Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: mp3's aankopen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoi,

na een telefoontje met een van de medewerkers van sabam heb ik besloten om vanaf nu alles via pc en timecode te gaan doen, echter stoot ik nu al op enkele probs, er zijn bepaalde songs die ik wil downloaden van beatport, deze zijn teritory restricted, dus hier niet te downloaden, eerste alternatief wat in me opkomt is itunes, eigenlijk stukken goedkoper maar wel maar in 256 kbps, zou dit voldoende zijn om daarmee op locatie te gaan draaien? zit er nog een groot verschil tussen de 320 kbps van beatport en de 256 kbps van itunes? en kent er nog iemand goede alternatieven die liefst wat goedkoper zijn dan beatport maar ook met een voucher werken zodat ik mijn bewijs heb voor de medewerkes van sabam?

mvg,
sven
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 2:19 pm
Itunes is goede kwaliteit. Kijk naar de nummertjes met een + naast, dat is AAC+, en die zijn gelijkwaardig met MP3 320kbps

Voor de rest heb je nog Juno downloads en djdownloads. Er bestaan lijsten met alle legale dj websites.

mvg
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 4:19 pm
Ga er in ieder geval vanuit dat het gemiddelde publiek het verschil niet hoort tussen 320 kbps of 196 kbps en WAV of andere extenties, zou ik me niet te veel zorgen over maken.
 

Posted Sat 28 Mar 09 @ 5:22 am
ok bedankt voor de snelle reacties.

nog een bijkomend vraagje, om legaal te blijven zou ik al mijn muziek op een externe harde schijf zetten, welke raden jullie aan, liefst iets betrouwbaar, zou niet graag hebben dat ik ergens toekom voor een gig en dat ik net voor het starten merk dat men harde schijf kapot is


mvg
 

Posted Sat 28 Mar 09 @ 8:05 am
kijk maar eens bij opusshop.de, die hebben ook een nederlandse webshop, mooie hdd's voor weinig, van 100 gig tot 1 tB aan toe, ik zou dan voor een pocket-hdd gaan met usb aansluiting, zelf gebruik ik western digital, die zijn sterk.
 

Posted Sun 29 Mar 09 @ 11:03 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
wel opletten met de m4p bestanden (de Protected), de m4a bestanden zijn af te spelen, de m4p's niet. Die moet je eerst omzetten naar m4a, of branden op een cd en dan terug rippen. Omzetten kan wel via verschillende software die op het web te vinden is...
Wordt "zogezegd" niet meer gebruikt. Yeah right: ik betaalde 27 € om één en ander recenst te downen voor een kinderfuif, dingetjes van Ketnet Pop, BAB en Junior Eurosong. Recent materiaal, en m4p! Na download toch... Nu niet meer, hoe kan ik ze anders door Virtualdj trekken? En als ik ze betaal, en op de playlist voor Sabam zet, geen pro toch hé? Zuchhhttt....
 

Posted Tue 31 Mar 09 @ 5:43 am
yourt wrote :
wel opletten met de m4p bestanden (de Protected), de m4a bestanden zijn af te spelen, de m4p's niet. Die moet je eerst omzetten naar m4a, of branden op een cd en dan terug rippen. Omzetten kan wel via verschillende software die op het web te vinden is...
Wordt "zogezegd" niet meer gebruikt. Yeah right: ik betaalde 27 € om één en ander recenst te downen voor een kinderfuif, dingetjes van Ketnet Pop, BAB en Junior Eurosong. Recent materiaal, en m4p! Na download toch... Nu niet meer, hoe kan ik ze anders door Virtualdj trekken? En als ik ze betaal, en op de playlist voor Sabam zet, geen pro toch hé? Zuchhhttt....


dat is bij i tunes neem ik aan? kan je dat niet op voorhand zien dan?


nu ff over de ext hdd, welke zou ik best kopen een lacie van 500 gb of toch beter een wd van 500 gb, welke zijn het meest te vertrouwen?
 

