Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuw bij Virtual DJ. en stuit op een paar dingen.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen, na vele stukken DJ-software ook al als trial geprobeerd te hebben heb ik mij nu op VirtualDJ gestort, en tot nu toe bevalt mij dit enorm.
Ik heb echter een paar dingetjes te vragen die vooral met skins te maken hebben.
Ik heb zelf een vrij reusachtig scherm staan (resolutie 2560 bij 1600) en zou graag een skin willen gebruiken of eventueel (indien het een beetje te doen is) de Mixlab skins aan willen passen zodat ik niet langer van tabblad tot tabblad hoef te wisselen tussen crossfader e.d. maar dat alles direct zichtbaar is op het scherm (ik denk dat het zou moeten passen.)
Weten jullie misschien of zo'n skin beschikbaar is, het liefste eentje die in de trial al (deels?) zou werken om te kijken hoe dat werkt.
De stabdaard Mixlab is "maar" 1280 bij 800 pixels. alle skins met vergelijkbare functies en meer dat je tegelijk kan zien zouden al helpen!

Tweede vraagje:
een vriend van mij heeft nog twee oude timecode vinyls liggen Ms. Pinky generation 1 en 2, zijn deze compatible met Virtual DJ en kan ik deze in principe aan mijn geluidskaart aansluiten zolang Asio4All de geluidsingangen "ziet" of zijn er nog speciale eisen?

Derde:
Adviseren jullie iets anders te gebruiken, bijvoorbeeld een USB/FireWire mixpanel in plaats van twee timecody vinyls + spelers en de muis voor de rest? en wat is een redelijk iets om mee te beginnen?
 

Posted Tue 02 Jun 09 @ 9:08 pm
Annihlator wrote :
Hallo iedereen, na vele stukken DJ-software ook al als trial geprobeerd te hebben heb ik mij nu op VirtualDJ gestort, en tot nu toe bevalt mij dit enorm.
Ik heb echter een paar dingetjes te vragen die vooral met skins te maken hebben.
Ik heb zelf een vrij reusachtig scherm staan (resolutie 2560 bij 1600) en zou graag een skin willen gebruiken of eventueel (indien het een beetje te doen is) de Mixlab skins aan willen passen zodat ik niet langer van tabblad tot tabblad hoef te wisselen tussen crossfader e.d. maar dat alles direct zichtbaar is op het scherm (ik denk dat het zou moeten passen.)
Weten jullie misschien of zo'n skin beschikbaar is, het liefste eentje die in de trial al (deels?) zou werken om te kijken hoe dat werkt.
De stabdaard Mixlab is "maar" 1280 bij 800 pixels. alle skins met vergelijkbare functies en meer dat je tegelijk kan zien zouden al helpen!


Voor Pro users is er een tool beschikbaar om skins te veranderen van grootte. Als dit niet werkt zijn er zonder meer nog skins die dezelfde functies hebben, maar ik denk dat de skin resizer op Mixlab wel zal werken.

Als er echt geen andere skins zijn kan je eventueel wel eens héél mooi vragen aan een skinmaker om nog enkele functies in zijn skin te integreren. Dit lukt vaak ook wel. :)

Annihlator wrote :

Tweede vraagje:
een vriend van mij heeft nog twee oude timecode vinyls liggen Ms. Pinky generation 1 en 2, zijn deze compatible met Virtual DJ en kan ik deze in principe aan mijn geluidskaart aansluiten zolang Asio4All de geluidsingangen "ziet" of zijn er nog speciale eisen?


Die twee timecodes zijn zeker & vast nog compatibel. De tweede vraag snap ik niet helemaal. Met een ASIO geluidskaart met 2 stereo ingangen kan je zonder meer timecode gebruiken (hoewel er natuurlijk betere & slechtere kaarten zijn). De MAYA44 is een goede instap, Audio4DJ of Audio8DJ is een mooie pro soundcard. Meer eisen zijn hier niet voor: platenspelers, naaldjes, timecode vinyls en een geluidskaart en je bent vertrokken.

Annihlator wrote :

Derde:
Adviseren jullie iets anders te gebruiken, bijvoorbeeld een USB/FireWire mixpanel in plaats van twee timecody vinyls + spelers en de muis voor de rest? en wat is een redelijk iets om mee te beginnen?


Dat is volledig persoonlijke voorkeur. Ik gebruik persoonlijk timecode vinyls, een extern mengpaneel (dus 2 channels op mengpaneel) en muis. VDJ is voor mij dus enkel de "jukebox" die de liedjes speelt. Mixen doe ik extern en ook synchen en pitchen heeft VDJ eigenlijk niks mee te maken. Als je een beginnende DJ bent, en je wilt meteen met timecodes beginnen, kan je een goedkoop mengtafeltje op de kop tikken met twee (tweedehandse) draaitafels (hoeven niet meteen technics te zijn).


Nog vragen zijn steeds welkom. :)

 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 11:50 am
Ook kan je naar het schijnt in VDJ 6.0 als PRO User je skin op de een of andere manier voleldig aanpassen aan de resolutie die jij wilt (al weet ik niet of hier een limiet op zit.
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 12:03 pm
Ja, je kan je window nu volledig resizen, maar de verhoudingen van de afbeeldingen veranderen dan ook (platendraaiers worden eieren enzo).
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 1:33 pm


(Old topics and forums are automatically closed)