 09 @ 5:15 am


(Old topics and forums are automatically closed)