Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Virtual DJ 6.0 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

oskar_bHome userMember since 2007
Hej!!!

Tänkte ställa några frågor om nya Virtual DJ.

Jag får det inte att funka så att man kan "lägga" in musik i spelarna direkt från Utforskaren, ska detta funka?

Svensköversättning, kommer det snart?


Ha det bäst alla!
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 8:44 am
Hej!!!

Tänkte ställa några frågor om nya Virtual DJ.

Jag får det inte att funka så att man kan "lägga" in musik i spelarna direkt från Utforskaren, ska detta funka?

Svensköversättning, kommer det snart?


Ha det bäst alla!

Du kan inte dra dom från utforskaren utan du får göra det från Browsern i VDJ.
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 9:04 am
oskar_bHome userMember since 2007
Vad dåligt i sådana fall, då kan de glömma att jag lägger pengar på någon mer Virtual DJ version.

Dock får jag det att funka med vissa låtar i vissa folders, hur kommer det sig???? Någon med samma problem??
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 9:22 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
oskar_b wrote :
Hej!!!

Tänkte ställa några frågor om nya Virtual DJ.

Jag får det inte att funka så att man kan "lägga" in musik i spelarna direkt från Utforskaren, ska detta funka?

Svensköversättning, kommer det snart?


Ha det bäst alla!


Hej Oskar,
Du kan ju alltid visa tex en huvudmapp med en massa mappar i precis som utforskaren fast i VDJ . förstår inte vad vitsen skall vara att dra från utforskaren .
det gör ju att du måste ha 2 fönster öppna och då ryms mindre info i vdj fönstret och där vill man ju se allt....
Ang översättningen finns det en fil som heter LANGUAGE.XML i roten av vdj mappen .
den kan du editera i tex notepad och byta namn på tex BeatLock till Taktlås om man vill det , jag skulle dock rekomendera att du lär dej dom engelska termerna för att om du söker hjälp eller ställer frågor på forumet är det mesta på engelska och där kan du inte ställa frågor eller leta på svar på utforskaren och taktlås ...

Hälsningar Patrik
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 10:18 am
oskar_bHome userMember since 2007
Tack för svaret Putte!

Det jag gör är att jag laddar ner min musik i en mapp och då ligger det VÄLDIGT många filer i en mapp som jag sedan vill dra från utforskaren till VDJ. Detta funkar inte som jag vill och är tyvärr inte en bra lösning med nya VDJ enligt mig. Varför kan man inte ha det som förut att ha stöd får båda funktionerna???

Sedan är problemet att jag vill ha musiken ordnat efter att den lades till i "mappen" dvs när jag ladda ner den, och när jag sköter musiken åt LHC så vill jag inte ha allt ordnat efter det utan efter bokstavsordning. Det funkar inte med de "inbyggda" mapparna i VDJ, eller hur?

Tack för tipset om filen, nuförtiden heter det ju faktiskt english.xml och liknande, tidigare versioner har de hetat language.xml.



Ha det bra!
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 12:33 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
hoj . vet inte riktigt om jag hänger med , men du kan få vdj att sortera mappen på när låten lades till och även i alfabetisk ordning på artist ,titel längd bpm osv - klicka bara på på kolumnen du vill sortera efter och du kan även i registret eller via registertool tala om vilken som skall vara default ( förvalt på svenska ) men jag tror att du måste du måste vara registrerad att ladda ner detta verktyg.
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 1:47 pm
Nu har ju denna tråden blivit mer komplicerad än den var när den började verkar det som.

Men det ska gå alldeles utmärkt att dra låtar från utforskaren till ett av decksen. Gäller även flera låtar; då hamnar den första låten du drar på decket och resten i playlisten. Detta ska gå även mer original inställningar och det är provat i V 6.0, så vad ditt problem är vet jag inte.

Kan också möjligtvis vara så att filen du försöker dra är av ett filformat som inte har något codec definierat i VDJ; den kommer du inte gå att ladda.
 

