Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wat heb ik nodig?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey,

na het testen van de trail van virtual dj zit ik te denken om de echte versie te gaan kopen, maar nu heb ik nog een paar vragen;

Welke apparatuur kan ik het beste erbij kopen? Wat heb ik dus allemaal nodig.. mijn budget is niet erg hoog.

Bedankt.

 

Posted Wed 13 May 09 @ 6:49 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Dan zou je misschien beter vermelden wat je wilt gaan doen : thuis op zolder, feestjes (klein/groot), TCV of TCCD, ...
 

Posted Wed 13 May 09 @ 8:04 am
in het begin gewoon thuis, heb nog geen ervaring met draaien..
 

Posted Wed 13 May 09 @ 8:24 am
DJ Console MKII of RMX (die laatste is wel al snel €300 of meer, maar je moet eens gaan kijken op ebay ofzo, heb hem al goedkoper gezien, zelfs met verzending).
 

Posted Wed 13 May 09 @ 12:00 pm
Je kan ook voor 50 euro de VDJ Home Edition kopen/downloaden.
Dan kun je thuis met je PC en de muis in ieder geval de DJ spelen en mixjes maken.

Mvg
Bob
 

Posted Wed 13 May 09 @ 12:05 pm
@dj skullknight,

als ik zo'n DJ Console koop, heb ik dan geen mixers of meer nodig?
Oja, er zit ingebouwde soundcard in tog?

@ bob hofmans,

ik wil graag niet alleen op de PC, maar ook de hardware.
 

Posted Wed 13 May 09 @ 4:21 pm
De beide dj consoles die ik heb vermeld (ik heb MKII) zijn een soort mixer op zich (je moet maar eens naar de website van hercules gaan kijken voor specificaties van uit- en ingangen en dergelijke) en hebben een geïntegreerde dubbele geluidskaart, waardoor je niet moet zitten 'klooien' om een setup te verkrijgen waarmee je kan voorbeluistere etc. Het wijst zichzelf ut.
Natuurlijk, als je gaat draaien in een zaal en toch iets professioneler wilt overkomen kan je een extra mixer gebruiken waarop je dan je console aansluit en bijvoorbeeld ook nog eens cd-spelers (of die sluit je aan op je console) en dan kan je ook nog eens twee platenspelers aansluiten op de mixer/console en dan heb je heeeeeel veel geld uitgegeven (als het allemaal van jezelf is) maar heb je wel de meest complete setup van een dj ;)
 

Posted Wed 13 May 09 @ 5:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)