Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Jogwheel aanpassen van 'scratch' naar 'CD-mode'/'Pitch-Bend' in VDJ6?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste forummers, ik heb een groot probleem!

In (in ieder geval) 1 skin (TASCAM) is het mogelijk om het 'Jogwheel' verschillende functies te geven. Aangezien ik NOOIT (!) scratch heb ik die functie altijd op 'CD mode' staan. ('CD mode' houdt in dat de Jogwheel fungeert als Pitch-bend, zoals bij de Pioneers CDJ-800/1000 ook kan). Zelf gebruik ik nog steeds de TASCAM skin omdat die nog steeds de meest overzichtelijke is. Maar nu kom ik er tijdens het testen van Virtual DJ 6 achter dat deze functie helemaal niet meer werkt!!


(Zie foto: A)
In de skin die ik gebruik zit een knop om 'scratch' aan of uit te zetten Als ik 'm aanzet dan draait het jogwheel en kan je ermee scratchen. Als je m uitzet stopt ie met draaien, maar als je er HANDMATIG aan draait 'pitchbend' ie niet.

Hoe kan ik dit WEL weer laten werken en hoe kan ik dit eventueel ook aanpassen bij andere skins?

(Op het forum heb ik iemand gevonden met hetzelfde probleem MAAR die gebruikte een controller, waar hij het in de controllersettings kon aanpassen. Ik gebruik dus geen controller en kan dat dus ook niet veranderen.)

Heel apart dat het in V4.3 en v5 wél werkt, maar in v6 niet meer..

Wie kan me hiermee helpen?
 

Posted Sun 31 May 09 @ 11:15 pm
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 9:13 am
Hey Manducator!

Thanks hiervoor, ik ga het meteen testen!

Gr Robin
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 2:26 pm
Update: Ik heb het getest maar bij mij helpt het NIET..
Zelfs wanneer ik het handmatig in regedit aanpas (niet dat dit veel uitmaakt) werkt het niet.

Ik heb zelf het idee dat er in de ontwikkeling van v6 iets is weggelaten/vergeten, waardoor de functie niet meer bestaat. (Dus door een programmeerfout de functie van het aanpassen van het Jogwheel niet meer werkt. Maarja, dat denk ik. Heb geen verstand hiervan.

Wie weet er wel een oplossing?
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 7:32 pm
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Hoi,

ik heb het probleem met mijn mk 2 opgelost door bij de mapper voor jog te kiezen voor "scratch_wheel" .... beetje ver gezocht, maar die werkt dus precies tegenovergesteld..

succes

Joop
 

Posted Thu 02 Jul 09 @ 8:42 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Heb dat probleem ook bij mij herculles dj console remix.
 

Posted Sun 05 Jul 09 @ 5:03 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
bij herculles werkt deze truk.
hoop hier iemand mee van dienst te zijn.

greetz
Dimi
 

Posted Sun 05 Jul 09 @ 1:28 pm
dajeroHome userMember since 2006
Waar pas je de functie van het jog wheel juist aan in vdj5?
 

Posted Thu 17 Sep 09 @ 3:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)