Posted Fri 05 Jun 09 @ 2:41 am
oskar_bHome userMember since 2007
Det är en vanlig mp3-fil som försöker läggas in, det funkar från vissa mappar i utforskaren men inte vissa, det tycker jag är riktigt underligt.
Kanske något fel med min programvara???
 

Posted Sat 06 Jun 09 @ 2:50 am
Är det själva mappen som strular så att säga? D.v.s, att om du skulle byta plats på en fil som funkar och en som inte gör det, skulle det göra skillnad.
 

Posted Sat 06 Jun 09 @ 4:53 pm
oskar_bHome userMember since 2007
Är själva mappen som strular, kan jag inte förstå varför?????
 

Posted Sun 07 Jun 09 @ 8:03 am
oskar_bHome userMember since 2007
En fråga till, jag vill ha alla cues jag gör till gamla Virtual DJ med, hur kan man få det att funka, görs det automatiskt eller går det att göra på något vis???
 

Posted Sun 07 Jun 09 @ 8:04 am
Jadå, alla cues och liknande hänger med till 6. Helt automatiskt, den läser databasen på samma vis så det är inget problem.

Vad är de fulla "addresserna" till mapparna? X:\etc
 

Posted Sun 07 Jun 09 @ 8:21 am
oskar_bHome userMember since 2007
Jag menade mest om jag lägger in Cue i 6:an nu, finns de då att återfå i 5:an om man nu vill testa det programmet igen???

F:\Nerladdat bärbara, det är adressen...
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 9:02 am
oskar_bHome userMember since 2007
Antar att det är Å, Ä och Ö som spökar. Det är riktig dåligt att det inte funkar med Å, Ä och Ö, jag försöker "koda" över till svenska men Å, Ä och Ö funkar inte att få in.... Nu verkar det inte som mapparna funkar för att det är Å, Ä och Ö med, det är riktigt dåligt!
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 9:05 am
6, gör en kopia av 5 databasen, alltså kvarstår samma databas till 5 som när du senast använde det. Formatet är i övrigt det samma, alltså, kan man helt enkelt döpa om 6 databasen och ändra versionsnumret i den.

Menade också mer att det kan vara så att mapparna som strular har okonventionella namn eller dylikt. Det är ett väldigt konstigt problem du har.
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 9:07 am
oskar_bHome userMember since 2007
Databas filen är mindre för Virtual DJ 6 men det kanske inte är något problem. ALLT som jag har sparat från Virtual DJ 5 och Virtual DJ 6, kopierar jag alltså databasen från Virtual DJ 6 så får jag båda????
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 10:20 am
oskar_bHome userMember since 2007
Finns det någon svensksupport för Virtual DJ som jag kan fråga om problemet??? Eller finns det någon annan här som har lösningen på problemet????
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 10:21 am
Det finns för närvarande ingen support på svenska. Det finns dock på engelska (både per e-mail och telefon) och på e-mail för de flesta stora språk.

Databaserna ska gå att använda på sådant vis utan problem.

Vad som kan vara fel på dina mappar är dock tyvärr ett mysterium.
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 10:26 am
Det är åäö som är det stora problemet i vdj6.
För er som kör karaoke kommer ni märka det om ni har cdg och mp3 filen packad till en fil så får ni ingen text på karaokeskärmmen om filnamnet innehåller å ä eller ö.
Där emot om ni packar upp denna fil så funkar det fint. åäö inga bra bokstäver i vdj6.


Mycket dålig bugg
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 12:24 pm
oskar_bHome userMember since 2007
Jag har talat med Virtual DJ support, de säger att de känner till felet och att de ska fixas till 6.0.2 som kommer släppas den här sommaren ungefär sa han.

Undrar fortfarande om databasen, är det verkligen bara att kopiera den och byta namn till det som den gamla heter, vill verkligen inte att något försvinner???
 

Posted Tue 09 Jun 09 @ 6:22 am
87%