Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: DJ-programvara och ljudkort/mixer - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

oskar_bHome userMember since 2007
Hejsan, jag är igång, igen...


Nu undrar jag över var man kan finna typ Virtual DJ och ett så kallat "riktigt" ljudkort eller mixer som funkar tillsammans med datorn?
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 2:30 pm
oskar_bHome userMember since 2007
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 3:02 pm
Du får med en limiterad version av VDJ 3.4.1. Den funkar alldeles utmärkt att använda med controllern. Ljudkortet i MKII (notera att detta inte är versionen du länkat till, tror det blivit fel i deras titel, eftersom MP3n inte har inbyggt ljudkort.) är väl att räkna som någorlunda bra, ASIO funktion och dylikt, fungerar att köra på, givetvis finns det bättre.

Men frågan är ju givetvis hur mycket man vill slänga upp. Av vad jag har hört ligger MKIIn ungefär på samma nivå som Maya44, som jag själv har kört på bättre ljudsystem med hög kvalitet.
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 6:27 pm
oskar_bHome userMember since 2007
Versionen som medföljer kan man "köpa" till pro och sedan har man Virtual DJ 5.2 efter uppdateringar eller?

MKII, vad ligger det i pris på ungefär?
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 2:23 am
Skulle gissa på att du får ge kanske en 1800 kronor för en sådan. Och ifall du slår in din kod när du beställer så får du en fin rabatt på pro.
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 2:42 am
oskar_bHome userMember since 2007
Får man den senaste versionen om man köper Pro? Alltså 5.2?
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 8:06 am
5.2.1 faktiskt. Men ja, den och alla uppdateringar som kommer samt plugins, skins och andra grejor.
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 10:58 am
ToshiiHome userMember since 2009
Har en Virtual Dj (Hercules console) och ska formatera om datorn,hittar inte skivan med mjukvaran, vart får tag i den igen utan behöva köpa den igen?
 

Posted Wed 11 Mar 09 @ 4:51 am
 

Posted Wed 11 Mar 09 @ 10:47 am
oskar_bHome userMember since 2007
Tar upp det igen, jag vill köpa ett ljudkort/mixer med Virtual DJ-programvara till, behöver inte vara värsting versionen av Virtual DJ då jag ändå kommer uppgradera den till Pro här. Jag hittar dock inget bra exempel, någon som kan hjälpa mig?
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 4:58 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 5:17 am
oskar_bHome userMember since 2007
Medföljer Virtual DJ till detta??

EDIT: Står att Traktor medföljer???
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 5:21 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Nästan bombis på det , jag köpte själv denna produkt för ca 5 år sedan och med den light versionen som följde med herculesen kunde man uppgradera till ett rabatterat pris till pro versionen av vdj . men kolla med dustin vad som gäller, för dom bör ju veta .
enligt hercules hemsida har dom både en bundling med tractor och vdj . när jag köpte min följde båda med i lådan
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 5:25 am
oskar_bHome userMember since 2007
Någon som har någon aning om man kan få tag på detta i butik? Skulle behöva detta tills imorgon, men finns det inget så går det ju inte... Men gärna tips, tack!
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 5:37 am
oskar_bHome userMember since 2007
If you own another product sold by Atomix Productions or one of its partners, you can upgrade to VirtualDJ Pro at a discounted price
(such products include for example VirutalDJ HomeEdition, Hercules DJConsoles, Numark Cue or VirtualVinyl, etc...)


Menas detta att man kan köpa enbart en konsol och sedan köpa Virtual DJ Pro för 49 dollar trots att Virtual DJ inte ingår i paketet man köper?
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 5:41 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
du måste ha en av dessa versioner för att kunna uppgradera . har du ingen version av tex den som följer med hercules så blir det svårt att uppgradera .
ett annat tips kan vara att köpa den enklare versionen av Hecules "DJ Control MP3" (endast control ej ljudkort) för enligt hercules sida så är consolversionen av vdj med i den . kostar 916:- http://www.dustin.se/pd_5010116544.aspx och sen köper du ett bättre ljudkort , herculesen låter inte riktigt så bra som man kan önska sig . och lägger en dryg 1000 lapp på tex ett maya 44 http://www.thomann.de/se/esi_maya_44_usb.htm?sid=6a65a1cdc699e64870361471dccdbcdb och då får du en lösning som låter betydligt bättre för samma pengar .
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 5:56 am
oskar_bHome userMember since 2007
Bra tips, om man nu uppgraderar från Virtual DJ 2 som medföljer till Pro så antar jag att man alltid får den senaste versionen när det kommer ut en ny?
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 6:12 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Japp det verkar inte bättre :-)

 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 6:14 am
oskar_bHome userMember since 2007
Hehe, då blir det väl att beställa detta. Tack för hjälpen. 2500 för allt detta är ju ett riktigt bra pris, det kostar ju inte ens Virtual DJ egentligen...
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 6:20 am
oskar_bHome userMember since 2007
Kom på en fråga till ;).

Kan man få så att 2 kanaler funkar med Virtual DJ då med ljudkortet???
 

Posted Sat 13 Jun 09 @ 6:22 am
95%