Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 4.1 tulp aansluitingen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

RobinjoHome userMember since 2009
Hallo,
Ik heb de Hercules DJ Console MK2 en ik heb een vraag over de aansluitingen aan de achterkant.
Ik wilde er mijn 5.1 geluidsset van Medion op aansluiten, doormiddel van de 4 tulp uitgangen aan de achterkant van de MK2.
Front op 1/2
Rear op 3/4
en Bass + Center op de jack 1/2

Nu blijkt dat uit 3/4 hetzelfde geluid komt als op de koptelefoon, en ik krijg geen surround geluid (dus geen verschil in geluid tussen de rear en de front speakers.)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, door instellingen aan te passen ofzo?

Alvast bedankt...
Robin
 

Posted Mon 04 May 09 @ 9:20 am
Als het goed is heb zo'n gek groen popetje in je taakbalk rechts onder in het scherm. Dit is voor dat je VDJ op start. Dit zijn volgens mij je sound drivers voor de hercules. Als je daar op klinkt kan je hem op 5.1 zetten en moet het werken. Ik werkte vroeger ook met hercules. Ben op dit moment in het bezit van een berniger BCD 3000 dus werk niet meer met deze drivers.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes Ricardo
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:20 am
RobinjoHome userMember since 2009
Het enige waar ik een poppetje van heb is van msn...
Ik heb de uitgeklede versie van VDJ, die bij de MK2 zit.
Hoop dat het probleem niet hierin zit...
Robin
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:24 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als ik het goed heb - lang geleden had ik ook de PRO-versie niet - dan zit het zo :
1/2 geeft wat op dat moment afgespeeld wordt in VDJ (via de crossfader)
3/4 geeft wat geselecteerd is via de selector van de hoofdtelefoon (vooraan de MK2-console)
maar ik kan verkeerd zijn want was misschien nog met een oudere versie van de Hercules-software.
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:29 am
RobinjoHome userMember since 2009
Ja, tot die conclusie was ik ook gekomen, maar zoals ik het begrepen had, heeft de MK2 een 4.1 geluidskaart.
Dat zou dan dus moeten betekenen dat ik daar toch gewoon op zijn minst 4 speakers op kan aansluiten die niet allemaal hetzelfde geluid geven, maar dat ik dus een soort van surround (surround is 5.1 maarja) geluid moet krijgen.
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:34 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Geen surround zoals jij bedoelt vrees ik.

Je kan 4 speakers aansluiten.
L en R van Deck 1
L en R van Deck 2
maar dus geen surround van Deck 1 of Deck 2. Waar zou je het surround geluid ook halen uit een gewone stereo-track ?
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:40 am
RobinjoHome userMember since 2009
Daar gaat het ook niet persee om.
Maar ik gebruik de MK2 momenteel als standaard geluidskaart, dus niet alleen voor het gebruik van de DJ Console.
Als ik daarom een keer een film kijk ofzo, is het wel leuk als ik surroundsound heb natuurlijk...
Maarja, wat niet kan dat kan niet.
Zou het wel lukken met de pro-versie, als ik daar eventueel naar zou upgraden?
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:42 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Pro-versie zal hier niet veel uithalen denk ik. Als je een film afspeelt, doe je dit niet via VDJ.
Je zal het eerder moeten zoeken in de drivers of console-instellingen zelf (via Hercules-tooltje), maar het zou kunnen dat die kaart in de console zo geschakeld is dat dit niet mogelijk zal zijn. Hier weet ik verder niets over, misschien eens kijken op een forum op de hercules-site.
 

Posted Mon 04 May 09 @ 10:47 am
Dit gaat volgens mij niet. Met die 4.1 bedoelen ze (volgens mij toch) gewoon dat je, zoals eerder al gezegd, vier tulpingangen hebt (input 1/2 en 3/4) en dan heb je ook nog een input voor een microfoon.
Conclusie: externe geluidskaart ofzo aanschaffen dat niet te duur is, of eens vragen aan mensen die je kent of je dit toch kan doen, met behulp van een of andere ingewikkelde constructie.
 

Posted Mon 04 May 09 @ 2:33 pm
RobinjoHome userMember since 2009
Wat wil ik dan doen met een externe geluidskaart?
Ik moet toch de geluidskaart van de MK2 gebruiken om VDJ te gebruiken?
 

Posted Tue 05 May 09 @ 3:50 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Je snapt enkele zaken niet, denk ik.

Robinjo wrote :
Wat wil ik dan doen met een externe geluidskaart?

Jij wilde toch surround-geluid hebben ?

Robinjo wrote :
Ik moet toch de geluidskaart van de MK2 gebruiken om VDJ te gebruiken?

Neen.
VDJ is te gebruiken met verschillende geluidskaarten, niet enkel deze van de MK2.
De MK2 is te gebruiken met verschillende programma's, niet enkel VDJ.

 

Posted Tue 05 May 09 @ 4:53 am
RobinjoHome userMember since 2009
Dus ik kan gewoon instellen dat VDJ de geluidskaart van mijn laptop gebruikt, of eventueel een externe geluidskaart?
 

Posted Tue 05 May 09 @ 4:58 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Je kan inderdaad kiezen welke geluidskaart moet gebruikt worden, althans in de Pro-versie, in de limited moet ik je het antwoord schuldig blijven.
 

Posted Wed 06 May 09 @ 3:49 am


(Old topics and forums are automatically closed)