Posted Tue 31 Mar 09 @ 3:57 pm
yourtPRO InfinityMember since 2003
ik ben tevreden van WD HD's. Maar als ext; HD? Niet direct. Mijn ext HD's zijn de laatste tijd allemaal Lacie. De Lacie little 500 GB is een compact zwart doosje dat geen eigen voeding moet hebben (en evt. via 2de USB kabeltje extra stroom kan trekken), en het draait lekker vlot, stil en niet te warm.
Ik heb er nu 2 ;-))
Ik heb ook 3.5" Lacie's met voedingsnood, NAS apparaten (Mybook, C200,...) en een Asus + USB NAS... en da's niet omdat ik altijd maar ontevreden ben over die dingen, maar omdat ik ook nogfotografie als hobby heb, en ik de dingen in dubbel hou. Voor de prijs moet je 't al zeker niet meer doen de laatste tijd. Dus kijk ik nu meer naar gebruiksgemak met steeds betrouwbaarheid voorop, en de Lacie little scoort daar dus zeer hoog voor mij.
 

Posted Wed 01 Apr 09 @ 4:28 pm
yourtPRO InfinityMember since 2003
Oh.... die iTunes.... blijkbaar kan je het niet van tevoren zien... ik zou niet weten hoe. Ik bestel namelijk weinig via iTunes. Was een uitzondering eerder. Ik hou van hardware, of goedkopere softwarebronnen (legale dan wel).
 

Posted Wed 01 Apr 09 @ 4:29 pm
Over bestellen gesproken: als m'n VGA aansluiting lukt, moet ik Video Clips downloaden.
Waar doen jullie dat?

Mvg
 

Posted Sun 05 Apr 09 @ 4:48 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
ik heb met enkele dingetjes die ik hier heb (en thuis met geleend spul van de bibliotheek) eens wat aan 't experimenteren geweest.... ni echt mijn ding. Kan ik weer een hele collectie gaan aanleggen.... en gaan zoeken. Over de rechten om daarmee te draaien is ook niet iedereen gelijkgestemd. Komt ook doordat hier vele nationaliteiten op 't forum zitten hé. Op Sabam site: niks speciaals vermeld, behalve dat ze optreden voor alle artiesten.... (beeldhouwers, fotografen, acteurs, muzikanten, filmmakers,...). Kom je ook niet ver mee hé.
 

Posted Thu 09 Apr 09 @ 4:38 pm
Sabam is een organisatie die zelf hun regeltjes en wetten opstellen. Het klopt niet en ze zijn ook zeer onduidelijk. Geen vragen stellen, als je maar betaald is hun motto.

Als je je muziek legaal aankoopt, via websites, via cd's, vinyl in de winkel. Dan is er allemaal geen probleem. In belgië worden er nog geen video clips verkocht op websites omdat dit nog ni wettelijk is, volgens sabam. De vraag is ook veel te laag om voor bedrijven er echt winst uit te halen.

 

Posted Thu 09 Apr 09 @ 5:24 pm
ik ben tevreden van WD HD's. Maar als ext; HD? Niet direct. Mijn ext HD's zijn de laatste tijd allemaal Lacie. De Lacie little 500 GB is een compact zwart doosje dat geen eigen voeding moet hebben (en evt. via 2de USB kabeltje extra stroom kan trekken), en het draait lekker vlot, stil en niet te warm.
Ik heb er nu 2 ;-))
Ik heb ook 3.5" Lacie's met voedingsnood, NAS apparaten (Mybook, C200,...) en een Asus + USB NAS... en da's niet omdat ik altijd maar ontevreden ben over die dingen, maar omdat ik ook nogfotografie als hobby heb, en ik de dingen in dubbel hou. Voor de prijs moet je 't al zeker niet meer doen de laatste tijd. Dus kijk ik nu meer naar gebruiksgemak met steeds betrouwbaarheid voorop, en de Lacie little scoort daar dus zeer hoog voor mij.

Als je eens gaat kijken op internet en tijdschriften (zoals Clickx, die toch wel vrij bekend en betrouwbaar zijn in de wereld van computers), komt WD eruit als vrijwel dé referentie in harde schijven (in mijn computer heb ik er twee zitten, een van 500 en een van 250, en dan heb ik ook nog eens een van 1 TB) en ik ben momenteel ook niet van plan om op een ander merk over te stappen. En een ext HD die geen eigen voeding moet hebben, welk groot voordeel heeft dat? De MyBook Essentials en Digital Passport Essentials zijn ook niet al te groot en stil, en zeker niet duur (€105 voor 1 TB van MyBook-serie en €108 voor 500GB van DP-serie).
 

