Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Welke hardware -> controller? Denon of Pioneer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

robbeyHome userMember since 2006
Ik heb een vraag aan de doorgewinterde VirtualDJ gebruiker.

Wat is nu de beste set-up voor virtualDJ.
Ik beperk mijn keuze tot Pioneer of Denon. (Puur omdat ik die merken het beste gevoel mee geven aan een product, heb een hekel aan die enorme plastic dingen)

-> Moet ik nu kiezen voor de DN-HC4500 of voor de SEP-C1? Keuze wordt niet gemaakt op merkbasis (mijn hart ligt bij pioneer) maar puur op het gebruikersgemak... Welke werkt dus het fijnst? (het liefst zo min mogelijk knoppen maar dat idee kan ik wel laten varen vrees ik).

Ik weet dat de Denon native support heeft voor VirtualDJ en de Pioneer niet. Ik ben er in ieder geval al wel uit dat VDJ echt het lekkerste werkt voor mij en ga deze dus aanschaffen. Nu is dus de vraag of VDJ voornemens is om ook de Pioneer native aan te sturen, dit is namelijk wel een PRE.

Dan hoort er bij een controller natuurlijk ook een nieuw mengpaneel (tuuuurlijk, dat moet gewoon).
-> Heeft het echt voordelen om een digitale mixer te kopen (a la de DN-X900) omdat je dan meer kunt of heeft dat weinig toegevoegde waarde en kun je met een "standaard" mixer (DJM-3000) ook gewoon uit de voeten.

Kan iemand zijn idee kunnen geven?

Thanks!
Rob


 

Posted Tue 19 May 09 @ 3:23 am
ik heb de Denon HC4500 en ben daar zeer tevreden over in combinatie met VDJ (en op Mac).....Pioneer ken ik niet van controllers, maar slecht zal dit ook wel niet zijn.
 

Posted Tue 19 May 09 @ 7:23 am
robbeyHome userMember since 2006
Da's mooi om te horen, ben ook van plan om het op een mac te gaan draaien. Gaat gewoon plug & play met native ondersteuning?

Nu nog het mengpaneel ;-)
 

Posted Tue 19 May 09 @ 8:14 am
Ik draai met Behringers: in een kleinere discobar met de VMX 1000 en in de grote disco met de DMX 1000 (of zoiets, wordt niet meer gemaakt). Ik ben er tevreden over, na 3 zomerseizoenen iedere nacht draaien.
Die VMX 1000 is 19 inch, 5 kanalen, kost rond de 250 €. Past overal. 3 uitgangen zaal, zone, rec.
Behringer heeft op dit moment geen alternatief op de VMX 1000 tenzij je het dubbele uit wilt geven voor een digitale. Dan zit je ook nog eens met een bakbeest.
Daarvoor heb ik voor m'n disco een Numark op het oog, model CM200USB, 19-inch, 5 channels, 3 out, ziet er wat steviger uit, met het grote voordeel dat je er een USB stick in kunt stoppen met een mixje voor als je zaak open gaat en je comp nog niet warm is c.q. je laptop gaat "hangen". Kostenpunt hier in Spanje rond de 350 €.
Kijk anders bij bax-shop.nl - die hebben ook leuke mixertjes staan voor wat minder geld.

Succes en sterkte met je keuze.

Bob
 

Posted Wed 20 May 09 @ 4:30 am
robbey wrote :
Da's mooi om te horen, ben ook van plan om het op een mac te gaan draaien. Gaat gewoon plug & play met native ondersteuning?

Nu nog het mengpaneel ;-)


inderdaad geen ASIO drivers zoals op Windows :-)
enkel een paar settings voor midi aanpassen op de Mac....
 

Posted Thu 21 May 09 @ 2:05 pm
ik draai self in discoos ensoow :D
 

Posted Wed 23 Dec 09 @ 6:48 am
IK heb 2 denon dn-s1200 en werk via midi met vdj . Het gaat als een trein heb men toetsenbord en muis van men laptop bijna niet meer nodig.
Als mengtafel heb ik gewoon een reloop rmx40 blackfire . Omdat ik wat krap zit met men uitgaves heb ik deze set gekozen , en ben er zeer tevreden mee , ben ook nog maar beginnend dj .


groeten
 

Posted Wed 23 Dec 09 @ 7:15 am
Patje_1PRO InfinityMember since 2007
Welke muziek wil je gaan mixen en voor welke doelgroepen, is de geluids kwaliteit belangrijk? Deze punten zijn belangrijk bij aanschaf van het mengpaneel. Wil je bijvoorbeeld een hoop oudere muziek draaien voor bruiloften of andere dergelijke dingen of wil je in een club gaan draaien met house muziek?
Bij de analoge mengpanelen zijn de frequenties vaak wat beter verdeeld over de midden, laag en hoge tonen knopen. De pioneer panelen zijn goed geschikt voor de clubs waar veel house/electro gedraaid word als je dan de bass wegdraait dan haal je precies de goeie frequenties weg om de hele bass weg te filteren, maar als je op een Pioneer paneel hetzelfde doet met een normaal nummer waar een hoop in gezongen word en dergelijk dan draai je ook gelijk een heel stuk van het gezang weg, dat is bij de analoge panelen of panelen van andere merken zoals bijvoorbeeld een apollo mengpaneel weer anders geregeld.
 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 8:22 am
Ikzelf gebruik al een geruime tijd de HC4500 + Macbook Pro (vroeger een win-machine) + Rodec Mx180.
Niks van miserie enkel fun. Een dure maar goeie inverstering vind ik persoonlijk.

Greetz
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 2:44 pm
de mooiste mixer die ik ooit heb gehad was de pioneer djm 800, kost wel wat, maar als je die hebt gehad wil je nooit meer wat anders
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 3:40 pm


(Old topics and forums are automatically closed)