Posted Thu 09 Apr 09 @ 5:52 pm
yourtPRO InfinityMember since 2003
DJ Skullnight... die mybook, daar had je nu niet moeten over beginnen zie... ik heb er zo ene staan (NAS versie, de Mybook World).
reviews en tests gelezen dat die niet de snelste was etc... maar doenbaar.
Daar zitten 2 WD's in, en dat zijn goede HD's. Snel als je de goede versie hebt, ruim genoeg,... maar maken wel wat lawaai (ik gebruik ze niet alleen op de drive-in als ik sta te bonken).
Dat ding trekt op geen KL... als NAS server. Ik ga hem na enkele maanden niet gebruiken ontmantelen en de HD's gebruiken om een raid in een case te installeren om Ableton op te draaien en wat midi sturing en zo... dan staat dat ding op wat afstand, en zitten ze mooi ingepakt. En dan zullen ze wel stiller zijn ook want dan kan ik hun spinning tenminste aansturen en hun koeling.

Maar we wijken af, want ik kocht de Lacie Little 500 omdat die snel, stil, praktisch en compact is. En bovendien was Samsung destijds de eerste met zo'n 500 GB HD in 2.5". Wat de WD's betreft ben ik zeer tevreden van de zuinige en stille Caviar greens die ik als opslag gebruik in mijn quad core fotobewerkingsbakje, waar twee velociraptors 300 (ook WD dus) in raid het besturingssysteem aan de gang houden...
Die pocketdrive heeft een MTBF van 330.000 uren, terwijl de WD scorpio blue 1.2 miljoen uren heeft... maar dat dingetje draait dan ook niet constant. Mijn Velociraptors draaien veel meer en hebben dan ook een 1.4 miljoen uren MTBF. Die Lacie zal dus naar verwachting zo'n 37 jaar meegaan, en de WD velociraptors een dikke 100 jaar, aan 24/7 werkend... ;-)
Goede koeling, da's heel belangrijk voor HD's. En net dat hapert ook aan de WD Mybook Wolrd edition. Dus nogmaals: goede HD's maar voor een kant en klare compacte pocketdrive: Lacie.
Western Digital heeft inderdaad - dat ontken ik niet - heel goed gerief (zelfs Seagate, met de beroemde Barracuda iV heeft zijn successen), maar ze mogen ze niet in een behuizing stoppen en zelf aanbieden. Laat ze dat maar aan anderen overlaten ;-))

Quote :
Samsung First To Ship 500 GB Notebook HDDNext news 12:44 PM - March 5, 2008 by Wolfgang Gruener X
link: http://www.tomshardware.com/news/samsung-ship-500-gb-notebook-hdd,4929.html

Capacity and price have been the advantages of traditional hard drive technology over the increasingly popular solid state disk drives. Samsung is the first HDD manufacturer to ship a gigantic 500 GB 2.5" hard drive (Fujitsu was first to announce such a drive), which is almost 16 times the capacity of the mainstream SSD (if we can call the SSD mainstream) and twice what is currently considered the higher-end of mainstream notebook hard drives (250 GB).

You won't be able to achieve any speed records with Samsung's 5400 rpm Spinpoint M6 drive, but three 2.5" platters holding 167 MB each is the highest capacity currently available for notebooks. You could store up to 160,000 high-resolution digital images, 125 hours of DVD movies or 60 hours of HD video on the drive, Samsung said.


PS: ik heb de 60 GB Ultra ATA Fujitsu 4200rpm hard drive van mijn "oud" laptopke, een Dell Inspiron 6000 vervangen door een WD2500BEVE... omdat de Fujitsu het na 3,5 jaar opgegeven had.


Just my two cents.
 

Posted Fri 10 Apr 09 @ 2:21 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb mijn verzameling videoclips aangelegd door ze op te nemen (van b.v. TMF, MTV, VH1, VH1 Classics etc.) op mijn computer.
De geimporteerd in Pinnacle Studio 11, bewerkt (op maat geknipt en volume "goed" ingesteld) en vervolgens opgeslagen als MPEG2.
Hierdoor is elke videoclips snel 100-200 MB, maar zijn ze wel precies zoals ik ze wil hebben.

Binnen Studio kun je ook DVD's importeren als MPEG2 en ze dan "knippen" tot losse clips. Werkt ook prima.
Ik heb NU reeds een kleine 1000 clips, want het blijft "handwerk".
 

Posted Mon 04 May 09 @ 9:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)